Testuotis dėl COVID-19 liepė iš savo lėšų, bet nuostolių „Wizz Air“ neatlygino kelis mėnesius: Darbo inspekcija ragina netylėti

2021 m. sausio 29 d. 13:35
Į naujienų portalą kreipėsi dabar jau buvusi „Wizz Air“ darbuotoja Agnė (vardas pakeistas – lrytas.lt), kuri skrydžių metu bendravo su užsikrėtusiu asmeniu, todėl buvo įpareigota darytis testus dėl koronaviruso. Tačiau pinigai į moters sąskaitą keliauja net kelis mėnesius. Valstybinė darbo inspekcija tvirtina, kad jeigu darbdavys siuntė darbuotoją atlikti COVID-19 testo, jis ir turi jį apmokėti.
Daugiau nuotraukų (12)
Kompensacijos laukia kelis mėnesius
„Aviakompanijoje „Wizz Air“ spalio mėnesį buvau įpareigota atlikti du COVID-19 testus, nes skrydžių metu bendravau su užsikrėtusiais virusu“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo skaitytoja.
Bendrovė paprašė už atliktus testus susimokėti iš savo lėšų, o vėliau, užpildžius reikiamus dokumentus, pinigus žadėta grąžinti per mėnesį.
Vis dėlto, dokumentus užpildžiusi dar spalį, moteris jokio atsakymo iš atsakingų įmonės darbuotojų iš karto nesulaukė. Vėliau situacija pasisuko netikėta linkme.
„Man buvo patikinta, kad prašymų grąžinti pinigus originalai buvo išsiųsti į pagrindinį įmonės ofisą užsienyje ir turėčiau netrukus gauti kompensaciją – 151 eurą.
Gruodžio mėnesį nusprendžiau išeiti iš darbo. Tada įmonės atstovai atsakė esą jie mano prašymo kompensacijai gauti originalo neranda, neva kažkas privėlė klaidų. Juokingiausia buvo, kai gavau atsakingos darbuotojos laišką, kuriame ji teigia, kad pranešė aukštesnei vadovei apie mano situaciją, tačiau ji jos neklauso“, – sakė skaitytoja.
Moteris iki sausio pabaigos negavo šios kompensacijos ir nusprendė kreiptis į Darbo ginčų komisiją dėl patirtų nuostolių atlyginimo.
Darbo inspekcija: imamės spręsti šio klausimo
Valstybinė darbo inspekcija (VDI) naujienų portalui lrytas.lt patvirtino, kad Darbo ginčų komisija (DGK) tokį pareiškimą gavo šią savaitę, jį žada nagrinėti ir posėdis tam paskirtas bus per savaitę.
VDI akcentuoja Darbo kodeksą, kuris numato, kad darbuotojų saugos ir sveikatos priemonės finansuojamos darbdavio lėšomis. Tad jeigu darbdavys siuntė darbuotoją atlikti COVID-19 testą, jis ir turi jį apmokėti.
Kaip sako VDI atstovai, įprastai ginčai išnagrinėjami per mėnesį.
„Ginčo nagrinėjimas yra baigiamas sprendimo priėmimu. DGK sprendimas turi vykdomojo dokumento galią, todėl su įsiteisėjusiu sprendimu darbuotojas galės kreiptis į antstolį dėl sprendimo įvykdymo.
Administracinė atsakomybė šiuo atveju nėra numatyta, tačiau, jeigu darbdavys nevykdys sprendimo, darbuotojas galės kreiptis į DGK dėl baudos skyrimo“, – portalui lrytas.lt aiškino VDI atstovai.
Jų teigimu, toks pareiškimas – kol kas vienintelis. Daugiau su tokiais atvejais susidurti neteko.
„Wizz Air“ suskubo grąžinti pinigus
Naujienų portalui lrytas.lt pasiteiravus oro linijų bendrovės „Wizz Air“ dėl šios situacijos, jos atstovai pripažino, kad minimos kompensacijos išmokėjimas iš tiesų užtruko.
„Wizz Air“ patvirtina, kad atlyginimas, kurį bendrovė turėjo sumokėti savo darbuotojui, jam atsistatydinus, buvo išmokėtas.
Tačiau dėl įmonės vidaus klaidos kitos darbuotojo patirtos išlaidos dar nėra apmokėtos. Oro linijų bendrovė nuoširdžiai atsiprašo dėl šios klaidos ir imasi visų veiksmų, kad mokėjimas būtų atliktas kaip įmanoma greičiau“, – portalui lrytas.lt komentavo bendrovė.
Paprašius patikslinti, kada pinigai bus grąžinti, sulaukta greito reagavimo: „Wizz Air“ nurodo, kad banko pavedimas buvo atliktas vakar, todėl artimiausiomis dienomis jis turėtų pasiekti bendrovės darbuotoją.“
kompensacija^Instantpinigai
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.