Įsisiūbuojant antrai koronaviruso bangai – prekybininkų verdiktas dėl išpardavimų: kokių šiemet galima tikėtis

2020 m. rugsėjo 18 d. 18:13
Darbiniams susitikimams – mėlynas vyriškas švarkas, kostiumas ar klasikinių spalvų marškiniai, laisvalaikio iškyloms – marškinėliai, lengvos sportinės kelnės. Išpardavimų metu tokie laimikiai dažniausiai atsiduria pirkinių krepšiuose, tačiau kokia situacija bus šiais metais? Ar prasidėjus antrai koronaviruso bangai apskritai sulauksime masinių išpardavimų?
Daugiau nuotraukų (23)
Ekonomistas Žygimantas Mauricas sako abejojantis, kad šalies prekybos centruose išvysime didžiulius žmonių srautus ir masinius išpardavimus, nes nors pavasarį mažmeninės prekybos aktyvumas buvo menkas, vasarą prekyba atsigavo.
Dalyje kategorijų pardavimai gerokai viršijo praeitų metų lygį ir netgi kai kuriuose sektoriuose susidarė paradoksali situacija, kai trūko pasiūlos, nes gamintojai konservatyviau vertino pardavimus ir užsakė mažiau prekių.
„Labiau tikimasi pavasario sezono išpardavimo, tačiau pastebėjau, kad šis vasaros sezonas parduotuvėms buvo geresnis, nei jos tikėjosi. Kai kuriuose rūbų segmentuose yra mažesni pardavimai, bet masinio pertekliaus Lietuvoje nėra.
Šiemet Pietų Europos šalyse buvo mažesnis mažmeninės prekybos aktyvumas, todėl iš ten kažkiek ir į Lietuvą gali atvežti prekių, tačiau nemanau, kad tokie dalykai daromi jau sezonui besibaigiant. Tose šalyse buvo daug akcijų ir išpardavimų, nes pardavimai buvo gerokai mažesni. Lietuvoje nėra didelio kainų kritimo, galbūt tam tikruose yra segmentuose, bet bendrai – ne“, – aiškino Ž.Mauricas.
Ekonomistas mano, kad masiškai pirkėjai internetu prekių taip pat neužsakinės, nes internetinės prekybos Lietuvoje yra tik apie 7 proc., kai kitose Vakarų šalyse siekia 20 proc. Didžioji dalis prekių iki šiol nuperkama tradicinėse parduotuvėse.
„Dabar nuotolinis apsipirkimas išliks didesnis nei prieš karantiną, tačiau tai kol kas nėra vyraujantis dalykas ir dar kurį laiką tikrai nebus.
Be abejo, nuotolinis apsipirkimas taps svarbesnis, pavyzdžiui, batų ar maisto kategorijose. Tačiau rūbus žmonės perka parduotuvėse, nes juos reikia matuotis“, – sakė Ž.Mauricas.
Ž.Mauricas pastebėjo, kad dalis įmonių kainas pakoregavo pavasarį ir ne visos jos grįžo į pradinį lygį. Taigi didelių kainų kritimų bei kilimų esą nebus.
Anot Ž.Maurico, per išpardavimus sutaupo tik tie pirkėjai, kurie žino, ką perka. Ekonomistas teigė, kad pirkėjai prisiperka daiktų ir vėliau jų nenaudoja, todėl prieš perkant esą reikia paskaičiuoti, ne kiek galima per išpardavimus išleisti, o kiek laiko tuos daiktus naudosi.
Ekonomistas pats prisimena, kaip per išpardavimus prekybininkai ne tik nuleidžia, bet kartais net pakelia kainas. Jis tuo įsitikino praėjusiais metais, kai pirko vieną daiktą ir sakė, kad prieš mėnesį buvo viena kaina, o prieš Kalėdinį laikotarpį pradinė kaina buvo pakelta.
„Su nuolaida kaina buvo kažkiek mažesnė, tačiau pardavėjai parašė didesnę kainą, nei buvo prieš mėnesį. Jau nuo mokyklos suolo reikėtų didinti švietimą ir skatinti domėjimąsi visų daiktų procesu: kiek pagamino, koks buvo transportavimas ir kas su daiktu nutinka, kai jis tampa nereikalingas“, – aiškino Ž.Mauricas.
„Jamam“ nevyks
„Akropolis Group“ komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas teigė, kad mažmeninės prekybos sektoriuje artimiausiu metu organizuoti dešimtis tūkstančių žmonių į vieną vietą būtų neatsakinga.
