Pakeitė fiksuotą kainą
Kastytis portalui lrytas.lt pasakojo susidūręs su išties nemalonia situacija. Vyras tikino pasirašęs terminuotą sutartį su „Cgates“, kaina – fiksuota. Visgi kovą Kastytis liko nemaloniai nustebintas, mat už paslaugas atėjo gerokai didesnė sąskaita – nebe 6,50, o 8,28 euro.
Bandydamas išsiaiškinti, kas čia galėjo nutikti, Kastytis turėjo ilgokai pasirausti elektroninėje pašto dėžutėje, kur ir rado prieš du mėnesius gautą, bet taip ir neperskaitytą laišką.
„Atsiuntė laišką, kuriame informuoja, jog įmonė, „atsižvelgdama į ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje vykstantį elektros energijos, gamybos, darbo ir logistikos kainų augimą, kuris tiesiogiai veikia veiklą, yra privesta koreguoti savo teikiamų paslaugų kainas“, – kalbėjo Kastytis.
Įmonė minėtame laiške pridūrė, kad atrašyti nebūtina, o klientas turi teisę atsisakyti paslaugų per mėnesį.
„Šis elektroninis laiškas paskendo daugybėje jų siunčiamų laiškų ir nebuvo peržiūrėtas. Prabėgus dviem mėnesiams nuo laiško gavimo dienos, gavau sąskaitą su didesniu mėnesiniu tarifu“, – nusivylė pašnekovas.
Bandydamas išvengti didesnių mokesčių, vyras bandė aiškintis toliau ir paskambino „Cgates“ bendruoju telefonu.
„Jie paaiškino situaciją ir paliko mane su galimybėmis mokėti didesnę pinigų sumą, nei numatyta sutartyje arba sumokėti už visas termino metu suteiktas nuolaidas ir atsisakyti sutarties. Istorija taip ir baigėsi, moku pinigus, nes mano gyvenamojoje vietoje jie yra vieninteliai interneto tiekėjai“, – sakė Kastytis.
Jis niekaip nesuprato, kokiu pagrindu įmonė gali keisti jau pasirašytą terminuotą sutartį, o kliento neatsakymą traktuoti kaip sutikimą.
„Ar tiekėjas gali iš vartotojo reikalauti tiek, kiek užsimanė, nepaisydamas esamų sutarčių? Gaunant tokius laiškus iš įmonių, norisi parašyti identišką laišką atgal ir pranešti, jog atsižvelgus į dabartinę Lietuvos situaciją, nuo šiol nemokėsiu už tiekiamas paslaugas, per 30 dienų galite nutraukti sutartį, o pasibaigus šiam terminui paslauga tampa nemokama“, – ironizavo jis.
Portalas susisiekė su „Cgates“ atstovais. Įmonės marketingo vadovė Dovilė Filmanavičiūtė tikino, kad paslaugų kainas pakoreguoti teko dėl Lietuvoje ir visame pasaulyje padidėjusių gamybos kaštų, kurie tiesiogiai paveikė įmonės veiklą.
„Turbūt pastebėjote, kad šis procesas vyko ir vyksta absoliučiai visuose sektoriuose – susisiekimo, maisto pramonės, pramogų, bankų ir kituose. Mes pasaulinės infliacijos padarinių taip pat neišvengėme ir tikrai nesame pirmieji telekomunikacijų rinkoje“, – teigė D.Filmanavičiūtė.
Ji tikino, kad apie šį pokytį, kaip ir reikalauja Ryšių reguliavimo tarnyba, klientams asmeniškai buvo pranešta prieš 30 dienų.
„Mokama kaina jiems keitėsi nuo vasario 1 dienos, pokyčio dydis – 1,78 euro. Šį pokytį mūsų klientai matė kovo mėnesį gautose sąskaitose už vasario mėnesio paslaugas. Taip pat svarbu paminėti, kad interneto paslaugos įkainis keitėsi tai daliai klientų, kurių iki pokyčio mokama suma buvo mažesnė nei oficiali kaina. Kitaip sakant, po kainos pokyčio klientai nemoka daugiau už paslaugą nei oficiali paslaugos kaina“, – pabrėžė D.Filmanavičiūtė.
„Cgates“ atstovė pabrėžė, kad daugiau jokių kainų pokyčių nėra planuojama.
