This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

Nustėro sužinojusi, kad telefono garantija galioja tik 6 mėn., o ne 2 metus: siūlo atidžiau skaityti sąlygas

Iveta Danieliūtė

VVTAT aiškino, kad bet kokioms prekėms, pagal Civilinį kodeksą, galioja 2 metų garantija, tad dėl telefono gedimų Viktorija turi teisę kreiptis į parduotuvės atstovus.
VVTAT aiškino, kad bet kokioms prekėms, pagal Civilinį kodeksą, galioja 2 metų garantija, tad dėl telefono gedimų Viktorija turi teisę kreiptis į parduotuvės atstovus.
VVTAT aiškino, kad bet kokioms prekėms, pagal Civilinį kodeksą, galioja 2 metų garantija, tad dėl telefono gedimų Viktorija turi teisę kreiptis į parduotuvės atstovus.
VVTAT aiškino, kad bet kokioms prekėms, pagal Civilinį kodeksą, galioja 2 metų garantija, tad dėl telefono gedimų Viktorija turi teisę kreiptis į parduotuvės atstovus.
VVTAT aiškino, kad bet kokioms prekėms, pagal Civilinį kodeksą, galioja 2 metų garantija, tad dėl telefono gedimų Viktorija turi teisę kreiptis į parduotuvės atstovus.
VVTAT aiškino, kad bet kokioms prekėms, pagal Civilinį kodeksą, galioja 2 metų garantija, tad dėl telefono gedimų Viktorija turi teisę kreiptis į parduotuvės atstovus.
VVTAT aiškino, kad bet kokioms prekėms, pagal Civilinį kodeksą, galioja 2 metų garantija, tad dėl telefono gedimų Viktorija turi teisę kreiptis į parduotuvės atstovus.

Dabar kone kiekvienam didesniam ar brangesniam pirkiniui taikoma net kelių metų kokybės garantija. Tačiau garantijos laikotarpis fiziniams pirkėjams ir įmonėms – skiriasi. Vis dėlto reikėtų neapsigauti ir žinoti, kad taikomos garantijos yra dvi: komercinė ir įstatyminė. Pastaroji priklauso visiems pirkėjams be išimties ir jos galiojimo laikas – 2 metai.

Į naujienų portalą lrytas.lt kreipėsi skaitytoja Viktorija. Ji prieš pusantrų metų įmonės vardu pirko išmanųjį telefoną „Pigu.lt“ parduotuvėje, kuris vasario pradžioje sugedo ir nebeveikia. Sutartyje nurodyta, kad garantinis laikotarpis galioja tik 6 mėn., tai patvirtino ir „Pigu.lt“ atstovai.

Visgi Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) aiškino, kad bet kokioms prekėms, pagal Civilinį kodeksą (CK), galioja 2 metų garantija, tad dėl telefono gedimų Viktorija turi teisę kreiptis į parduotuvės atstovus.

Tvarkyti telefoną atsisakė

„Telefonas visiškai išsijungė, nebeveikė, aš juo negalėjau naudotis. Kadangi dveji metai nepraėjo, kreipiausi į garantinį aptarnavimą.

Norėjau, kad suteiktų garantiją. Nenorėjau, kad man būtinai grąžintų pinigus arba duotų naują telefoną. Tiesiog, kad sutaisytų, o, jeigu neįmanoma, kad suteiktų naują arba grąžintų pinigus“, – pasakojo Viktorija.

Ji sakė, kad telefonas buvo pirktas 2019 m. liepos 26 d. iš „Pigu.lt“ parduotuvės. Svarbu tai, kad prekė pirkta įmonės vardu.

„Sąskaitoje-faktūroje ir „Pigu.lt“ tinklapyje nurodyta, kad juridiniams asmenims garantinis laikotarpis yra tik 6 mėn. Jie, kaip suprantu, nurodo 6 mėn. komercinę garantiją, o yra dvi garantijos rūšys: komercinė ir įstatyminė.

Didelė problema – įsigaliojo neteisinga informacija, kad neva įstatyminė 2 metų garantija priklauso tik fiziniams asmenims. Parašėme laišką „Pigu.lt“ ir nurodėme, kad mums, pagal Civilinį kodeksą turi priklausyti 2 metų garantija kaip ir fiziniams asmenims“, – aiškino Viktorija.

Moteris tikėjosi geranoriško atsako iš parduotuvės atstovų su noru padėti išspręsti problemą ir gedimą, tačiau sulaukė kitokios reakcijos.

„Jie argumentavo, kad mums nepriklauso garantija, nes vartotojas tik fizinis asmuo, o komercinė garantija galioja tik 6 mėn. Bet apie įstatyminę garantiją jie nieko nenurodė“, – piktinosi Viktorija.

Iš tiesų, Vartotojų teisių apsaugos įstatyme numatyta, kad vartotojas yra „fizinis asmuo, su savo verslu, prekyba, amatu ar profesija nesusijusiais tikslais (vartojimo tikslais) siekiantis sudaryti ar sudarantis sutartis“.

Susitarti sudėtinga, nes niekas nesusiekia

Kaip teigė Viktorija, labiausiai piktina tai, kad situacijos išspręsti nepavyksta greitai, nes komunikacija su „Pigu.lt“ atstovais – labai komplikuota.

„Jiems galima parašyti laišką tik bendruoju elektroniniu paštu ir jie labai vengia atsakyti. Vėliau atrašė kažkokia Greta, bet nebuvo nei jos kontakto, nei jos atskiro elektroninio pašto, kur galėtume jai atsakyti.

