„Įsirenginėju butą ir pasamdžiau įmonę, kuri viską man padarys. Reikėjo tik išsirinkti plyteles ir dažus. Užsisakinėjau plyteles „Linea“ įmonėje su juodais akcentais minimalaus rašto už 1 400 eurų, o gavau visiškai skirtingas, juodesnes ir purvinas. Ši įmonė mano lūkesčių nepateisino“, – nutikimą naujienų portalui lrytas.lt pasakojo Mindaugas.
Apgavo, kad gautų numerį
Mindaugas iš karto kitą dieną kreipėsi į įmonę ir bandė gauti vadovo numerį. Tačiau niekas jam jo nedavė, todėl teko apsimesti, kad nori pirkti didelį kiekį plytelių. Gavęs numerį paskambino įmonės vadovui ir bandė aiškintis situaciją.
Įmonė kauniečiui paaiškino, kad tokia plytelių gamyba ir dėl to esą neverta išgyventi. Mindaugas pasipiktinęs, nes parduotuvėje, kurioje buvo penkis kartus, jam sakė, kad gaus plyteles tokias kaip ekspozicijoje.
Nukentėjęs asmuo teigė, kad yra pedantas ir tikrai būtų pastebėjęs kitokius akcentus ekspozicijoje. Vyras mano, kad plyteles nenori atgal priimti, neva pirko per įmonę ir dabar tuo naudojasi.
„Man net silpna pasidarė, kai pamačiau tas plyteles, nes atrodė primargintos bei pritepliotos. Nežinau, kaip jas ten gamina. Man tokių juodų dryžių nereikia po keturis centimetrus. Aš tokių dalykų ekspozicijoje nemačiau.
Jie pasakė, kad čia marmuro imitacija. Kokia dar marmuro imitacija? Pas mane kai kur visos išbraižytos ir išpurvintos. Man netinka toks plytelių braižas. Paklausęs, kodėl ekspozicijoje buvo kitokios, atsakė kad jas pjausto ir tokiu būdu linijos išsiplečia. Jeigų būtų pasakę, kad ekspozcijos plytelės skirsis nuo tų, kurias gausiu tikrai būčiau praėjęs ir nepirkęs“, – situacija skundėsi naujienų portalo lrytas.lt skaitytojas Mindaugas.
Emocijomis problemų nesprendžia
Paskambinęs į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą Mindaugas sulaukė pasiūlymo kreiptis į teismą, tačiau jo butą įrengianti įmonė pasiūlė to nedaryti, nes „Linea“ įmonė į metus uždirba apie penkis milijonus ir klientas neva tikrai būtų pralaimėjęs šią bylą.
„Man tai šokas, nes pirmą kartą gyvenime įsirenginėju butą ir patyriau tokį minusą. Kai net vandens maišytuvams taupau. Dabar turėsiu patalpinti skelbimą ir tas plyteles kažkam atiduoti veltui“, – liūdi kaunietis.
„Linea“ įmonės vadovas komentavo, kad šios plytelės imituoja natūralų akmenį. Italai gamina produktą, kuris atitinka visą marmuro piešinį, o ekspozicijoje buvo tik mažas pavyzdys.
„Technologijų plytelės pasikeitusios. Vienoje plytelėje gali būti gyslos storesnės arba mažesnės. Kai žmonės perka, įsivaizduoja, kad bus kaip pavyzdyje, tačiau tai visiško natūralaus produkto atvaizdas.
Neįmanoma atkartoti marmuro pagal kažkokį raštą, kurį nupiešė dailininkas. Idealų vaizdą turi marmuro atvaizdo atkartojimas. Pagal pavyzdį nori, kad kuo mažiau skirtųsi, tačiau gamintojas negali pagaminti vienodas plyteles, – aiškina susiklosčiusią situaciją „Linea“ įmonės vadovas.
Nuotraukos buvo siųstos į Italiją, tačiau gamintojai iškart atmetė visus klausimus ir teigė problemos nematantys. Įmonės vadovas informavo, kad paaiškinti pirkėjui, kai perka natūralų gaminį visais atvejais negali. Natūralu, kad tas vaizdas nėra iškreiptas.
„Klientas privatus, tačiau pirko plyteles akcinė bendrovė. Akcinės bendrovės vadovas turėjo parašyti raštą ar paklausimą, tačiau šito mes negavome. Telefonu skambino tik Mindaugas su didelėmis emocijomis. Emocijomis niekas nėra sprendžiama“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė įmonės vadovas.
Mindaugas laimingas
Galiausiai situacija baigėsi Mindaugo naudai, todėl plytelės „Linea“ įmonei bus gražintos arba pakeistos kitomis. Mindaugas turės sumokėti 213 Eur už plytelių atvežimą ir gali prarasti procentą nuo jam grąžinamų pinigų.
Kas iš tiesų kaltas?
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovė žiniasklaidai Dalia Malinauskienė naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad verslininko pareiga prieš sudarant vartojimo sutartį aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją apie pagrindines prekės savybes.
Verslininkas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius. Taigi vartotojas turi gauti iš pardavėjo tikslią informaciją apie perkamas plyteles, jų išmatavimus ir kitas savybes.
Jeigu vartotojas gavo ne tas plyteles, kurias užsakė, jis neprivalo už jas mokėti. Pagal Civilinio kodekso straipsnio nuostatas, vartotojas, kuriam teikiamos jo neužsakytos prekės ar paslaugos, neturi pareigos už tai mokėti. Vartotojas neturi patirti jokių papildomų išlaidų, dėl neužsakytų prekių ar paslaugų gavimo. Vartotojo neveikimas (tylėjimas) nelaikomas sutikimu pirkti. Pareiga įrodyti, kad vartotojas išreiškė valią sudaryti vartojimo sutartį tenka verslininkui.
Ką reikia daryti?
Klientas susidūręs su panašia situacija, turėtų raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo pasirinktą reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į pardavėją vartotojui nebus pateiktas atsakymas, arba pardavėjo atsakymas vartotojo netenkins, jis turi teisę kreiptis į VVTAT.
VVTAT 2019 m. daugiausia vartotojų ir pardavėjų ginčų išnagrinėjo vartojimo prekių srityje – 80 proc. Vartotojai dažniausiai kreipėsi, dėl įsigytų prekių netinkamos kokybės. Pasitaikė atvejų, kai buvo pristatytos ne tos prekės, kurias vartotojas užsisakė internetu.
Analizuojant 2019 m. VVTAT nagrinėtų vartotojų ginčų statistiką, 61 proc. atvejai vartotojai nurodė reikalavimą nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir grąžinti sumokėtus pinigus.
Net 43 proc. ginčų buvo išspręsti ginčo šalims susitaikius, o 19 proc. ginčų priimti sprendimai tenkinti arba iš dalies tenkinti vartotojo reikalavimus.