Iš Lietuvos parduotuvių – tuščių lentynų vaizdai: šluoja maistą, kaupia ir vaistų atsargas Panikuoti pradedančius pirkėjus parduotuvės ramina – padidino užsakymus

2020 m. vasario 27 d. 12:42
Gyventojai daugiau nei įprasta perka ilgai negendančių prekių – tą pastebi didžiųjų prekybos tinklų atstovai. Pavyzdžiui, vienoje didžiųjų parduotuvių sostinėje trečiadienio vakarą nebuvo galima rasti makaronų, žirnelių, grikių, kitų kruopų.
Daugiau nuotraukų (17)
Vaistinėse – taip pat sujudimas: čia žmonės perka ne tik nuo virusų padedančias apsisaugoti priemones, bet ir nereceptinius vaistus, kuriais užpildo vaistinėles tam atvejui, jei reikėtų ilgesniam laikui likti namie. Tiesa, pardavėjai ragina nepanikuoti – kad prekių nepristigtų, jie kelis kartus padidino užsakymus.
Internetinės parduotuvės barbora.lt svetainė ketvirtadienį veikė su trikdžiais – kurį laiką kilo keblumų norint prie jos prisijungti. Tie pirkėjai, kuriems pavyko tą padaryti, buvo nustebinti – net ir ryte pateikus užsakymą nebebuvo galimybės pasirinkti pristatymo laiko.
Dieną prieš tai, trečiadienį, barbora.lt buvo iššluotos kruopos – pirkėjai išpirko ir manus, ir kuskusą, avižinius dribsnius, grikius. O vilnietis Gintaras trečiadienio vakarą užsukęs į vieną didžiausių sostinės „Maximos“ parduotuvių rado tuščias makaronų, žirnelių, grikių, kitų kruopų lentynas.
„Pastarosiomis dienomis pastebime išaugusius tam tikrų prekių grupių pardavimus, kuriuos siejame tiek su akcijomis, tiek dėl pasaulyje plintančio koronaviruso grėsmės kilusia panika. Norime nuraminti visus savo klientus, kad esame pasiruošę, mūsų užsakymų kiekiai padidinti kelis kartus, todėl prekių parduotuvėse tikrai nepritrūks. Atsiprašome, kad paskutinėmis dienomis darbuotojai kartais tiesiog nespėja pildyti lentynų ir prašome savo klientų supratingumo“, – portalui lrytas.lt komentavo „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė.
Palyginus šių metų vasario 26 dienos pardavimus „Maximos“ prekybos tinkle su pernai tuo pačiu laikotarpiu, matyti, kad pardavimai išaugo apie 15 proc. Labiausiai tam įtakos turėjo 20-30 proc. augusios ilgo galiojimo prekių grupės – konservuotos pupelės, makaronai, ryžių ir žirnių kruopos, mėsos ir žuvies konservai, dribsnių košės, cukrus. Pastebimas ir stipriai išaugęs dezinfekcinių priemonių poreikis.
Internetinės parduotuvės komercijos vadovas Andrius Jurgelevičius teigė, jog nors kai kurių ilgai galiojančių maisto prekių pardavimai pastarosiomis dienomis paaugę, pokytis nėra didelis.
„Tai daugiau natūralus paklausos svyravimas. Tikėtina, kad tam įtakos turėjo neseniai būtent šių prekių kategorijoms taikytos nuolaidos, – portalui lrytas.lt sakė A.Jurgelevičius. – Ir įprastai ilgo galiojimo maisto ir buities prekių internetu perkama daugiau ir didesniais kiekiais – tai patogu, prekes pristatome tiesiai į namus. Šiuo metu prekyba „Barboroje“ vyksta įprastu ritmu. Jaučiamas tolygus užsakymų augimas, kurį gali lemti įvairūs faktoriai – oro sąlygos, savaitės dienos, prekėms taikomos nuolaidos“.
„Rimi“ prekybos tinkle pastarosiomis dienomis šoktelėjo ilgai negendančių produktų pardavimai. Anot tinklo viešųjų ryšių vadovės Renatos Keršienės pirkėjai daugiau perka įvairių kruopų, miltų, makaronų, taip pat mėsos ir žuvies konservų, aliejaus, cukraus. Vis tik šių prekių „Rimi“ parduotuvėse šiuo metu yra pakankamai, o tinklas, pasak pašnekovės, imasi papildomų pastangų, kad jų ir nepristigtų.
„Kalbant apie bendrus pardavimus, šiomis dienomis jaučiamas padidėjęs tam tikrų maisto prekių pirkimas, tačiau mes ir toliau užtikrinsime jų pasiūlą. Žmonės aktyviau perka kruopas, makaronus ar kitus negendančius produktus. Jau matome, kad itin suaktyvėjo ir elektroninė prekyba“, – komentavo „Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė.
Tuo metu prekybos tinklo „Lidl“ komunikacijos vadovas Lietuvoje Valdas Lopeta tikino, kad bent jau kol kas nepastebi, jog būtų žymiai pakitę ilgiau galiojančių produktų pardavimai būtų žymiai pakitę.
Kaupia vaistų atsargas
Gyventojai ne tik daugiau nei įprasta perka maisto produktų, bet ir vaistų.
„Eurovaistinės“ komunikacijos vadovė Laura Bielskė lrytas.lt, kad pirmąją savaitės dieną didžioji dalis klientų į vaistines užsukdavo medicininių kaukių ir dezinfekcinių skysčių, o nuo antradienio klientai ėmė domėtis priemonėmis, kuriomis galėtų papildyti savo namų vaistinėles, jeigu prireiktų ilgesniam laikui likti namuose. Tai – nereceptiniai vaistai karščiavimui mažinti, nuo skausmo, skrandžio sutrikimams gerinti, įvairūs imunitetą stiprinantys preparatai ir vaistažolių arbatos.
Pašnekovė skaičiuoja, kad dabar vaistinėse nuo įprastos dienos klientų skaičius išaugo 14 proc., beveik kaip prieš didžiąsias metų šventes. Žmonės nori iš vaistininko išgirsti patarimą, ko jam imtis ir kokius preparatus vartoti.
Padidėjo ir skaičius tų, kurie renkasi internetinę prekybą – užsakymų skaičius išaugo 18 procentų.
„Tai tikrai susiję su bendrai padidėjusiu gyventojų siekiu įsigyti priemones, kad būtų galima esant karantinui likti namuose“, – neabejojo L.Bielskė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.