Prognozuoja, kad „Aldi“ paveiks kiekvieno pirkėjo krepšelį: reikėtų laukti naujo kainų karo Sunkiausia bus rinkos lyderiams

2021 m. kovo 23 d. 15:17
Tolimuoju laikotarpiu naujo prekės ženklo atsiradimas Lietuvos rinkoje kainų nesumažins, tačiau „Aldi“ pirkėjus kurį laiką vilios mažesnėmis specifinių produktų kainomis, prognozuoja naujienų portalo lrytas.lt kalbinti ekonomistai. Tai, ekspertų teigimu, gali paveikti ir rinkos senbuvius.
Daugiau nuotraukų (10)
Domėjosi galimybe įsigyti „Norfą“
Pirmadienį pranešta, jog į Lietuvą ateina Vokietijos žemų kainų prekybos tinklas „Aldi“, per metus šalyje planuojantis atidaryti bent 15 parduotuvių. Tai paskelbė portalas vz.lt, remdamasis šaltiniais.
Anot jų, skirtingai nei konkurentas „Lidl“, „Aldi“ Lietuvoje suplanavo greitą ir agresyvią plėtrą. Vienas šaltinių pabrėžė, kad bet kokia informacija, susijusi su prekybos tinklo planais Lietuvoje, yra visiškai slapta. Pasak šaltinių, „Aldi“ į Lietuvą gali žengti arba savarankiškai, arba įsigyti kurį nors jau veikiantį prekybos rinkos žaidėją.
„Aldi“ domėjosi galimybe įsigyti vieną didžiausių šalies mažmeninės prekybos tinklų „Norfa“, tačiau pokalbiai derybomis neužsibaigė, teigia „Norfos“ įmonių grupės savininkas Dainius Dundulis. „Buvo susisiekęs su mumis tikrai, bet tokio konkretaus pasiūlymo nesame gavę. Jeigu sąžiningai, dabar tikrai nebeatmenu, ar tai buvo prieš, ar po Naujų metų, bet neseniai“, – BNS sakė D.Dundulis.
D. Dundulio teigimu, Lietuvos mažmeninės prekybos rinkoje „Aldi“ taptų rimtu konkurentu. „Galiu drąsiai pasakyti, kad jis („Aldi“ – BNS) yra rimtas konkurentas visiems Lietuvoje veikiantiems prekybos taškams, o ypatingai didiesiems prekybos tinklams“, – BNS sakė D. Dundulis.
Sunkiausia padėtis lauks rinkos lyderių
„Mano nuomone, nors Lietuvoje yra pakankamai didelė konkurencija tarp mažmeninės prekybos tinklų, naujo ženklo atėjimas tikrai ją padidins dar labiau. Atitinkamai, galima tikėtis paaštrėjusio kainų karo.
Į rinką atėjęs naujas žaidėjas kurį laiką pirkėjus iš konkuruojančių tinklų mėgins vilioti mažesnėmis kainomis. Bet ilguoju laikotarpiu nedrįsčiau teigti, kad šio tinklo atėjimas statistiškai sumažins kainas“, – kalbėdamas su naujienų portalu lrytas.lt prognozuoja „SME Finance“ ekonomistas Aleksandras Izgordinas.
Pasak jo, kainų kritimo tikėtis neverta dėl globalinių reiškinių: brangstančios naftos ir kitų žaliavų, didėjančio darbo užmokesčio Lietuvoje.
„Šių metų antrą pusmetį pasaulio ir Europos ekonomika įeis į atsigavimo nuo koronaviruso etapą, tai gali paveikti žaliavų ir maisto produktų kainas. Todėl gali būti, kad kai kurių produktų kainos kils“.
Ekonomistas Nerijus Mačiulis socialiniame tinkle „Facebook“ paragino susimąstyti apie kainos ir kokybės santykį žemų kainų tinkluose.
„Man atrodo mes užmirštame – arba dar net neturėjome laiko sužinoti – jog gauname tai, už ką sumokame.
Jei aš nenoriu mokėti daugiau nei eurą už tai, ką valgysiu, tai moderni ekonomika pasiūlys man produktą, bet tame procese bus nukirsta daug kampų – vietoj grūdų tas viščiukas valgys tabletes, gyvens viename narvelyje su dar septyniais panašaus likimo gyvūnais, ten dirbantys darbuotojai negaus padoraus atlyginimo, gal kažkas net bandys nesumokėti mokesčių ir t.t.“, – rašė N.Mačiulis.
Jam antrina ir A.Izgordinas. „Nepamirškime, kad vartotojai į parduotuves eina ne tik dėl kainos, bet ir dėl prekės ženklo ar aptarnavimo kokybės. Lietuvos gyventojų perkamoji galia po truputį kyla, indėliai siekia beveik rekordinius 18 mlrd. eurų, todėl mažų kainų aspektas nebėra toks aktualus, kaip buvo prieš dešimt metų“, – pabrėžia ekonomistas.
Ekspertai sutaria, jog naujas tinklas sulauktų didelio susidomėjimo dėl garsaus prekės ženklo ir rinkoje užimamos padėties.
„Tinklas ateina į kiekvienam iš mūsų aktualų rinkos segmentą. Mes kelis kartus per savaitę lankomės maisto prekių parduotuvėse, todėl tai neišvengiamai paveiks kiekvieno pirkėjo krepšelį“, – teigia A.Izgordinas.
Pasak ekonomisto Mariaus Dubnikovo, sunkiausia padėtis lauks rinkos lyderių. „Ateinantis rinkos dalyvis turi labai stiprius finansinius resursus ir daugiametę darbo patirtį, todėl lyderiams, siekiantiems neprarasti klientų, teks paprakaituoti“, – perspėja jis.
Mažesniems tinklams reikės daugiau investuoti į matomumą, marketingą, klientų pritraukimo strategijas. „Padidėjusi konkurencija reiškia, kad visiems reikės ieškoti nišų, kur jie yra stiprūs“, – sako A.Izgordinas.
Visgi iškritimu iš rinkos senbuviams negresia. „Iš rinkos pasitraukė „Prisma“, bet jo strategija nebuvo tokia agresyvi kaip žemų kainų tinkų. Labai abejoju, ar 15 parduotuvių atidarymas pašalintų bet kurį rinkos dalyvį“, – ramina M.Dubnikovas.
Aldi^InstantNorfa
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.