Į bendrąjį skambučių centrą skambinau apie 10 kartų, kiekvieną kartą kalbėjau su skirtingu asmeniu ir aiškinau tą situaciją. Jie dar bandydavo įrodyti, kad priklauso tik 6 mėn. garantija, bet, kai paprieštaraudavau, atsakydavo: „Atsiprašome, perduosime informaciją ir su jumis susisieks.“ Bet, nors ir žadėta, niekas su mumis nesusisiekė“, – pasakojo Viktorija.

Ji teigė skambinusi ir rašiusi laiškus „Pigu.lt“ visą savaitę, tačiau susitarti nepavyko, o pažadėjus susisiekti su ja, skambučio nesulaukta. Pasak Viktorijos, tokia situacija trukdo jos darbui.

„Laikas vilkinamas, telefono neturiu, dabar naudoju savo seną, kuris jau atgyvenęs. Bet situacija tokia, kad nei man pirkti naują telefoną, nei ką, nes, iš esmės, pagal įstatymą, man garantija priklauso“, – aiškino ji.

Parduotuvė telefoną patikrinti galėtų

„Pigu.lt“ komunikacijos vadovė Raimonda Strazdauskaitė portalui lrytas.lt patvirtino, kad prekė buvo pirkta įmonės vardu, tad pirkimo-pardavimo sutartis pasirašyta tarp dviejų judirinių asmenų – pirkėjo ir bendrovės. Tokiu atveju, kaip ir nurodyta sutarties sąlygose, juridiniams asmenims parduotuvė taiko 6 mėn. kokybės garantiją.

Tačiau ji pripažino, kad visgi, vadovaujantis Civiliniu kodeksu, bendrovė telefoną apžiūrai priimti gali.

„Remiantis LR CK 6.363 str. 11 d., pasibaigus 6 mėnesių laikotarpiui juridinis asmuo (pirkėjas) turi įrodyti, jog prekės kokybės ar komplektacijos trūkumai atsirado jos perdavimo metu ar dėl gamintojo kaltės.

Šiuo atveju, geranoriškai siekdami padėti klientei, galime pasirūpinti, kad prekė nukeliautų į garantinio aptarnavimo servisą ir būtų apžiūrėta specialistų. Jei išvadose bus teigiama, jog prekės kokybės trūkumai atsirado dėl gamintojo, ne naudotojo kaltės, galėsime toliau bendrauti dėl prekės keitimo ar grąžinimo“, – komentavo R.Strazdauskaitė.

Dėl prastos komunikacijos ji nesutiko. Pasak jos, su kliente dėl šios situacijos kalbėta nemažai.

„Su kliente tikrai bendrauta daug kartų tiek telefonu, tiek el. paštu, siekiant detaliai ir nuosekliai paaiškinti visas sutarties sąlygas ir teisės aktus, kuriais remiamasi minėtoje situacijoje“, – tvirtino R.Strazdauskaitė.

Ji akcentavo, kad įmonė visada skatina savo klientus atidžiai perskaityti sutartis ir susipažinti su visomis jų sąlygomis, tad, kai sudaroma pirkimo-pardavimo sutartis, yra laikoma, kad klientą nurodytos sąlygos tenkina. Dėl šios priežasties tokių nusiskundimų dėl taikomų kokybės garantijų sulaukiama gana retai.

Vartotojų teisės: nepavykus susitarti kreiptis į teismą

Viktorija tvirtino, kad, norėdama pasitikrinti informaciją dėl taikomos garantijos laikotarpio teisingumo, kreipėsi net į VVTAT.

„Yra įsigaliojusi neteisinga nuomonė, kad juridiniams asmenims priklauso trumpesnė garantija. Mes kreipėmės net į Vartotojų teises, nors jie negina juridinių asmenų, bet net jie patvirtino, kad ir juridiniams asmenims ta garantija galioja.

Norėtųsi, kad žmonės žinotų ir kad tokio dydžio įmonės nesielgtų šitaip su savo klientais, nes neva jie neišprusę ir nežino savo teisių. Taip negražu“, – sakė ji.

VVTAT atstovai kalbėdami apie šią situaciją taip pat rėmėsi CK. Jie nurodė, kad yra taikoma dviejų rūšių daiktų garantija.

Viena iš jų – nustatyta CK, galiojanti dvejus metus nuo daikto perdavimo dienos. Kita, kuri laikoma papildoma garantija, yra suteikiama pardavėjo.

Tad įstatymas suteikia teisę kiekvienam klientui – ir fiziniam, ir juridiniam – visais atvejais kreiptis į pardavėją dėl atsiradusių prekės trūkumų per dvejų metų laikotarpį.

Jie atkreipė dėmesį į tai, kad pardavėjas gali būti nustatęs trumpesnį nei dvejų metų garantijos terminą. Visgi praėjus šiam laikotarpiui, tačiau neprabėgus dvejiems metams nuo daikto perdavimo dienos, pardavėjas vis tiek atsako už daikto trūkumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad trūkumas atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių.

„Nors VVTAT ginčų tarp dviejų verslo subjektų nesprendžia, pažymėtina, kad, jeigu pardavėjas atsisako priimti pretenzijas dėl prekės kokybės praėjus jo nustatytam komercinės garantijos terminui, tačiau nepraėjus dvejiems metams, pirkėjas turi teisę pirmiausia kreiptis su rašytiniu prašymu į pardavėją, išreikšdamas konkrečias pretenzijas, o ginčo nepavykus išspręsti taikiai – kreiptis į bendrosios kompetencijos teismą dėl ginčo nagrinėjimo iš esmės“, – aiškino VVTAT atstovai.