Prekybos tinklas „Maxima“ didina krepšelio kainą 3,87 euro ir lieka pirmoje reitingo vietoje. „Norfa“ didina krepšelio kainą 0,03 euro ir stoja į antrą vietą. „Lidl“ didina krepšelio kainą 3,85 euro ir lieka trečioje vietoje. „Iki“ didina krepšelio kainą 7,74 euro ir krenta į ketvirtą vietą. „Rimi“ krepšelio kaina kyla 2,89 euro, o prekybos tinklas tampa penktuoju. „Barbora“ kainas didina 5,91 euro ir atsistoja į šeštąją vietą. „e-Rimi“ kainas kelia 7,35 euro ir lieka septintoje vietoje. Reitingo naujokas „LastMile“ („Iki“ internetinė parduotuvė), padidinusi kainas 4,9 euro, lieka paskutinėje aštuntoje vietoje.
„Pricer.lt“ populiarių ir gerai žinomų produktų vidutinio krepšelio kainų 2022 m. balandžio mėnesio analizė rodo, kad, lyginant su 2022 m. kovu, kainos krenta 0,06 euro (0 proc.), 2022 m. balandį žinomų produktų vidutinio krepšelio kaina buvo 8,68 euro (21,4 proc.) didesnė už 2021 m. balandžio mėnesio krepšelį. Panašu, kad žinomų prekių ženklai jau pasiekė piką ir jų kainų kilimas kiek stabilizavosi.
Iš „Pricer.lt“ stebimų 52 prekių kainų brango 49 prekės, pigo – 3 prekės. Reikšmingai (10 proc. ir daugiau) brangsta 39 prekės iš 52 stebimų. Labiausiai brangusios prekės: saulėgrąžų aliejus, bulvės, grietinė, pomidorai, avižiniai dribsniai.
Labiausiai (10 proc. ir daugiau) pigusių prekių, lyginant su praeitų metų balandžiu, yra tik viena – juoda arbata „Lipton“.
Kiaulienos kaina auga 20,6 proc. ir jau aišku, kad grilio sezonas pigus nebus. Vištienos kainos didesnės nei praeitais metais 32,4 proc.
Žaliavinio pieno augimas toliau veikia. Jo supirkimo kaina Lietuvoje kaina vasario mėnesį siekė 45,25 euro už 100 kg (+43,7 proc.) – tai jau daugiau už ES vidurkį (42,92 euro/100 kg (+21,8 proc.)). Tiek Lietuvoje, tiek ir Europoje pagrindiniai pieno produktai stipriai brangsta.
„Blogiausia, kad dabar, kol vyksta karas, kainų kilimą ir infliaciją lemia ne derliaus, energetinių resursų gavybos faktai, žinių pozityvumas – kol jos neigiamos ir neapibrėžtos. Jos sąlygoja kainų kilimą, todėl reikšmingesnis lūžis gali būti tik rudenį, kai bus aiškus realus svarbiausių maisto produktų derlius ir energetinių resursų kainos. Bet reikia turėti galvoje, kad lūžis gali būti ir teigiamas, ir neigiamas – kažko neutralaus nebus. Iki rudens kol kas matysime tą pačią kainų augimo dinamiką, kurią stebime paskutinius tris mėnesius“, – nurodoma pranešime.
Portalas www.pricer.lt kainas užfiksavo balandžio 23 dieną Lietuvos prekybos centruose „Maxima“, „Iki“, „Norfa“, „Rimi“, „Lidl“, Lietuvos internetinėse parduotuvėse „Barbora.lt“, „Rimi.lt“ ir „LastMile.lt“.