Bičiulių dovana virto galvos skausmu – kelionės čekį pardavusi agentūra nė nekelia ragelio
Simona Viltrakytė
2020-06-05 06:03Kuršėnuose gyvenanti Odeta gimimo dienos proga iš bičiulių gavo 100 eurų dovanų kuponą, kurį pardavė kelionių agentūra „Megaturas“. Tačiau balandį pradėjusi ieškoti kelionės į kaimynines šalis moteris suprato, kad greičiausiai liks tuščiomis. Kelionių agentūra neteko licencijos, o vartotojų teisių gynėjai daug vilčių nesuteikia – gali būti, kad Odeta nematys ne tik kelionės, bet ir pinigų.
„Mano dovanų kuponas galioja iki birželio 21 d. Balandį sugalvojau pasidairyti kelionės – tada ir pasidėjo vargai. Dar spėjau iš agentūros pasiimti kelionių bukletų, tačiau, kai išsirinkau, kur norėčiau nuvažiuoti, ir pradėjau skambinti ant dovanų kupono nurodytais telefonais, rašyti elektroninius laiškus, nieko nepešiau – nesulaukiau jokio atsako. Nuvykau į „Megaturo“ biurą, tačiau ir ten radau užrakintas duris“, – portalui lrytas.lt pasakojo moteris.
Galiausiai Odeta sužinojo, kad „Megaturo“ agentūros nebėra, o jos įsipareigojimus perėmė kelionių organizatorius „Novaturas“. Ten jai išsyk pažadėjo pažiūrėti, kuo gali padėti, ir ką nors suorganizuoti, tačiau jau kitą dieną kuršėniškė iš „Novaturo“ sulaukė neigiamo atsakymo.
Kelionių organizatoriaus „Novaturas“ atstovė Dovilė Zapkutė portalui lrytas.lt paaiškino, kodėl Odetai nepasiūlė jokios kelionės.
Anot jos, su „Megaturu“ kelionių organizatorius „Novaturas“ buvo priverstas nutraukti bendradarbiavimo sutartį pastarajam ėmus nebevykdyti savo sutartinių įsipareigojimų, „Novaturo“ organizuotas turistines keliones iš „Megaturo“ įsigiję klientai buvo neaptarnaujami, nekonsultuojami.
„Visą atsakomybę prieš klientą pagal organizuotų turistinių kelionių sutartis ir įsipareigojimų vykdymą prisiimame mes, kelionių organizatorius, todėl, siekdami užtikrinti klientų saugumą ir įsipareigojimų įgyvendinimą, patys tiesiogiai pradėjome rūpintis keliautojais.
Kelionių organizatorių veikla itin griežtai reglamentuota, mūsų veiklai taikomi draudimai ir bankų garantijos nuo nemokumo, kurie užtikrina keliautojų įmokų saugumą, todėl mūsų organizuotas turistines keliones įsigiję žmonės gali jaustis ramiai“, – patikino D.Zapkutė.
Tačiau „Novaturas“ iš „Megaturo“ perėmė tik tuos klientus, kurie iš „Megaturo“ buvo įsigiję būtent „Novaturo“ organizuojamas keliones.
„Už kitas paslaugas, kurias „Megaturas“ siūlė savo klientams, negalime prisiimti atsakomybės.
Pabrėžiame, kad „Novaturas“ neperėmė „Megaturo“ veiklos ir įsipareigojimų – „Novaturas“ tik perėmė klientų, kurie įsigijo mūsų organizuotas turistines keliones, tiesioginį aptarnavimą“, – kalbėjo D.Zapkutė.
Kadangi Odeta turi kelionių agentūros „Megaturas“ dovanų čekį, jis galioja būtent toje kelionių agentūroje. Sutarties su „Novaturu“ moteris nėra pasirašiusi, todėl galimybės kuponu atsiskaityti ir įsigyti minėto kelionių organizatoriaus kelionę nėra.
Kaip paaiškino D.Zapkutė, dovanų čekis nėra laikomas organizuotos turistinės kelionės sutartimi, ir, jei jis nepanaudotas, joks kelionių organizatorius neprisiims įsipareigojimų už jį vykdymo.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Natalija Jarmulkovič Odetai pirmiausia patarė raštu kreiptis į patį „Megaturą“. Pagal galiojančią tvarką verslininkas privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą.
Tačiau Odeta tikino, kad to padaryti neįmanoma, nes nei į skambučius, nei į elektroninius laiškus iš kelionių agentūros nesulaukė jokio atsako.
Tokiu atveju, pasak VVTAT atstovės, kitas žingsnis – rašyti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka ir pateikti kreipimosi į paslaugos teikėją kopiją, dovanų čekio kopiją ir kitų prašyme nurodytas aplinkybes pagrindžiančių dokumentų kopijas.
„VVTAT yra sulaukusi vartotojų skundų dėl „Megaturo“ veiklos. Dažniausiai vartotojai kreipėsi dėl bendrovės neteikiamų atsakymų į pretenzijas, pinigų už neįvykusias keliones grąžinimo bei galimybės pasinaudoti įsigytu kuponu.
Šių metų gegužės 19 d. „Megaturui“ buvo panaikintas kelionių organizatoriaus pažymėjimo galiojimas.
Kadangi „Megaturas“ savarankiškai turistinių kelionių neorganizavo, o veikė kaip tarpininkas parduodamas kitų kelionių organizatorių organizuotas turistines keliones, šioms turistų įsigytoms kelionėms taikomos organizuotos turistinės kelionės sutartyje nurodyto kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimo nuostatos. Už šių turistų įsigytų organizuotų turistinių kelionių vykdymą bei pinigų grąžinimą neįvykus kelionei, atsako su turistu sudarytoje sutartyje nurodytas kelionių organizatorius“, – kalbėjo N.Jarmulkovič.
Tačiau dovanų čekyje, kurį gavo Odeta, nėra nurodytas joks konkretus kelionių organizatorius. Tokiu atveju vienintelis kelias – rašyti VVTAT ir tikėtis, kad taip pavyks atgauti pinigus. Vis dėlto VVTAT atstovė pridūrė, kad dovanų čekis nėra apsaugotas pagal Turizmo įstatymą, kaip organizuotos turistinės kelionės sutartis. Tiesa, į tokią padėtį kaip Odeta patekusiems klientams vilčių teikia tai, jog kol kas „Megaturas“ nėra įtrauktas į nemokių ar bankrutuojančių įmonių sąrašą.