Klasterio „Panemunių turai“ valdybos nario Gedimino Naujoko teigimu, iki pat Nepriklausomybės atgavimo laivai, plaukiantys iš Kauno Nidos link, dar sustodavo Jurbarke, tačiau nuolat senkant Nemunui, neprižiūrint upės vagos, laivų ėmė mažėti.
Šiuo metu gausiau plaukiojama Kauno rajone, tačiau tam yra ir loginis paaiškinimas: nemažą dalį maršrutų dotuoja Kauno rajono savivaldybė, nes keleivinė laivyba yra brangus ir neatsiperkantis malonumas, tad be savivaldybės paramos laivyba tiesiog sustotų.
G.Naujoko teigimu, laivyba Jurbarko ir Šakių rajonuose kol kas populiarinama tik privačiomis iniciatyvomis, kadangi iš abiejų savivaldybių iki šiol sulaukiama tik moralinio palaikymo. Situacija galėtų pagerėti perdavus Jurbarko mažųjų laivelių prieplauką Jurbarko turizmo ir verslo informacijos centrui (JTVIC).
Iš Vytėnų (Pilies I gyvenvietė) plukdantis pramoginis laivas „Bisena“ plauks ir reguliariais, ir užsakomaisiais reisais Nemunu ir į Kauną, ir į Nemuno deltos pusę. Plaukimo trukmė – nuo 1 val. iki kelių dienų. Laivui sustojus galima nakvoti palapinėse, kurios galės būti statomos ir laivo viršutiniame denyje.
„Bisenos“ laivavedžio Antano Grumuldžio teigimu, dauguma birželio savaitgalių jau užsakyti, o klientų susidomėjimas nauja pramoga – nemažėja. Viso laivo „Bisena“ užsakymo kaina 1 val. – 70 eurų.
Aštresnių pojūčių mėgėjai gali rinktis laivus ant oro pagalvės „Bombus“ ir „Vimba“. Jie gali pasiekti 55 kilometrų per valandą greitį, kurio neriboja net ir Nemuno gylis. Laivai su oro pagalvėmis taip pat lengvai įveikia ir seklumas, todėl jų kelionės galės būti vykdomos net tuomet, kai nukris vandens lygis.