Verslo plano rengimas – kaip sukurti verslo planą?

2021 m. lapkričio 29 d. 16:32
mokslobaze.lt
Šiuo metu rinka, atrodo, perpildyta. Vartotojui belieka tik apsispręsti kurią prekę įsigyti ar kurią paslaugą pasirinkti. Pastaruoju metu gana sunku sukurti kažką originalaus, naujo, o ir verslo kūrimas reikalauja nemažų finansų bei tam tikrų žinių apie verslą. Tačiau visada atsiranda žmonių, kurie sugeba sukurti kažką įdomaus ir naudingo.
Daugiau nuotraukų (1)
Kuriant naują įmonę vienas svarbiausių etapų – verslo plano kūrimas, tačiau, kaip jį tinkamai parengti? Kokie naujos įmonės įgyvendinimo etapai turi būti pateikti verslo plane?
Mokslo bibliotekoje mokslobaze.lt talpinami verslo planai pavyzdžiai, kurie bus naudingi steigiant kavinę, parduotuvę, kirpyklą, autoservisą ar kitą įmonę. Verslo plano pavyzdys padės suprasti verslo plano struktūrą, nagrinėjamas verslo sritis.
Kad rašyti verslo planą būtų lengviau, detaliau atskleisime jo kūrimo ypatumus.
Verslo plano reikšmė
Verslo planas – aiškiai struktūrizuotas dokumentas, leidžiantis pagrįsti verslo idėją, jame aprašomi įmonės tikslai, jų įgyvendinimas, įmonės veiksmai pasiekus tikslus. Šis dokumentas saugo įmonę nuo neefektyvios veiklos.
Dažnai verslininkai apimti įkvėpimo skuba įgyvendinti savo „pelningą“ idėją, tačiau skubėjimas ne visuomet yra geras sprendimas, tad verslo plano rengimas pristabdo nekantraujantį kūrėją, jis priverčia verslininką apgalvoti tikslus ir galimus sunkumus. Rengiant planą dažnai tenka kelis kartus jį perdaryti, tad taip idėja ir verslo vizija tampa aiškesnė ir tobulesnė.
Tinkamai parengtas verslo planas gali pritraukti potencialus investuotojus, remiantis šiuo dokumentu kreditoriai ir investuotojai gali numatyti ar galima tikėtis ilgalaikės ekonominės sėkmės ateityje.
Verslo plano tikslai
Vienas svarbiausių verslo planavimo etapų – tikslų nustatymas.
Tikslai gali būti labai įvairūs, pavyzdžiui, surasti partnerius, gauti pinigines paskolas, pagrįsti ir patikrinti naują idėją. Dažnai siekiama ne vieno tikslo, tačiau svarbiausia, kad tikslai būtų realūs, pasiekiami, būtų užtikrinta tikslų vykdymo kontrolė.
Verslo plano struktūra
Verslo plano struktūra nėra griežtai apibrėžta, tačiau dažniausiai visuose verslo planuose pateikiama ši informacija:
  • Įmonės charakteristika
  • Paslaugos/produkto aprašymas
  • Marketingo strategija
  • Rinkos tyrimai
  • Gamybinės veiklos organizavimas
  • Įmonės valdymo charakteristika
  • Finansinė informacija
Verslo plano rengimas
Tituliniame lape nurodoma verslo projekto esmė, informacija apie įmonę (pavadinimas, adresas, projektą rengusių asmenų vardas, pavardė, telefonas ar kita informacija). Šiame lape gali būti nurodoma projekto vertė.
Santraukos dalyje trumpai pateikiama svarbiausia informacija. Šioje dalyje svarbu pateikti įmonės tikslus, veiklos sritį, aprašyti įmonės planuojamą vykdyti veiklą, produktą/paslaugą, paminėti darbuotojų patirtį ir kvalifikacijas. Santraukoje turi atsispindėti biudžeto galimybės, reikiamos lėšos ir jų panaudojimas, taip pat laukiami įmonės veiklos rezultatai. Tai svarbiausia verslo plano dalis, lemianti ar verslo planas bus skaitomas ir toliau analizuojamas.
