Skandale dėl mėsos įvertino pirkėjų požiūrį į „Maximą“: pirko ir pirks

2020 m. vasario 10 d. 16:15
Vytenis Radžiūnas
Prekybos tinklas „Maxima“ per savo gyvavimo istoriją susidūrė su įvairiomis problemomis, kai žmonės kurį laiką boikotuodavo šio tinklo parduotuves, tačiau vėliau dar aktyviau pirkdavo akcijines prekes. Todėl, pasak lrytas.lt kalbintų komunikacijos ekspertų, pirkėjai greičiausiai nekeis savo įpročių ir toliau pirks šioje parduotuvėje kaip pirkę.
Daugiau nuotraukų (9)
Galėjo nusipirkti vartotojai
Skandalas dėl „Maxima“ parduodamos šviežios mėsos ir marinuotų produktų kilo penktadienį, kilus įtarimams dėl mikrobiologinės taršos salmonelėmis.
Pirmadienį Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) pranešė, kad „Maxima LT“ apie nesaugius produktus žinojo jau vasario 3 dieną, tačiau apsaugos priemonės buvo pradėtos taikyti tik vasario 7 dieną.
Maža to, VMVT atstovai teigė, jog nesaugi mėsa galėjo būti parduota pirkėjams. 
„Be abejo, gali būti, nes tai pakankamai didelis centras ir didelis žmonių kiekis. Iki vasario 7 dienos priemonės nebuvo taikytos arba apie tai nebuvo mums žinoma“, – sakė VMVT direktoriaus pavaduotojas Mantas Staškevičius. 
Jo teigimu, į rinką iš viso pateko trys nesaugios „Biovelos“ mėsos partijos – apie 20 tonų. Šių trijų partijų rinkoje jau nebėra.
„Maximos“ atstovė spaudai Rima Aukštuolytė lrytas.lt teigė, jog prekybos tinklas dar neturi tikslių skaičių nei dėl sunaikinto, nei dėl parduoto galimai užterštos mėsos kiekio. Nesaugi produkcija iš prekybos jau pašalinta, apie nukentėjusius nuo nesaugių maisto produktų VMVT žinių neturi.
Tuo metu tarnybos atliktų tyrimų rezultatų dėl mėsos kokybės „Maximoje“ galima tikėtis šios savaitės pabaigoje.
Nuotaiką sugadino, bet toliau pirks
Ryšių su visuomene ir komunikacijos ekspertai teigia, kad žinios apie užterštą mėsą tikrai nepakėlė pirkėjų nuotaikų penktadienio vakarą, be to, klausimai, susiję su mūsų sveikata, vartotojams yra ypač jautrūs.
„Daug kas priklauso ir nuo to, kur pirkėjai išgirdo apie tai žinią – per žiniasklaidą ar iš ligoninės skyriaus. Bet kokiu atveju, vartotojui tai yra neigiamas įspūdis, emocija. 
Natūralu, kad visi produktų ir paslaugų kokybės arba nekokybės klausimai yra labai jautrūs, ypač susiję su sveikata. Jei tik skaitome apie tai naujienas – kyla apgailestavimo, gailesčio reakcija. Jei yra asmeninė žala ir konkretūs nuostoliai – emocija stipresnė, o reagavimas – ganėtinai kategoriškas“, – lrytas.lt kalbėjo ryšių su visuomene ekspertas Liutauras Ulevičius.
Panašiai kalba ir komunikacijos ekspertas Darius Buta, tačiau, pasak jo, vargu, kad žmonės galėtų nusigręžti nuo šio prekybos tinklo.
„Kaip rodo praktika, „Maxima“ sugeba tvarkytis su krizėmis ir iš jų išeiti, būti vienas iš lyderių Lietuvoje, ir išlikti prekybos tinklu, kuriame žmonės pirko ir pirks. Žinoma, klausimas kyla ir dėl „Biovela“ produkcijos – kiek žmonės atėję į parduotuvę norės pirkti šio tiekėjo produkciją“, – teigė D.Buta. 
Savo ruožtu L.Ulevičius prisiminė Zolitūdės tragediją, kai 2013-aisiais Rygoje įgriuvo prekybos centro „Maxima“ stogas ir kur žuvo per pusšimtį žmonių. 
„Žiūrint į „Maxima“ istoriją, ji turėjo daug įvairių problemų, buvo žūčių Rygoje. Žmonės kurį laiko boikotavo [šio tinklo parduotuves], o vėliau, po pusės metų, dar aktyviau pirko akcijines prekes. Daugelis dar turbūt nesame tokie sąmoningi, kad sugebėtume deramai ir ryžtingai reaguoti, boikotuoti nederamą elgesį. Įtariu, kad šitas atvejis dar nėra ta situacija, kai kiltų esminė žala, galinti padaryti ilgalaikį poveikį“, – aiškino ryšių su visuomene ekspertas. 
