Robertas pradėjo aiškintis, kodėl draudimo galiojimas pasibaigęs. Paskambinus bendruoju „Sodros“ pagalbos telefono numeriu buvo pasakyta, kad tai yra masiška problema, su kuria susiduria gyventojai. Patikinta, kad su vyru susisieks specialistai ir problemą išspręs.
Tačiau portalui lrytas.lt „Sodros“ komunikacijos skyriaus atstovė Malgožata Kozič perdavė visai kitokią informaciją, esą su tokia problema susiduria pavieniai asmenys.
„Nuo liepos 1 d. įvedus vieną įmokos kodą „444“ savarankiškai dirbantiems ir savarankiškai privalomuoju sveikatos draudimu (PSD) besidraudžiantiems žmonėms, pradiniame vieno įmokos kodo naudojimo etape pasitaiko pavienių atvejų, kai sumokėjus PSD įmoką, duomenų perdavimas į VLK ir draustumo privalomuoju sveikatos draudimu nustatymas vėluoja“, – atsakyme rašė atstovė.
Anot jos, dalį tokių atvejų identifikuoja ir išsprendžia „Sodros“ specialistai, o dėl dalies kreipiasi patys klientai.
Roberto atveju po valandos susisiekę konsultantai iš Klaipėdos „Sodros“ skyriaus dar kartą patvirtino, kad PSD įmokos sumokėtos ir tai padaryta laiku. Pažadėta, kad problema greitu metu bus sutvarkyta.
Tiesa, pirmąjį kartą paskambinus bendraisiais kontaktais, konsultantė pastebėjo, kad sistema rodo, jog vyrui kybo skola už pavasarį įsigytą verslo liudijimą, tačiau neilgai trukus išaiškinta, kad jis dar turi ir 100 eurų viršijančią permoką.
Kad tokie neaiškumai sistemoje – ne juokas, rodo ir tai, jog tądien, kai susisiekė su „Sodros“ specialistais, pašnekovas jautėsi prastai, spaudimas buvo aukštas, tačiau dėl šios sistemos klaidos į gydytoją kreiptis negalėjo.
Visgi Robertas kitos dienos ankstų rytą jau pamatė, kad sveikatos draudimas pratęstas iki rugsėjo. Paskutinis PSD galiojo tik iki birželio 30 d.
Nors problemą vyrui išsprendė, jis piktinosi, kad apie šią sistemos klaidą nebuvo informuotas, nors „Sodros“ asmeninėje paskyroje yra pateikęs tiek elektroninio pašto adresą, tiek telefono numerį, kuriuo būtų galima susisiekti. Tačiau apie nei apie draudimo galiojimo problemą, nei apie jo atnaujinimą pranešta nebuvo.
„Gerai, kad man nieko neatsitiko, o jeigu nelaimė? Į ligoninę juk manęs nepriima“, – kalbėjo pašnekovas.
„Sodros“ atstovė paragino pastebėtas klaidas pranešti ir informuoti specialistus telefonu arba pateikti paklausimą per asmeninę „Sodros“ paskyrą.
„Vienas mokėjimo kodas „444“ buvo sukurtas tam, kad „Sodros“ įmokų mokėjimas būtų kuo paprastesnis ir greitesnis. Tikimės, kad nepaisant pradžioje pasitaikančių nesklandumų, klientai pajus šio sprendimo naudą.
Planuojama, kad visi pasitaikantys netikslumai bus ištaisyti iki šio mėnesio pabaigos“, – dėstė M.Kozič.
Nuo liepos pasikeitus įmokų kodų tvarkai, vienu įmokos kodu „444“ įmokas turi mokėti asmenys, įsigiję verslo liudijimą, vykdantys individualią veiklą, vykdantys individualią žemės ūkio veiklą. Taip pat tokia tvarka galioja neveikiančių įmonių savininkams, neveikiančių bendrijų nariams, savarankiškai PSD besidraudžiantiems asmenims.