Lietuvoje atlikėjų koncertus organizavę ir su jais bendravę „Bardai.lt“ kultūros projektų vadovė Alina Semionova ir VšĮ „Geros muzikos ekspertai“ vadovas Vitalij Černel portalui lrytas.lt pasakojo, kad svečiams iš Portugalijos teko susidurti su nepagarbiu „airBaltic“ darbuotojų elgesiu.
Pasak A.Semionovos ir V.Černel, atlikėjai iš Portugalijos į Lietuvą skrido kita oro linijų bendrove ir jokių problemų nepatyrė. Bet, kai po savaitės koncertų Lietuvoje skrido atgal į Portugaliją, „airBaltic“ jiems į lėktuvo saloną neleido įsinešti rankų darbo instrumentų.
„Du muzikantai su savimi turėjo dvi gitaras. Aš asmeniškai kalbėjau tiek su „airBaltic“ biuro atstove, tiek ir su atstove oro uoste, bet vienintelis dalykas, ką jos pasiūlė, buvo dėti instrumentus į registruotą bagažą.
Kai pasakiau, kad mes pasiruošę sumokėti tiek, kiek oro linijos reikalauja už papildomą vietą lėktuvo salone ir/ar rankinio bagažo gabenimą, man buvo pasakyta, kad per 15 min. iki skrydžio jie nespės to įforminti“, – kalbėjo A.Semionova.
„Atlikėjai ir mano kolegė aiškino, kad tiesiog sumokės už atskiras vietas lėktuve – vietoj žmonių veš instrumentus, – tačiau, nors lėktuvas buvo pustuštis, darbuotojai vis tiek neleido to padaryti. Liepė nusipirkti papildomą registruotą bagažą ir tuos instrumentus įmesti ten.
Atvykus į Amsterdamą (skrydis buvo su persėdimais), muzikantams buvo didelis šokas – instrumentai buvo visiškai suniokoti“, – antrino ir V.Černel.
Anot jo, jokių problemų su kitomis oro linijų bendrovėmis anksčiau niekada nekildavo. Instrumentus visada leisdavo įsinešti į saloną ir padėti į lagaminų lentyną virš sėdynės, mat tai brangūs daiktai.
„Bet „airBaltic“ turbūt kitokia politika. Nors mano kolegė bandė jiems ir skambinti, bet tiesiog buvo kartojamos standartinės frazės „negalima negalima“ – buvo bendraujama formaliai, absoliučiai be empatijos. Žinoma, negalima darbuotojų kaltinti, jie gauna nurodymus, ką turi sakyti“, – svarstė V.Černel.
„Su svečiais buvo 10 metų vaikas, kuris verkė iš streso, nes yra muzikantų vaikas ir žino, kaip gitarai „skauda“, kai ją gabena ne šalia šeimininko, bet niekam tai nerūpėjo. Oro linijų darbuotojos neparodė jokio lankstumo, žmogiškumo, bendravo kaip robotai ir rezultatas: portugališka gitara skilusi ir sudaužytas kitos gitaros dėklas“, – rodė nuotraukas A.Semionova.
V.Černel teigimu, atlikėjai iš pradžių į „airBaltic“ nesikreipė, bet organizatoriai įkalbėjo juos būtinai pildyti skundą. „Žiūrėsime, ką atsakys „airBaltic“ – kompensuos nuostolius, ar ne“, – sakė jis.
Nors muzikantai buvo suplanavę koncertus Portugalijoje, gali būti, kad teks juos atšaukti.
Bendrovė atsiprašo
Portalui lrytas.lt susisiekus su „airBaltic“, jos atstovai paaiškino, kad salone priima gabenti violončeles, gitaras, smuikus ir kitus muzikos instrumentus bei trapius daiktus, jei jų gabenimui buvo nupirktas specialus bilietas. Šie daiktai tuomet dedami ant sėdynės šalia keleivio, o maksimalus kiekvieno daikto svoris negali viršyti 32 kg.
„Informacija apie muzikos instrumentus ar trapius daiktus turi būti pateikta užsakant suaugusiojo skrydžio bilietą „airBaltic“ skambučių centre, „airBaltic“ bilietų kasose arba per kelionių agentūras. Ši informacija svarbi oro linijų bendrovei, nes reikia laikytis griežtų taisyklių“, – sakė įmonių komunikacijos skyriaus atstovai.
Anot jų, dėl saugumo priežasčių keleivių registravimo agentai pasilieka teisę iki minimumo apriboti rankinį bagažą, net jei keleivis sumokėjo už papildomą rankinį bagažą. Ar bus papildoma sėdynė muzikos instrumentams, taip pat priklauso nuo orlaivio tipo ir instrumento dydžio. Todėl keleiviai turėtų iš anksto susisiekti su bendrove ir visa tai išsiaiškinti.
„Apgailestaujame dėl muzikos instrumentų pažeidimų ir maloniai kviečiame keleivius pateikti mums pretenziją. Iki šiol negavome jokių pretenzijų dėl šios situacijos“, – tikino bendrovė.