Pasaulis pinigus taupo
Pasauliniai išmaniųjų telefonų pardavimai šiais metais susitraukė dėl „niūrių ekonomikos perspektyvų“, privertusių žmones skirti pinigus būtiniausioms reikmėms, o ne naujiems įrenginiams, teigia rinkos stebėtoja „Canalys“.
Šių metų trečiąjį ketvirtį išmaniųjų telefonų pardavimai buvo 9 proc. mažesni nei per analogišku laikotarpiu praėjusiais metais bei smuko į žemumas, neregėtas nuo 2014-ųjų.
Ataskaita rodo, jog šiemet pasauliniai išmaniųjų telefonų pardavimai kiekvieną ketvirtį atsiliko nuo analogiškų laikotarpių praėjusiais metais.
„Naujų produktų kainodaros strategijos rengiamos labai atsargiai, kad būtų išvengta didelio vartotojų, kurie dabar yra labai jautrūs bet kokiam kainų šuoliui, atstūmimo“, – pažymėjo bendrovės analitikė Amber Liu.
Anot analitiko Sanyamo Chaurasios, vartotojai, kurie delsia pirkti, greičiausiai laukia metų pabaigos ir artėjančių švenčių, kada skelbiamos didelės akcijos, taip pat jie laukia ir didesnių senesnės kartos prietaisų nuolaidų.
Ieško taupesnių sprendimų
Apie tai kalbėjo ir portalo lrytas.lt skaitytojas Vytautas, pasipiktinęs aukštomis išmaniųjų telefonų kainomis. Savąjį jis turi jau ketverius metus, tačiau kurį laiką svarsto įsigyti naują, geriau fotografuojantį, didesnę atmintį turintį, o pagrindine priežastimi, kodėl nori naujo įrenginio, įvardijo trumpai veikiančią telefono bateriją.
„Bet dar rugsėjo pradžioje peržiūrėjęs išmaniųjų telefonų kainas internete supratau, kad galbūt verčiau palauksiu kalėdinių išpardavimų. Kol kas kainos tikrai nemažos, kažin, ar šiuo metu būtų protinga tokiam daiktui skirti kelis šimtus eurų, jau nekalbu apie tūkstantį kitą. Tikrai rasiu kur kitur išleisti tokius pinigus“, – pareiškė vyras.
Tad laukdamas didesnių išmaniųjų telefonų nuolaidų jis nusprendė kol kas už 30–50 eurų įsigyti naują telefono bateriją ir ją pakeisti.
„Krizės primena, kad sugedus daiktui galima jį sutaisyti, nebūtina kaskart pirkti naujo“, – sakė Vytautas.
Skaičiai apie lietuvius rodo ką kita
Tokią tendenciją Lietuvoje pastebėjo ir „Pigu.lt“ pardavimų vadovė Kristina Liškauskaitė. Anot jos, išmaniųjų telefonų prekyba buvo sulėtėjusi, tačiau šiuo metu po truputį pradeda atsitiesti. Jos teigimu, tam gali turėti įtakos ir tai, kad baigiantis metams daugelis telefonų gamintojų pasiūlo naujienų, kurios yra pirkėjų laukiamos.
Tačiau į planšetes, stacionarius bei nešiojamus kompiuterius gyventojai nesidairo ir pardavimų augimo nesitikima iki pat metų metų pabaigos.
„Pagrindinė šią situaciją lėmusi priežastis – šių įrengimų prekybos bumas, fiksuotas COVID-19 pandemijos metu. Įsigyta įranga dar nespėjo pasenti, todėl šiemet prekyba ne tokia aktyvi“, – portalui lrytas.lt komentavo K.Liškauskaitė.
O štai Aurimas Karnejevas, „Telia“ įrangos pardavimų vadovas, portalui lrytas.lt kalbėjo apie visai kitokią situaciją: „Lietuvos vartotojai šiemet pirkdami išmaniąją įrangą rankinio stabdžio netraukia.“
Per 8 šių metų mėnesius telefonų pardavimai rinkoje išaugo beveik trečdaliu, planšetinių kompiuterių – dešimtadaliu, kompiuterių ne tiek ir daug – 4 proc.
Tačiau kartu ūgtelėjo ir kainos: per metus vidutinis mobilusis telefonas brango apie 20 proc., kompiuteriai – 17 proc., planšetiniai kompiuteriai – apie 7 proc.
„Reikia atkreipti dėmesį, kad pastaraisiais metais Lietuvoje žmonės vis labiau renkasi didesnį ekraną, atmintį bei procesorių galią turinčius įrenginius. Jie atitinkamai yra brangesni.
Tai, visų pirma, susiję su išaugusia perkamąja galia, pasitikėjimu šalies ekonomika, rekordinėmis Lietuvos gyventojų santaupomis ir sparčia technologijų raida.
Be jokios abejonės vidutinės įrangos pardavimo kainai didelę įtaką turėjo ir gamybos sąnaudų augimas“, – aiškino A.Karnejevas.
Pasak „Topo centro“ generalinio direktoriaus Remigijaus Štaro, visgi dalį išmaniųjų įrenginių infliacija aplenkė. Tai – seni modeliai. Jie visiškai nebrango arba kaina ūgtelėjo tik keliais procentais.
Pigiausių kompiuterių segmente taip pat fiksuotas žymus kainų kritimas.
Tuo metu nauji įrenginiai, kaip ir visada, yra brangesni, ir tokiems geresniems, daugiau funkcijų turintiems prietaisams pinigų lietuviai negaili.
Trečiąjį metų ketvirtį „Topo centro“ parduotuvėse stebėtas net 50 proc. išmaniųjų telefonų pardavimų augimas.
„Nežymų pardavimų sumažėjimą fiksavome tik pigesniuose telefonų segmentuose. Bet iš esmės lietuviai dažniau nei prieš metus rinkosi geresnius, galingesnius, geriau fotografuojančius ir pažangiausias funkcijas turinčius telefonus. Panašios ir planšečių pardavimo tendencijos“, – portalui lrytas.lt teigė R.Štaras.