Susitikime dalyvavęs Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas „Vakarų ekspresui“ sakė, kad už poros savaičių po rekonstrukcijos atsidarysiantis Palangos oro uostas kelia ne tik jame jau dirbančių oro vežėjų, bet ir naujų oro linijų susidomėjimą.
„Po rekonstrukcijos oro uosto infrastruktūra atitiks aukščiausius standartus, todėl natūralu, kad vyksta labai intensyvios derybos, diskusija apie galimą naujų krypčių, kurios galėtų atsirasti nuo kitų metų, pritraukimą“, – sako V.Grubliauskas.
Meras neatskleidė detalaus susitikimo turinio, tačiau leido suprasti, kad kalba vyko apie galimas naujas kryptis į Vokietiją, Nyderlandus, Ukrainą.
„Ateityje, žinau, kalbėsimės su „Ryanair“, kitais vežėjais, kurie dar nevykdo skrydžių į Palangą. Mūsų interesas, kad atsirastų daugiau krypčių, daugiau galimybių pasiekti regioną, tarp prioritetų toliau išlieka Vokietijos Hamburgas“, – sako V.Grubliauskas. Anot jo, kartu yra interesas pritraukti daugiau vežėjų ir taip kurti konkurenciją.
Klaipėdos meras tiki, kad regiono savivaldybės ir toliau bus pasirengusios prisidėti prie naujų maršrutų populiarinimo finansiškai, kaip tai buvo daroma prieš pandemiją. Jis nenorėjo atskleisti, ar tai būtų ta pati maždaug 200 000 eurų metinė regiono savivaldybių skiriama suma, ar kita.
„Tai derybų klausimas, savo prioritetus turi regionas, vežėjas ir oro uostai mato savo prioritetus. Svarbiausia yra išsaugant tai, kas jau yra sukurta, kurti naujas galimybes“, – sako V.Grubliauskas. Anot jo, kaip tik šiuo metu ir vyksta procesai, kurių metu visos pusės pateikia savo pasiūlymus ir pageidavimus ir iš to turėtų atsirasti nauji sprendimai dėl skrydžių į Palangą.
Rugsėjo pradžioje prasidėjusios Palangos oro uosto rekonstrukcijos metu bus atliktas kilimo ir tūpimo tako dangos remontas, atnaujintos perono ir riedėjimo tako dangos, įrengti modernūs ir efektyvesni technologiniai sprendimai, kurie sudarys sąlygas veiklą vykdyti aplinkai draugiškesniais būdais.
„Neabejotina, kad moderni infrastruktūra ilguoju laikotarpiu sustiprins Palangos oro uosto pozicijas regiono ekonomikos kontekste, sudarys dar palankesnes sąlygas verslų veiklai, pagerins lėktuvų aptarnavimą bei keleivių patirtį“, – sako Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Marius Gelžinis.
Skaičiuojama, kad per ateinančius keliolika metų oro transporto paklausa kasmet vidutiniškai didės 3 proc. per metus. Labai tikėtina, kad ir tarp Lietuvos keliautojų paklausa augs panašiu arba net greitesniu tempu.
Skaičiuojama, kad sėkminga ir efektyvi Palangos oro uosto veikla daro įtaką mažiausiai keliems tūkstančiams darbo vietų visame Vakarų Lietuvos regione.