Palygino su koronavirusu: ar leistų ramiai vaikščioti gatvėse
Lrytas.lt kalbintus ekspertus stebina faktas, kad nors VMVT pranešė, jog „Maxima LT“ apie nesaugius produktus žinojo jau vasario 3 d., tačiau apsaugos priemonės buvo pradėtos taikyti tik vasario 7-ąją.
„Šiandienį „Maximos“ komentarą, kad žinojo, bet norėjo dar įsitikinti, galima būtų palyginti su kita situacija. Ar būtų galima pacientams, kuriems įtariamas, tarkime, koronavirusas, laisvai leisti vaikščioti gatvėmis, ir tik po to, kai galutinai bus įsitikinta, jog serga, uždaryti juos į karantiną? Žinoma, gal tai skamba makabriškai, bet taip galima interpretuoti“, – tęsė komunikacijos ekspertas D. Buta. 
Pasak L.Ulevičiaus, teigiama šioje situacijoje tai, kad tinklas reaguoja reaguoja į susidariusią situaciją, tačiau tai esą yra pavėluotas vartotojų apsaugos veiksmas. 
„Pirminė situacija parodo, kad ir „Maxima“ galbūt ne viską spėjo padaryti laiku, nes, natūralu, ir „Maxima“ dydis lemia tai, kad nėra viskas labai paprasta ir lengvai išsprendžiama. Tačiau vartotojui tai nelabai rūpi, nes „Maximos“ reikalas užtikrinti visus procesus ir kad būtų laiku reaguojama. Taigi dabar reikia atsakyti į klausimą, ar buvo sureaguota laiku, ar ne. Būtent šis klausimas yra principinio pasitikėjimo prekės ženklu ir tinklu klausimas“, – aiškino L.Ulevičius.
Pateikė savo versiją
„Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė tikino, kad VMVT anksčiau informuota nebuvo, nes „Maximos“ atstovai pirmiausia norėjo būti visiškai įsitikinę.
„Atliekant tyrimus, jų rezultatai gaunami per 4-5 dienas. Pirmuosius savikontrolės tyrimus laboratorijai pridavėme sausio 28 dieną. Mėginiai buvo imti iš mėsos cecho Elektrėnuose. Atsakymus gavome vasario 3 dieną, jog viename iš tirtų gaminių yra mikrobiologinė tarša. Apie gautus rezultatus Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) informuota nebuvo, nes jau buvo priimtas planinis sprendimas vasario 2 dieną cechą uždaryti.
Tuo metu užfiksavome, kad mėsa tiems gaminiams buvo atvykusi iš vieno tiekėjo. Dar vieni mėginiai laboratorijai buvo priduoti sausio 29 dieną iš Pilaitėje esančios mėsinės. Rezultatus gavome vasario 4 dieną, o VMVT informavome vasario 5 dieną dėl gauto laboratorijos protokolo apie mikrobiologinę taršą. Kilus įtarimų dėl taršos, mėsinėje buvo atliktas generalinis valymas ir darbo vietų dezinfekcija. Mūsų mėsinėse kasdien, baigus darbo dieną, vyksta įprastinis valymas ir dezinfekcija.
Trečia mėginių serija laboratorijai priduota sausio 30 dieną (mėsos galiojimo trukmė – vasario 2 diena ir vasario 6 diena). Tyrimų rezultatus gavome vasario 4 dieną, jie patvirtino įtarimus dėl mikrobiologinės taršos. Tačiau norėdami būti visiškai įsitikinę, laukėme tyrimų rezultatų, kurių mėginiai buvo priduoti sausio 31 dieną (mėsos galiojimas – vasario 5 diena). Jų sulaukėme vasario 7 dienos rytą. Rezultatai dar kartą patvirtino, kad galimai nesaugi yra būtent iš „Biovelos“ gauta mėsa ir marinuoti pusgaminiai.
Matydami pasikartojančius tyrimų rezultatus dėl nesaugios mėsos, ėmėmės griežtesnių priemonių, nei rekomenduoja VMVT. Vasario 7 dieną nedelsiant iš parduotuvių prevenciškai pašalinome visą šviežią mėsą ir jos pusgaminius, dėl galimos kryžminės taršos valėme ir dezinfekavome savo parduotuves ir mėsos cechus“, – situaciją komentavo E.Dapkienė.
Maximamėsa^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.