Todėl, vengiat masinių žmonių susibūrimų bei visą dėmesį skiriant prekybos centrų lankytojų ir darbuotojų saugumo užtikrinimui, nusprendė šiais metais neorganizuoti šimtus tūkstančių lankytojų sutraukiančios nuolaidų akcijos „Jamam“.
„Skirdami papildomas šimtatūkstantines investicijas lankytojų ir darbuotojų saugumui užtikrinti, puikiai suprantame klientų poreikį apsipirkti sutaupant prasidėjusių mokslo metų ar artėjančio kalėdinio laikotarpio metu.
Todėl nuo rugpjūčio mėnesio vykdome tęstinę kampaniją „Akropolio Superžvaigždės“, kurios metu pirkėjai gali pasinaudoti išskirtiniais „Akropoliuose“ galiojančiais įvairių parduotuvių pasiūlymais“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo D.Mertinas.
„Akropolis Group“ komunikacijos departamento vadovas aiškino, kad kalėdinio laikotarpio prekyba, įprastai išsiskirianti trečdaliu ar daugiau augančiomis prekybos apimtimis, turėtų prasidėti antroje lapkričio pusėje ir tęstis ilgiau nei mėnesį. Žiemos kolekcijos išpardavimai tradiciškai turėtų prasidėti sausio pradžioje ir trukti iki vasario vidurio.
D.Mertinas pastebėjo, kad pirkėjai tapo atsakingesni, nes kur kas daugiau dėmesio skiria pirkinių planavimui, į prekybos centrus užsuka rečiau, tačiau apsiperka ilgesniam laikotarpiui nei anksčiau.
Tai atsispindi šių metų birželio-rugpjūčio mėnesių apyvartoje – Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliuose“ veikiančių parduotuvių, kuri buvo beveik 5 proc. didesnė nei tuo pačiu periodu praeitais metais. Vidutinis pirkėjo krepšelis trijuose „Akropolio“ centruose, palyginti su 2019 m. vasara, išaugo 13 proc., tačiau lankytojų srautas išliko mažesnis nei pernai.
Prekybos ir pramogų cento „Ozo“ marketingo atstovė Elzė Rudienė teigė, kad šiais metais masinių išpardavimų, kurie truktų dieną ar dvi bei kurie paskatintų staigų žmonių susibūrimą šiemet rengti taip pat neplanuoja.
Tačiau keičiantis sezonams ir prieš pasirodant naujoms kolekcijoms parduotuvės prekėms taikys nuolaidas. Tai bus tradicinis sezoninis išpardavimas ir jis bus rengiamas laikantis visų tuo metu šalyje galiosiančių saugumo reikalavimų ir rekomendacijų.
„Kaip ir įprasta, nuolaidos bus taikomos besibaigiančio sezono prekėms, tačiau kiekvienas prekybos centro partneris gali pateikti ir išskirtinius, specialius pasiūlymus. Šiemet, kaip ir pernai, pirkėjai gali tikėtis patrauklių kainų bei nuolaidų, dažnai siekiančių ir 50 proc. nuo pradinės pirkinio sumos.
Taigi planuojantiems būsimas išlaidas verta išpardavimui nusimatyti sau įprastą, nuolaidų metu išleidžiamą sumą“, – kalbėjo E.Rudienė.
Prekybos ir pramogų cento „Ozo“ marketingo atstovė skatina šiemet pirkėjus elgtis sąmoningai ir kviečia iš anksto planuoti pirkinius šaltajam sezonui, tarp jų – ir dovanas, taip išvengiant šventinio laikotarpio keliamų iššūkių ir masinio susibūrimo.
Pradėjo dairytis internete
„Gariūnų“ turgavietės darbuotojas teigė, kad šiais metais turguje išpardavimų daug daugiau, tačiau žmonių – mažiau. Kai kur nuolaidos siekia nuo 20 iki 70 proc. ar net daugiau.
„Pardavimai šiuo metu sumažėję, nes pirkėjai vengia susibūrimų ir atvyksta tik tada, kai reikia kažkokio rūbo ar daikto. Lauko prekyba priklauso nuo oro sąlygų, kai būna šilčiau, daugiau sulaukia žmonių, bet turgavietėje dabar trūksta užsieniečių.
Pardavėjai bando išgyventi ir toliau prekiauja. Kai kurie pardavėjai per karantiną išmoko naudotis internetu ir pradėjo prekes pardavinėti internetinėse parduotuvėse“, – kalbėjo „Gariūnų“ turgavietės darbuotojas.
išpardavimaiPrekyba^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.