„Dar noriu atkreipti dėmesį, kad mūsų teisė pakeisti paslaugų kainą yra numatyta ne sutarties, bet taisyklių 28.1 punkte, kurios yra sutarties priede ir su kuriomis klientas susipažįsta sutarties pasirašymo metu ir tai savo parašu patvirtina. Be to, taisyklės yra viešai skelbiamos mūsų interneto puslapyje.
Pasikeitus interneto paslaugų tiekimo sąlygoms, klientai turi teisę šios paslaugos atsisakyti, nepatirdami jokių papildomų išlaidų. Tai buvo galima padaryti iki 2023 m. sausio 31 d.“, – komentavo D.Filmanavičiūtė.
Apie pakilsiančią kainą nieko nežinojo
Panaši situacija nutiko ir sostinės gyventojai Sandrai. Ji buvo pasirašiusi terminuotą sutartį su televizijos ir interneto paslaugas teikiančia įmone „Penkių kontinentų komunikacijų centras“.
Sandra sakė apie pakilsiančią kainą irgi nieko nežinojusi iki tol, kol gavo sąskaitą.
„Vietoje 6 eurų – 7,9 euro. Be jokio įspėjimo, be nieko“, – portalui pasakojo moteris.
Parašiusi laišką „Penkių kontinentų komunikacijų centrui“, vilnietė gavo atsakymą, kodėl kaina pakilo.
„Atsižvelgdami į išaugusius energetikos kaštus, atnaujinome dalį privatiems klientams skirtų planų ir jų įkainių. Dėl šios priežasties pasikeitė Jūsų mokėtina suma“, – Sandrą informavo įmonė.
Portalas lrytas.lt susisiekė su „Penkių kontinentų komunikacijų centru“. Jo Rinkodaros departamento vadovas Remigijus Baldauskas tikino, kad kainas įmonė pakėlė siekdama teikti kokybiškas paslaugas.
„Poreikis daliai klientų padidinti paslaugų kainas gimė iš padidėjusių įmonės sąnaudų, susijusių labiausiai su elektros kainos šuoliu praeitų metų paskutinį ketvirtį, taip pat su didėjančiomis kitomis savikainos dalimis, kaip antai augančiu darbo užmokesčiu, kitų paslaugų, reikalingų teikti interneto ir IPTV paslaugas, kainomis“, – teigė R.Baldauskas.
Jo teigimu, paslaugų kainų kilimas buvo taikytas iki šiol mažiausius įkainius turėjusiai klientų bazei.
„Šį veiksmą atlikome vadovaudamiesi bendrovės paslaugų teikimo taisyklėmis ir kitais mūsų veiklą reglamentuojančiais teisės aktais, klientus apie pokytį informuodami mėnesį prieš naujos kainodaros įsigaliojimą, suteikdami teisę nesutikti ir neradus abi puses tenkinančio sprendimo nutraukti sutartį nemokamai.
Be abejo, buvo klientų, kurie kreipėsi į mus dėl šio pokyčio ir su dauguma jų išsprendėme situacija abipusiai naudingai“, – sakė R.Baldauskas.
Teisėta ar neteisėta?
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė paaiškino, ar tiekėjams kada panorėjus keisti sutartis – teisėta. Pasak jos, tiekėjai fiksuotas kainas kelti gali tik tokiu atveju, jei tai numatoma sutartyje.
„VVTAT pagal savo kompetenciją atlieka vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų kontrolę. Paprastai, vertinant sutarties sąlygą, kuria pardavėjui ar paslaugos teikėjui yra numatyta galimybė vienašališkai keisti sutartį (pavyzdžiui, kelti kainą), tikrinama, ar sutartyje yra numatyti atvejai, kuriems esant pardavėjas ar paslaugų teikėjas įgis teisę vienašališkai keisti sutartį, ar šie pagrindai yra aiškūs bei objektyvūs, ar vartotojui suteikiama teisė nutraukti sutartį, jei su pakeitimais jis nesutinka“, – komentavo D.Malinauskienė.
Jeigu vartotojas mano, kad paslaugos teikėjas nesilaiko sutartyje nustatytų sąlygų ar netinkamai suteikia informaciją, jis pirmiausia turi kreiptis į paslaugos teikėją ir išdėstyti savo reikalavimą.
„O jei tarp vartotojo ir paslaugos teikėjo kyla ginčas, vartotojas turi teisę kreiptis į ginčus ne teismo tvarka nagrinėjančią instituciją. Lietuvoje ginčus tarp vartotojų ir ryšio paslaugų teikėjų nagrinėja Ryšių reguliavimo tarnyba“, – pridūrė VVTAT atstovė.