Susisiekęs su „Sodra“ vyras sužinojo, kad jo nurodytas įmokos kodas darbuotojos nuožiūra buvo pakeistas į kitą įmokos kodą. Tačiau nei apie šį pakeitimą, nei apie tai, kad liko nedraustas, vyras informuotas nebuvo.
„Įsivaizduokite – paėmė ir savavališkai sukeitė įmokos kodus. Šiandien pakeitė į kitą kodą, rytoj gal sau persives ar už save susimokės. O jeigu aš būčiau užsienyje, o jeigu liga ar avarija? Įsivaizduokit, kas pridaryta? Bardakas", – piktinosi Petras.
Kodų sumaištis
„Aš esu ūkininkas ir moku PSD kaip ūkininkas – pusmečiui į priekį. Vasarą dar pasiimu verslo liudijimą papildomiems darbams“, – savo istoriją pradėjo Petras.
Vyras pasakojo sumokėjęs ūkininko PSD gegužės pabaigoje, o birželį išsiėmė verslo liudijimą. Kadangi verslo liudijimus turintys asmenys už PSD turi mokėti daugiau, vėliau Petras atliko atitinkamą PSD mokėjimą ir už tuos mėnesius, kada turėjo verslo liudijimą.
„Nežinau, kaip jie taip gali, bet jie savo nuožiūra nusprendė mano sumokėtą ūkininko PSD sumą pervesti į verslo liudijimą – sukeitė įmokų kodus. Ir ten, kur jie be reikaloi pervedė pinigus, susikaupė beveik 200 eurų permoka“, – nuostabos neslėpė ūkininkas.
Situacija išaiškėja
Galbūt Petras taip ir nežinotų, kad yra nedraustas, o “Sodroje“ kaupiasi skola, jeigu vyrui nebūtų tekę vykti į ligoninę.
„Man reikėjo daryti echoskopiją. Sėdžiu ramiai, nes žinau, kad esu viską susimokėjęs – užsiregistruoju pas daktarą, laukiu pusantro mėnesio eilėje. Tada atvažiuoju į Vilnių ir man sako, kad aš neapdraustas.
Tuomet pažiūrėjo į mane taip keistai, vos ne ko čia kaip bomžas atvažiavau nedraustas ir dar noriu kažkokių paslaugų. Čia nepapasakosi – reikia pamatyti, kaip gydytojai į tai reaguoja.
Tai ką darysi? Nedraustas tai nedraustas, pats sumokėjau pinigus už gautas paslaugas“, – kalbėjo Petras.
„Sodros“ klaida
Paskambinęs „Sodrai“ ir jiems nusiuntęs banko išrašus Petras sužinojo, kad „Sodros“ Panevėžio skyriaus darbuotoja nusprendė, kad tuos pinigus reikia pervesti už verslo liudijimą.
„Pirmadienį pasitikrinau „Sodros“ draustumą – draustumas atstatytas, tačiau skola vis dar kabo. Antradienį „Sodros“ dar paklausiau, ar aš skolingas – jie atsakė, kad ne, viskas tvarkoje, tačiau skola internete vis dar kabo.
Dabar jie klaidą ištaisė, bet aš vis dar nežinau, kokiu pagrindu buvo padaryti tokie veiksmai. Sumos, kurią dėl „Sodros“ klaidos turėjau sumokėti už medicinines paslaugas, man taip pat nesiruošiama grąžinti.
Ir ar teisėtai elgiamasi, taip keičiant įmokos kodus? Juk jei yra įmokos kodas priskirtas, tai pinigai ir turi nueiti ten, kur žmogus sumoka, o ne kur darbuotojai sugalvoja permesti“, – dar daug neatsakytų klausimų turi Petras.
Klaidų pasitaiko
„Sodros“ komunikacijos skyriaus vedėjo Sauliaus Jarmalio teigimu, „Sodros“ specialistas, aptikęs netinkamą įmokos kodą, gali sumokėtas įmokos lėšas perskirstyti rankiniu būdu.
„Sumokėtos PSD įmokos yra priskiriamos automatiškai pagal mokėjimo pavedime nurodytą įmokos kodą. Jeigu nurodomas klaidingas įmokos kodas, ar nustatoma, kad PSD įmokų prievolė yra ne tam draudėjo tipui, lėšos yra paskirstomos rankiniu būdu.
Pavyzdžiui, draudėjo apskaitą tvarkantis specialistas, nustatęs, kad žmogus, įsigijęs verslo liudijimą, turi įsiskolinimą, o kitur turi permoką, pavyzdžiui, kaip asmuo, vykdantis individualią žemės ūkio veiklą iki 2EDV, tuomet inicijuoja permokėtų lėšų užskaitymui pagal tuo metu galiojančią prievolę.
Apgailestaujame, tačiau pasitaiko atvejų, kad tas pats žmogus turi įmokų permoką už vieną veiklą bei skolą už kitą veiklą ir dėl to nutrūksta sveikatos draudimas. Nustačius tokius atvejus, pavyzdžiui, kai pats žmogus kreipiasi į „Sodrą“, nedelsiant permokos užskaitomos, o Valstybinė ligonių kasa informuojama, kad sveikatos draudimas nebuvo nutrūkęs“, – teigė S.Jarmalis.
Jo teigimu, jeigu tuo laikotarpiu žmogus naudojosi sveikatos priežiūros paslaugomis, jis turėtų pateikti prašymą gydymo įstaigai ir už paslaugas sumokėti pinigai turi būti grąžinti.