Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) informuoja, kad tokioje situacijoje kiekvienas atvejis būtų vertinamas individualiai pagal konkrečias aplinkybes bei protingumo kriterijus (turint omenyje, kad karantino laikotarpiu vengtinas bet koks nebūtinas asmenų kontaktas).
„Atkreipiame dėmesį, kad jei prekės garantinis laikotarpis baigiasi karantino metu, kuriuo parduotuvė veiklos nevykdo ir fiziškai kreiptis dėl nekokybiškos prekės nėra galimybių, terminas gali būti pratęstas.
Tačiau vartotojui išlieka pareiga prieinamomis ryšio priemonėmis ir nepraleidžiant nustatyto termino informuoti pardavėją apie savo pageidavimą (įvertinant ir galimybę, sutarus su pardavėju, pasinaudoti kurjerių ar paštomatų paslaugomis).
Bet kokiu atveju, manytina, kad vartotojas neturėtų nukentėti dėl karatino ta prasme, kad sutrumpėtų daikto garantinis terminas. Šioje vietoje būtų ypač vertinamas šalių bendradarbiavimas ir kooperavimasis“, – teigiama lrytas.lt atsiųstame laiške.
VVTAT taip pat priminė, kad, vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, vartotojas, kuriam buvo parduota nekokybiška prekė, savo pasirinkimu turi teisę:
1) reikalauti iš pardavėjo nemokamai pašalinti prekės trūkumus (pataisyti prekę);
2) reikalauti iš pardavėjo nemokamai pakeisti netinkamos kokybės prekę;
3) reikalauti iš pardavėjo atitinkamai sumažinti prekės kainą;
4) vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti sugrąžinti sumokėtą kainą.
Tačiau pirkėjas neturi teisės nutraukti sutarties, jeigu prekės trūkumas yra mažareikšmis.
„Vartotojas, manantis, kad jo teisės ir teisėti interesai buvo pažeisti, vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo nuostatomis, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą.
Pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.
Prašome vartotojų supratingumo, jei dėl šiuo metu susiklosčiusių aplinkybių pardavėjo atsakymas šiek tiek užtruktų.
Vartotojas, nesutikdamas su pardavėjo atsakymu, turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo alternatyvia (ne teismo) tvarka“, – rašoma laiške.