Jaunas vilnietis panoro kibtis į gyvenimą pats: mesti darbą picerijoje, išsikelti iš tėvų namų į nuomojamą butą ir užtektinai užsidirbti darbuodamasis kurjeriu. Kad viskas pavyktų, jam betrūko tik dviračio – juo važiuodamas ir planavo pristatyti gyventojams maistą iš restoranų į namus.
Pasidairęs internete, nusprendė nusipirkti elektrinį dviratį už 980 eurų iš internetinės parduotuvės powersport.lt. Tiesa, vilnietis tiek pinigų neturėjo, todėl sugalvojo pasiimti banko paskolą. Vos užsisakęs dviratį, vaikinas išėjo iš darbo picerijoje ir laukė, kada galės pradėti kurjerio darbą.
Dviračio laukti ilgai nereikėjo, tačiau šis atkeliavo ne pilnos komplektacijos – trūko detalės, reikalingos tam, kad vairas laikytųsi savo vietoje. Tuomet viskas ir prasidėjo. Apie trūkstamą detalę informavęs parduotuvę, jokio atsakymo pilietis nesulaukė.
Į pagalbą stojo vilniečio mama Jūratė (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – red. past.). Ji sakė, kad brokuotas dviratis sukėlė ne vieną problemą.
„Dabar sūnus, aišku, negali dirbti. O už buto nuomą tuoj reikės susimokėti. Mano sūnus dabar bando kabintis į gyvenimą, šiais metais ir studijuos. Jis nusipirko dviratį tam, kad dirbtų kurjeriu ir galėtų atskirai gyventi, suderinti studijas su darbu. O dabar jis neturi iš ko sumokėti nuomos, nes negali dirbti. Dar turi mokėti ir paskolą už dviratį“, – portalui lrytas.lt skundėsi Jūratė.
Ji pasakojo ne kartą bandžiusi prisiskambinti parduotuvei.
„Kai jiems skambini, jie dažnai neatsiliepia. O jei atsiliepia, išgirdę mano balsą, padeda ragelį. Matyt, jau pažįsta balsą ir žino mūsų situaciją. Skambinau ne vieną kartą. Dabar trūko kantrybė, nebežinau, ką daryti“, – pasakojo mama.
Kartą pakėlę ragelį parduotuvės atstovai moteriai visgi žadėjo padėti – sakė, užsakys detalę iš Lenkijos ir iškart ją išsiųs klientams. Visgi to Jūratės sūnus taip ir nesulaukė.
„Jie teisinosi, kad negali susisiekti su tiekėjais iš Lenkijos, nes Lenkijos laikas skiriasi nuo Lietuvos. Nors tas laikas skiriasi tik valandą! Jie nuolat ieško pasiteisinimų. Atsiprašau, bet ar tai mūsų problemos? Visi įmanomi terminai jau praėjo“, – piktinosi Jūratė.
Taip sūnus ir mama su parduotuve kovoja jau porą savaičių.
„Atsiprašymų mums nereikia. Nuo tų atsiprašymų mums nei šilta, nei šalta. Arba tegul pristato dviračio dalį, arba grąžina pinigus. Ir ne kada nors, o jau dabar. Jie turi atlyginti mums padarytą žalą. Kaip mano sūnui dabar susimokėti buto nuomą, jei jis negali dirbti? Tegul patys moka. Mes ketiname netgi kreiptis į teismą, nes taip elgtis negalima“, – šnekėjo Jūratė.
Į powersport.lt pinkles pakliuvęs pasakojo ir dar vienas skaitytojas Nerijus.
„Ir man jie skolingi 32,95 euro. 2023 metų vasario 8 d. užsakiau du miegmaišius, kurių jie vietoje neturėjo. Sumokėjau už vieną miegmaišį kaip užsakymo patvirtinimą. Žadėjo pristatyti per mėnesį. Laukiau beveik du mėnesius ir užsakymas nebuvo įvykdytas.
Kovo 29 d. nusprendžiau atšaukti užsakymą, nes pristatymo terminai vis ilgėjo ir ilgėjo. Paprašiau grąžinti pinigus. Jų laukiu iki šiol ir keturiolikos dienų laikotarpis jau seniai praėjo“, – portalui tikino Nerijus.
Portalas lrytas.lt bandė susisiekti su powersport.lt, tačiau, kaip ir jų klientai, noro bendrauti nesulaukė. Po daugybės skambučių pagaliau atsiliepusi konsultantė žurnalistams pažadėjo, kad parduotuvės atstovas tuoj perskambins, tačiau taip nenutiko. Į laiškus žurnalistams neatrašė ir pardavimų vadybininkė.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) duomenimis, į tokias pinkles pakliuvusi Jūratė ir jos sūnus – ne vieninteliai.
„VVTAT yra sulaukusi penkių vartotojų prašymų dėl internetinės parduotuvės powersport.lt. Vartotojų minėtos situacijos identiškos – pristatytas nepilnos komplektacijos daiktas, sudėtinga grąžinti atgal. Visi VVTAT nagrinėti atvejai buvo išspręsti vartotojų naudai – bendrovė teikė VVTAT atsakymus, geranoriškai bendradarbiavo“, – komentavo VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Milda Deimantė.
VVTAT pažymėjo, kad jeigu vartotojui pristatoma netinkamos kokybės prekė (ar nepilnos komplektacijos prekė), pirmiausia vartotojui reikėtų raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo konkretų reikalavimą.
„Jei per 14 kalendorinių dienų nuo vartotojo raštiško kreipimosi gavimo dienos pardavėjas nepateikia vartotojui motyvuoto atsakymo, arba atsisako vykdyti vartotojo reikalavimą – vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo alternatyvia ginčų nagrinėjimo tvarka.
Siūlome į redakciją pranešimus parašiusiems vartotojams pateikti prašymą VVTAT bei pridėti turimus įrodymus“, – kalbėjo M.Deimantė.
VVTAT Nuotolinės prekybos skyrius per metus sulaukia apie 1000 vartotojų prašymų dėl kilusių įvairių su nuotoline prekyba susijusių ginčų. Dažniausiai kreipiamasi dėl laiku ar visai nepristatomų prekių, taip pat per teisės aktų nustatytus terminus negrąžinamų pinigų.
„Gauti skundai, jog verslininkai neatlygina vartotojams prekių pristatymo išlaidų, nepateikiama esminė sutarties informacija – prekėms taikoma garantija, savybės, techninė specifikacija, galutinė prekių kaina, kontaktiniai pardavėjo duomenys arba pristatomos asortimento neatitinkančios prekės.
Kreiptasi dėl prekybos socialiniuose tinkluose, dėl mainų platformose įsigytų prekių kokybės, teisės jų atsisakyti ar tikrumo klausimų“, – vardijo M.Deimantė.