Žmonių, besikreipiančių vartojimo ar lizingo kredito, praėjusią savaitę buvo tik 2 proc. mažiau nei prieškarantininę kovo antrą savaitę, ir daugiausiai per penkias karantino savaites.
Telekomunikacijų sektoriuje klientų, norinčių gauti paslaugas ar įsigyti išsimokėtinai įrangą, kiekis viršijo prieškarantininės savaitės apimtis, ir prilygo intensyviausioms savaitėms metų pradžioje.
Balandžio viduryje smulkių vartojimo kreditų rinka buvo susitraukusi 30 proc., ir mažiausiai aktyvi buvo iš karto po Velykų.
„Nors gyventojų apklausa rodo, kad tik 7 proc. gyventojų planuoja skolintis artimiausius 6 mėnesius, tačiau matome, kad smulkių vartojimo kreditų užklausų kiekis auga jau trečia savaitė iš eilės, – rinkos augimą komentuoja „Scorify“ direktorius Žilvinas Milerius. – Panašu, kad žmonės vėl nori skolintis, tačiau tokioje neramioje ekonominėje situacijoje jiems reikėtų labai gerai įsivertinti savo finansines galimybes ir atidžiai susiplanuoti galimybes padengti įsiskolinimus.
Savo kredito reitingą prieš skolinantis galima nemokamai pasitikrinti platformoje www.manoscorify.lt – skolintis planuojantys klientai pamatys kaip jų finansinę situaciją mato finansų įstaiga“.
Tik 40 proc. gyventojų sako, jog žino, kas yra asmeninis kredito reitingas – 22 proc. apklaustųjų mano, kad jis labiausiai priklauso nuo asmens pajamų.
„Asmeninis kredito reitingas yra asmeninis finansinis pasas, tad jame svarbu ne tiktai gyventojo pajamos, bet ir tai, kaip jis su tomis pajamomis ir apskritai savo finansais elgiasi, – sako Ž. Milerius. – Pajamų dydis yra svarbu, tačiau daug svarbiau, kiek ir kokių žmogus turi įsipareigojimų, ar tvarkingai juos apmoka – tai vienas svarbiausių kriterijų, kuris gali daryti įtaką asmeniniam kredito reitingui.
Pavėluotai dengiami įsipareigojimai gali nulemti, ar žmogus galės pasinaudoti kredito ar lizingo paslaugomis bei sudaryti sutartį su telekomunikacijų bendrove dėl paslaugų“.
Asmens kredito reitingas bus geresnis, jeigu asmuo turi ilgesnę kredito istoriją, anksčiau nebuvo pradelstų mokėjimų, kreditavimosi aktyvumas nėra ypač intensyvus.
„Gyventojas, turintis aukštesnį kredito reitingą skolindamasis gali tikėtis mažesnių palūkanų, didesnės skolinamos sumos, palankesnių mokėjimų terminų, – sako Ž.Milerius. – Dabartinėje neapibrėžtoje ekonomikos situacijoje skolintojai skiria daug dėmesio klientų patikimumui, tad naudinga reguliariai peržvelgti savo asmeninį reitingą, ir įsitikinti, kad jūsų įsipareigojimai yra dengiami laiku, ir bankas ar finansų įstaiga mato jus, kaip patikimą klientą“.
„Scorify“ analizuoja vartojimo kreditų, lizingo bei telekomunikacijų bendrovių klientų riziką ir padeda įvertinti jų galimybę grąžinti kreditą ar susimokėti už paslaugas.
Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą „Scorify“ užsakymu gyventojų nuomonės tyrimų įmonė „Norstat“ internetu atliko balandžio 30 d. – gegužės 7 d. ir apklausė 1000 Lietuvos gyventojų.