Bendrovė sulaukė pranešimų apie suaktyvėjusius finansinius sukčiavimus, todėl įmonė įspėja neatidaryti įtartinų nuorodų ir niekam neatskleisti mokėjimo kortelės duomenų. Neteisėta veikla atliekama siekiant išvilioti skelbimų portaluose prekes parduodančių asmenų banko duomenis.
Sukčiai apsimeta parduodamų prekių pirkėjais ir prašo išsiųsti pirkinius per įmonės kurjerį. Tuomet išsiunčia pardavėjui nuorodą į netikrą tinklalapį su forma, kurioje prašoma užpildyti kreditinės kortelės duomenis.
Nusikaltėliai kopijuoja įmonės tinklalapio vaizdą, tad gali pasirodyti, jog esate nukreipti į oficialią „Omniva LT“ svetainę. Nors įmonei priklauso ne viena interneto svetainė: www.omniva.lt, savitarnos portalas www.mano.omniva.lt/ ir https://tarptautines.omniva.lt/, nė vienoje iš jų neprašoma pateikti mokėjimo kortelės duomenų. Bendrovė nerenka mokėjimų už žmonių parduodamas prekes, tad jei gavote panašią užklausą – susidūrėte su sukčiais.
Įmonės specialistai ragina visuomet atkreipti dėmesį į svetainės nuorodą. Joje privalo būti oficialus interneto svetainės pavadinimas. Tad jei nuorodoje yra tik dalis informacijos arba keista panašių žodžių kombinacija, pavyzdžiui, „www.omnivalt.lt“, o ne www.omniva.lt – puslapis netikras.
Jei prašoma pateikti mokėjimo kortelės duomenis – puslapis nepriklauso įmonei. Jeigu situacija nėra aiški ir kyla papildomų klausimų, visuomet reikia kreipkitis į bendrovės specialistus ir apir įtariamą sukčiavimą pranešti policijai telefonu 112. Apie visus sukčiavimo atvejus įmonė nedelsiant informuoja ir Nacionalinį kibernetinio saugumo centrą (NKSC).
Pastaruoju metu padaugėjo ir apgaulingų laiškų, kuriuose „LP Express“ vardu prisidengę sukčiai bando iš žmonių išvilioti pinigus ir asmens duomenis, perspėja Lietuvos paštas.
Sukčiai siunčia el. laiškus, kuriuose rašoma apie neva gautą siuntinį ir tam, kad jis būtų perduotas, prašoma paspausti nuorodą bei sumokėti tam tikrą pinigų sumą. Ji svyruoja nuo 2 iki beveik 10 eurų.
Dar vienas apgaulės scenarijus, kaip nurodoma Lietuvos pašto pranešime, – sukčiai nusitaiko į įvairius daiktus parduodančius asmenis. Sukčiai susisiekia su pardavėju, iš karto praneša, kad be jokių derybų perka daiktą. Kai dėl jo susitariama, atsiunčia SMS žinutę su prisijungimo nuoroda, kuri nukreipia į tariamą „LP Express“ platformą.
Joje deklaruojama apie atliktą užsakymą ir pinigų sumokėjimą. Tam, kad tuos pinigus pardavėjas gautų (jie būtų įskaityti į pardavėjo mokėjimo kortelę) šioje platformoje jis turi suvesti savo kortelės duomenis. Tokiu būdu visi kortelės duomenys atsiduria sukčių rankose – jie gali disponuoti kortelėje esančiomis lėšomis.
Lietuvos paštas atkreipia dėmesį – tokie laiškai ar SMS žinutės „LP Express“ vardu nėra siunčiami ir ragina žmones neprarasti budrumo, nepateikti mokėjimo kortelės duomenų ar neatlikti jokių mokėjimų.
„Sukčiai įdeda vis daugiau pastangų, kad jų apgaulingi pranešimai kuo labiau panašėtų į tikrus siunčiamus „LP Express“ klientams – jie naudoja įmonės logotipą, spalvas, grafinius simbolius, nurodo Lietuvos pašto kontaktus. Dėl to raginame išlaikyti budrumą – paties Lietuvos pašto siunčiamuose laiškuose niekada nebūna nuorodų į tiesioginius mokėjimus, niekada neprašoma suvesti mokėjimo kortelių ar kitokių asmens duomenų.
Už paslaugas apmokėti galima tik prisijungus prie savitarnos ir naudojant el. bankininkystę“, – sako Lietuvos pašto Saugos ir prevencijos departamento vadovas Andrius Varnelis.
Informaciją apie sukčių veiksmus Lietuvos paštas visuomet perduoda atsakingoms institucijoms.