This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

Mažės dauguma Registrų centro paslaugų įkainių

BNS ir lrytas.lt inf.

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Registrų centro paslaugų naujus įkainius, kurie buvo nekeisti dešimtmetį.
Vyriausybė trečiadienį patvirtino Registrų centro paslaugų naujus įkainius, kurie buvo nekeisti dešimtmetį.
Vyriausybė trečiadienį patvirtino Registrų centro paslaugų naujus įkainius, kurie buvo nekeisti dešimtmetį.
Vyriausybė trečiadienį patvirtino Registrų centro paslaugų naujus įkainius, kurie buvo nekeisti dešimtmetį.
Vyriausybė trečiadienį patvirtino Registrų centro paslaugų naujus įkainius, kurie buvo nekeisti dešimtmetį.
Vyriausybė trečiadienį patvirtino Registrų centro paslaugų naujus įkainius, kurie buvo nekeisti dešimtmetį.
Vyriausybė trečiadienį patvirtino Registrų centro paslaugų naujus įkainius, kurie buvo nekeisti dešimtmetį.
Vyriausybė trečiadienį patvirtino Registrų centro paslaugų naujus įkainius, kurie buvo nekeisti dešimtmetį.

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Registrų centro paslaugų naujus įkainius, kurie buvo nekeisti dešimtmetį. Teisingumo ministerija pranešė, kad patvirtinus naujus įkainius įregistruoti nuosavybės teisę į butą ar namą, įkeisti nekilnojamą turtą kainuos gerokai pigiau negu iki šiol.

„Pastaraisiais metais modernizavus registrus, sumažėjo daugelio paslaugų sąnaudos. Tačiau įkainiai beveik nesikeitė, nes nebuvo aiškios sisteminės tvarkos, galimybės objektyviai įvertinti nustatytų mokesčių pagrįstumą. Pavyzdžiui, kodėl už tą pačią paslaugą fiziniai ir juridiniai asmenys mokėdavo skirtingas sumas“, – pranešime sakė teisingumo ministras Elvinas Jankevičius.

„Pagal Vyriausybės parengtą metodiką apskaičiuoti nauji Registrų centro paslaugų įkainiai, kuriuos bus galima koreguoti kasmet, ir ateityje jie galimai dar labiau mažės“, – pridūrė jis.

Įsigijęs žemės, butą ar namą, asmuo privalo užregistruoti nuosavybės teisę į tą turtą Registrų centre. Iki šiol registravimo mokestis priklausydavo nuo turto vertės.

Pavyzdžiui, norint užregistruoti nuosavybės teisę į 100 tūkst. vertės butą, fiziniam asmeniui reikėdavo mokėti 31,44 euro, juridiniam – 79,4 euro. Dabar, nepriklausomai nuo nekilnojamo turto kainos, ši Registrų centro paslauga kainuos visiems vienodai – 17,19 euro.

Hipotekos (įkeitimo) sandorio registravimas kainuos pusketvirto karto mažiau – 8,60 euro. Šiuo metu ši paslauga kainuoja 31,28 euro, o jaunoms šeimoms, Vyriausybės sprendimu pritaikius nuolaidą – 15,64 euro.

Atsiras ir keletas naujų įkainių, kurių iki šiol nebuvo: bus imamas 7,87 euro mokestis už asmens registravimą Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registre, už testamento registravimą Testamentų registre – 2,62 euro.

Valstybės ir savivaldybių institucijoms, kaip ir anksčiau, objektų registravimo ir duomenų teikimo išlaidas kompensuos valstybė. Tačiau, sumažinus Registrų centro įkainius, šios valstybės išlaidos sumažės kelis kartus. Pagal dabar galiojančias kainas šiemet kompensacijos Registrų centrui už valstybės ir savivaldybių institucijų objektų registravimą bei duomenų teikimą sudarytų apie 45 mln. eurų, o įsigaliojus naujiems įkainiams – 13-14 mln. eurų.

Teisingumo ministro Elvino Jankevičiaus teigimu, įstatymu jau yra numatyta sumažinti žmonėms išlaidas, išregistruojant hipotekos sandorius. Jeigu tarp šalių nekyla ginčo dėl įsipareigojimų įvykdymo, tokius sandorius tiek verslas, tiek ir privatūs asmenys galės išregistruoti be notaro pagalbos – tik elektroninėmis priemonėmis.

Pavyzdžiui, kai asmuo atsiskaitys su banku už būsto kreditą, jis pateiks elektroninį prašymą Registrų centrui išregistruoti hipoteką.