Štai į laikraščio redakciją paskambinusi kraštietė sakė jau susidūrusi su galima apgavyste.
Reikalavo pinigų
Paskambinusi kėdainietė pasakojo, kad visai neseniai jau sutemus, apie 20 val. vakaro, į jos buto duris pasibeldė vyras, teigdamas, kad yra kurjeris ir turi jai siuntinį.
„Atėjo jaunas, aukštas ir dailus vyrukas, pamėtėjo man siuntinį ir liepė susimokėti 25 eurus. Skubino mane jis labai, bet aš pergalvojau, kad nieko neužsisakinėjau, o ir vaikai man tokių siuntų neturėtų siųsti.
Pasakiau, kad grynųjų neturiu, jis čiupo tą siuntinį ir išėjo greitai. Apsirengęs buvo juodu paltu, veidas toks pailgas, na, šiaip tamsu buvo, automobilio jokio didelio lauke irgi nemačiau. Neprisistatė, nieko, tik pinigų pareikalavo“, – pasakoja moteris.
Praneša iš anksto
Pakalbinus didžiausias Lietuvos siuntų tarnybas paaiškėjo, kad šis atvejis – veikiausiai apgavystė, mat paprastai kurjeriai siuntas veža tarnybiniais automobiliais, patys būna apsirengę apranga su įmonės logotipais, atvykę prisistato, maža to, pastaruoju metu ir grynaisiais pinigais užmokesčio neima dėl saugumo.
„Mūsų kurjeriai dėvi įmonės logotipais ženklintas uniformas. Jei moteriai būtų keliavusi siunta per „Venipak“, ji iš vakaro būtų gavusi žinutę, kad jai atkeliauja siunta.
Pakartotinė SMS žinutė su siuntos numeriu, pristatymo PIN kodu bei numatomu pristatymo laiku moterį būtų pasiekusi ryte. Jei ji tokios žinutės negavo, siunta tikrai pas ją nekeliavo.
Taip pat noriu pabrėžti, kad šiuo laikotarpiu „Venipak“ kurjeriai atsiskaitymo už prekes grynaisiais pinigais nepriima, aptarnaujame tik mokėjimus banko kortelėmis“, – informavo siuntų tarnybos „Venipak“ marketingo vadovė Asta Raudonienė pridurdama, kad kėdainietei siuntą atiduoti bandęs vyras veikiausiai bandė ją apgauti.
Susipažino tik šiemet
Paaiškėjo, kad internetinė prekyba ir kurjerių paslaugos ne itin gerai pažįstamos ne tik vyresnio amžiaus žmonėms. Labai daug jaunų žmonių tik pirmojo karantino metu pabandė elektroninę prekybą.
Kaip sakė siuntų tarnybos „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila, svarbu neskubėti ir visuomet gerai įvertinti prekes atvežusio asmens išvaizdą, elgesį.
„Nuo spalio mėnesio „DPD“ kurjeriams negalima atsiskaityti grynaisiais pinigais. Tie klientai, kurie yra saviizoliacijoje, apskritai negali jokiais būdais atsiskaityti už prekes.
Kita vertus, mūsų kurjeriai į namus niekada nevyksta bet kada, kada patys sugalvoja. Pirmiausia asmuo, laukiantis siuntos, gauna žinutę į telefoną ar elektroninį paštą. Ten būna nurodomas siuntos numeris ir kur galima sekti siuntos kelią.
Kurjeriai vilki uniformą su aiškiais skiriamaisiais ženklais, jų automobiliai krovininiai, su logotipais. Jei atvyksta asmuo su lengvąja mašina, galima suabejoti, ar tai tikrai kurjeris. Tai yra esminiai momentai, į ką reikia atsižvelgti. Nebūkite per daug patiklūs, sekite informaciją, nes kurjeriai Lietuvoje tikrai pakankamai gerai komunikuoja su klientais.
Yra daug naujų žmonių, kurie pirmą kartą šiemet susidūrė su elektronine komercija ir kurjeriais. Visi jie turi atsiminti esminius saugaus apsipirkimo ir prekių gavimo principus“, – sako „DPD Lietuva“ atstovas.
Į namus net nepristato
Tuo tarpu paštomatų ir siuntų tarnybos „Omniva Lt“ Operacijų departamento direktorė Giedrė Vaitekūnaitė teigė, kad koronaviruso aplinkybėmis jų tarnybos siuntos į namus nepristatinėjamos.
„Dėl koronaviruso Lietuvoje paskelbus karantiną, imamės visų prevencijos priemonių tiek darbuotojų, tiek klientų bei visuomenės sveikatos saugumui užtikrinti. Dėl to šiuo metu „Omniva“ kurjeriai siuntų į namus nepristato.
Iki karantino įvedimo kurjerinės siuntos į namus buvo pristatomos darbo dienomis iki 17 valandos. Apie siuntos pristatymą gavėjas informuojamas iš anksto. Vėlesniu laiku siuntos į namus nepristatomos.
Kurjerio paslaugų naudotojai už jas gali apmokėti grynaisiais pinigais, jei už jas siuntėjas neapmokėjo iš anksto. Tokiu atveju yra išrašomas pinigų priėmimo kvitas.
Ir prieš karantino įvedimą, ir dabar visi „Omniva“ kurjeriai vilki specialią aprangą, kuri pažymėta bendrovės logotipu bei užrašu“, – akcentavo G.Vaitekūnaitė.