Verslo plano idėjos aprašyme svarbu tiksliai, trumpai ir aiškiai suformuluoti tikslus. Šie tikslai turėtų būti užsibrėžti vidutiniam ir ilgesniam laikotarpiui. Kiekvienas verslas nori gauti reguliarų pelną, sukurti ir išlaikyti įmonę pirmaujančią rinkoje, plėstis didinant savo rinkos dalį, plėtoti naujus produktus tiek esamiems, tiek naujiems klientams. Tačiau reikia neužmiršti, kad kiekvieno verslo pagrindinis tikslas – tarnauti žmonėms, suteikti naudingą produktą, paslaugą. Tik tokiu atveju verslas gali būti sėkmingas.
Šioje dalyje taip pat reikia aprašyti siūlomą paslaugą/produktą, pačios įmonės veiklą bei patirtį, patalpas, kuriose planuojama steigti įmonę.
Paslaugos/produkto aprašymo dalyje itin svarbu nurodyti siūlomos paslaugos/produkto išskirtinumą. Šioje dalyje reiktų nurodyti gaminio kūrimo stadijas, pageidautina pateikti gaminio šabloną, piešinį, toks pavyzdys leis labiau įsivaizduoti prekę, o tai pritrauks daugiau investuotojų.
Aprašant paslaugos išskirtinumą reikia nurodyti, kokią naudą gaus klientas. Svarbu apibrėžti kokius klientus norima pritraukti. Tiek aprašant paslaugą, tiek produktą svarbu nurodyti apytikres išlaidas ir galimas paslaugų/prekės kainas.
Marketingo plano sudarymo dalyje turi būti aprašoma rinkos analizė. Joje turi būti pateikiami išoriniai ir vidiniai veiksniai lemiantys rinkos užkariavimą.
Išoriniai veiksniai: ekonomika, demografija, kultūra, technologija, paklausa, įstatymai, konkurentai, pasiūla;
Vidiniai veiksniai: finansiniai ištekliai, personalas, tiekėjai, tikslai ir užduotys.
Rinkos tyrimų skyriuje svarbu įvardinti kuo jūsų kuriamas produktas ar paslauga yra geresnė, svarbu apibūdinti ir palyginti savo ir konkurentų pranašumus bei silpnąsias vietas. Ši analizė svarbi tuo, jog remiantis šia dalimi nusprendžiama, kokią marketingo strategiją geriausia pasirinkti ateityje.
Gamybinės veiklos organizavimas ir personalo charakteristika. Šioje dalyje nurodomi įvairūs įmonės scenarijai, minimos rizikos, grėsmės, nurodoma, kokių veiksmų bus imtasi esant tokiai situacijai. Šioje dalyje taip pat aprašoma reikalinga personalo klasifikacija, patirtis, gebėjimai.
Finansinės informacijos pateikime nurodomi skaičiavimai ir finansiniai rezultatai. Remiantis šiais duomenimis sprendžiama, ar finansuoti įmonės augimo projektą ar ne. Rengiant šią dalį reikia aprašyti, kiek ir kam reikės pinigų, kokie galimi finansavimo šaltiniai, kada reikės lėšų ir kokią naudą turės pats finansuotojas.
Verslo plano nauda
Žmogus tik dalinai geba įsisavinti žodinę informaciją. Jei tai, ką žmogus nori pasakyti prilygintume 100 proc., tai pasakytų tik 80 proc. informacijos, o klausantis išgirstų tik 70 proc., o suvoktų dar mažiau – 50 proc., įsimintų tik 20 proc., o jei dar kalbėtume apie informacijos perdavimą kitam – beliktų tik 10 proc. informacijos. Taigi, rašytinis verslo planas tampa itin reikšmingu siekiant tinkamai supažindinti su informacija.
Verslo plano rengimas padeda apsibrėžti naujo verslo veiklos tikslus, marketingo, pardavimų strategijas, personalo planą, technologinius procesus, finansinį planą, nes lengviau laikytis ir įgyvendinti, tai, kas yra užrašyta.
Dažnos klaidos, kuriant verslo planą:
  • Galvojimas, jog užteks vien „degti“ idėja ir verslas bus sėkmingas
  • Lėšų neskyrimas rinkodarai
  • Galvojimas, jog viską galima padaryti vienam
  • Kitų verslų kopijavimas
  • Nepakankamai atsižvelgiama į paslaugos/prekės rinkos analizę
  • Žema marketingo tyrimų kontrolė
Tikimės, kad mokslobaze.lt pateikta informacija apie verslo plano reikšmę, rengimą bei dažniausias klaidas, kuriant verslo planą, buvo naudinga ir verslo plano ruošimas jums bus kur kas lengvesnis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.