Nei pirmyn, nei atgal: sutartį su elektros tiekėju pasirašė, tačiau trečią mėnesį negali sumokėti sąskaitų – bijo, kas bus

2022 m. rugsėjo 7 d. 14:23
„Norėjau pasidalinti ta betvarke, kuri vyksta mūsų elektros rinkos liberalizavimo laikotarpiu. Tikiu, kad tokia esu ne viena, bet tokio absurdo dar nesu patyrusi“, – kalbėjo su portalu lrytas.lt susisiekusi ukmergiškė Dalia (vardas pakeistas, tapatybė redakcijai žinoma). Moteris teigia, kad jau bėga trečias mėnuo, kai negali deklaruoti elektros skaitiklio rodmenų ir susimokėti už elektrą. Ji baiminasi, kas bus, jei ir toliau įmonės viena kitai permes atsakomybę.
Daugiau nuotraukų (4)
Juo labiau, kad namuose beveik nebūna ir elektros per du mėnesius išnaudoja daugiausiai 100 kilovatvalandžių. Jei jai prireiks mokėti garantinio elektros tiekimo kaina, gali tekti paploninti piniginę.
Skaitytoja pasakojo, kad dar gegužės pabaigoje sudarė fiksuotos elektros kainos sutartį su nepriklausomu elektros energijos tiekėju „Elektrum Lietuva“. Elektra naujomis kainomis pradėta tiekti nuo liepos 1 d. Tačiau atėjus laikui interneto savitarnoje deklaruoti elektros skaitiklio duomenis, to nepavyko padaryti nei tada, nei dabar.
Pasak jos, iš karto buvo susisiekta su elektros tiekėjo konsultantais tiek skambučiais telefonu, tiek raštiškai, tačiau veltui. „Gal penkiolika kartų girdėjau tą patį: informaciją perduosime atsakingiems asmenims“, – apie patirtį su elektros tiekėju ir su Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) konsultantais pasakojo pašnekovė.
Ukmergiškei galiausiai buvo pranešta, kad duomenis deklaruoti jau gali, tačiau prisijungus prie sistemos – vėl tas pats.
„Skambinu į ESO, o ten sako, kad „Elektrum Lietuva“ neduoda, o „Elektrum Lietuva“ teigia, kad ESO jų neperduoda. Mane jau siutas ima“, – apie elektros skaitiklio duomenis aiškino ji.
Nei pirmyn, nei atgal – padėtis be išeities, piktinosi skaitytoja. Ji svarsto, kaip taip gali nutikti, jei buvo gan nemažai laiko pasiruošti šiam, antrajam elektros rinkos liberalizavimo etapui, o vyksta tokia betvarkė.
Portalui lrytas.lt susisiekus su „Elektrum Lietuva“ atstovais, apie šią situaciją buvo pakomentuota plačiau.
Kaip teigė nepriklausomo elektros tiekimo atstovai, tai pavienis Dalios atvejis, kai augant krūviams, įmonėje pasitaiko žmogiškojo faktoriaus klaidų.
Sistemoje matyti, kad dar gegužės 25 d. savitarnoje klientė patvirtino sutartį, kuria numatoma, jog elektra bus tiekiama nuo liepos 1 d.
„Tačiau paaiškėjo, kad ESO duomenų bazėje šis objektas buvo iš seniau registruotas kito asmens vardu, todėl reikėjo keisti savininką pagal tikruosius Registrų centro duomenis, dabartinės gyventojos vardu. Būtent atliekant šį veiksmą buvo padaryta klaida mūsų pusėje – nebuvo perduota informacija ESO apie savininko keitimą.
Tokiu būdu šis objektas nebuvo prijungtas mums, todėl sistema ir neleido klientei deklaruoti, o mes nerašėme sąskaitų. Pastebėję savo klaidą, kreipėmės į ESO prašydami prijungti objektą mums atgaline data, tačiau gavome informaciją iš ESO, kad ši klientė jau turi pasirašiusi sutartį su kitu tiekėju nuo liepos 1 d., ir kad turi deklaruoti rodmenis būtent jam. Tokią žinią ir perdavėme gyventojai“, – rašoma „Elektrum Lietuva“ atstovų atsakyme.
Elektros tiekėjo žiniomis, kol kas Dalios nekilnojamojo turto objektas nėra priskirtas garantiniam tiekimui, tačiau neturima informacijos, kas nuo liepos 1 d. tiekia elektrą šiai klientei.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.