„Reklamos rinkos pokytis ir tendencijos labai panašios visose Baltijos šalyse. Didžiausią biudžeto dalį atsiriekianti televizija augo tuo pačiu tempu kaip ir pernai – apie 3 procentus. Visose trijose šalyse labiausiai augo kino, lauko ir radijo reklamos rinkos dalys, panašią rinkos dalį užima banerinė interneto reklama“, – sakė duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovės „Kantar“ Reklamos monitoringo vadovė Lietuvoje Giedrė Juronienė.
Gerokai pirmauja estai
Bendrame Baltijos šalių reklamos rinkos pyrage, Lietuvos reklamos rinka užima didžiausią dalį, tačiau pagal vienam gyventojui tenkančias reklamos lėšas, jau daugelį metų pirmauja Estija. Čia vienam gyventojui skiriama 79,1 euro reklamos investicijų, Latvijoje – 44,1, Lietuvoje – kone perpus mažiau nei Estijoje, 41,3 euro.
Daugiausia reklamos lėšų tenka TV
Pernai Baltijos šalyse daugiausia pinigų teko televizijai – 113,2 mln. eurų arba 37 proc. viso biudžeto ir jis per metus paaugo dar trim procentais. Reklamos internete dalis taip pat augo ir buvo 20 proc. arba 61 mln. eurų.
„Reklamos rinka Lietuvoje per metus ūgtelėjo 4,3 proc. – beveik tiek pat, kiek Baltijos šalių vidurkis. Tai buvo spartesnis augimas nei Estijoje (ten 3,1 proc.), bet gerokai mažesnis nei Latvijoje (6,1 proc.)“, – duomenis analizavo G.Juronienė.
Lauko reklamos investicijos pernai buvo 38,9 mln. eurų ir augo 11,9 proc. – tai sparčiausias augimas neskaitant kino reklamos. Radijo reklamai skirtos lėšos pernai paaugo įspūdingai – 8,8 proc., šiai sričiai buvo skirta 33,2 mln. eurų.
Reklamos laikraščiuose ėmė didėti
Reklamos laikraščiuose dalis sudarė 9,5 proc. arba 28,9 mln. eurų ir pernai po kelerių metų stagnacijos pamažu pradėjo didėti. Reklama žurnaluose, mažėdama 6,6 proc., sudarė 18 mln. eurų – mažėjimą lėmė daugiausia Lietuvos ir Estijos rinkos, mat Latvijoje šis segmentas šiek tiek augo. Reklamos kino teatruose rinka matuojama Lietuvoje ir Latvijoje, sugeneravo sąlyginai nedaug – 2,1 mln. eurų (0,7 proc. rinkos), tačiau per metus augo itin sparčiai – 41,2 proc.
Lauko reklamos, radijo reklamos ir reklamos žurnaluose dalys sudarė atitinkamai 12,7 proc., 10,9 proc. ir 5,9 proc. visos rinkos.
2018 metų Baltijos šalių reklamos analizei duomenis pateikė duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovės „Kantar“ Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje, taip pat Latvijos reklamos asociacija.