Atsiimti pensijos vyras į banką važiavo pririštas

2019 m. balandžio 19 d. 06:05
„Bankas liko kurčias“, – ištarė kaunietė Vilma Srėbaliūtė-Kernazickienė, slauganti insultą patyrusį dėdę. Prie lovos prikaustytas vyras parašė įgaliojimą giminaitei gauti jo pensiją, bet to neužteko – vyrą teko pririšti, kad nenukristų, ir vežti į banką.
Daugiau nuotraukų (5)
Kauno prekybos centre „Molas“ esančio „Swedbank“ padalinio darbuotojai ir klientai neseniai galėjo išvysti neįprastą vaizdą – šalia įėjimo sustojo automobilis su nevaikštančiu klientu.
Dalies kūno nevaldantį 80 metų Stasį Stanislovaitį atvežti į banką buvo sudėtinga – reikėjo jį pririšti diržu prie vežimėlio ir nunešti į mašiną iš trečio aukšto, o paskui visą kelią prilaikyti.
Pasak ligonio dukterėčios, pinigų banke teko laukti apie valandą.
Kelionės ir plieskiančios į veidą saulės išvargintas pensininkas pravirko ir vis kartojo: „Atiduokite mano pensiją.“
V.Srėbaliūtė-Kernazickienė sakė, kad nuvykus į paštą jokių problemų dėl įgaliojimo neiškilo, – dabar pensija bus pervedama į šią įstaigą: „Banko atstovų elgesiu stebėjosi ir notarė, ir „Sodros“ darbuotojai.“
Banke laukė netikėtumas
Vizitai į „Sodrą“, notaro kontorą, paštą, jau nekalbant apie „Swedbank“ padalinius Kaune, – taip suktis ir aiškintis buvo priversta dirbanti, giminaičiu besirūpinanti kaunietė.
Pirmieji nesklandumai iškilo šių metų vasarį, kai V.Srėbaliūtė-Kernazickienė apsilankė „Megoje“ įsikūrusiame „Swedbank“ padalinyje dėl jos vardu išduotos mokėjimo kortelės pratęsimo.
Naudodamasi šia kortele ji galėdavo paimti pensiją, pervedamą į dėdės sąskaitą. Banko darbuotojai pareiškė, kad nuo šiol to daryti nebus galima.
Moteris banke parodė dėdės įgaliojimą – jį dar 2015 metų lapkritį patvirtino Kauno notarė Renata Krūvelytė.
Šiame dokumente parašyta: „Įgalioju atstovauti „Sodroje“ ir visose kitose reikiamose įmonėse, įstaigose ir organizacijose tvarkant reikalus, susijusius su man priklausančia senatvės ir/ar neįgalumo pensija, tvarkyti visus reikalus, susijusius su pensijos pervedimu į mano sąskaitas, esančias bet kuriame Lietuvos banke, atnešimu į namus, tuo tikslu pateikti ir gauti reikiamus dokumentus, gauti senatvės pensiją, kompensacijas, išmokas, pašalpas.“
„Banko darbuotoja kažkam paskambino, tarėsi, girdėjau tarpusavio ginčus. Šio vizito metu man dėdės pensija vis dėlto buvo išmokėta. O pinigus, kaip ir anksčiau, atidaviau dėdei – jie leidžiami tik jo poreikiams“, – prisiminė S.Stanislovaičio dukterėčia.
Tačiau kovo 12 dieną atvykusi į skyrių prekybos centre „Mole“ moteris išgirdo kategorišką atsakymą – įgaliojimas netinkamas, todėl giminaičio pinigų ji nematys. Esą reikia, kad jame būtų įrašas, jog turtą galima valdyti, tvarkyti ir juo naudotis.
Pašte jokių bėdų nebuvo
„Išvažiavus iš banko man paskambino to paties skyriaus darbuotojai ir pasakė, kad pensiją vis dėlto išmokės.
Tuo metu turėjau reikalų centre, todėl nuvykau į kitą „Swedbank“ padalinį, esantį Karaliaus Mindaugo prospekte.
Bet ten pasigirdo ta pati daina: „Nemokėsime“, – pasakojo V.Srėbaliūtė-Kernazickienė.
„Sodroje“ apsilankiusi moteris sužinojo, kad įgaliojimas tinkamas, todėl bankuose jai neturėtų iškilti nesklandumų paimti giminaičio pensiją.
Tokį pat atsakymą V.Srėbaliūtė-Kernazickienė išgirdo ir atvykusi į paštą – pinigus ji galėsianti paimti be jokių kliūčių.
„Norint ir toliau gauti pensiją „Swedbank“, reikėjo kviesti notarę į namus dėl naujo įgaliojimo ir mokėti už šią paslaugą apie 100 eurų arba tąsyti patį senuką po įstaigas“, – piktinosi kaunietė.
Ligonis laukė mašinoje
Neseniai V.Srėbaliūtė-Kernazickienė atvyko į „Swedbank“, kad paskutinį kartą būtų išmokėta giminaičio pensija ir nutraukta su juo sudaryta sutartis.
Moteris buvo priversta vykti į banką su dėde, kitaip jo atstovai vėl nesileistų į kalbas.
Trys žmonės iš trečio daugiabučio aukšto nunešė S.Stanislovaitį iki jo brolio automobilio. Kad ligonis, kurio kairė pusė nutirpusi, nenukristų, buvo pririštas prie vežimėlio diržu.
Automobilio diržas nepakankamai gerai laikė kūną – kad dėdė nenuslystų žemyn, dukterėčia visą kelią jį prilaikė. Jis pats nepajėgia ir sėdėti. Neįprastas klientas prie banko durų buvo pristatytas likus kelioms minutėms iki darbo pradžios.
„Pasakėme, kokiu reikalu atvažiavome, prašėme neįgalų žmogų aptarnauti be eilės. Tačiau banko darbuotojai neskubėjo prieiti prie žmogaus, esančio automobilyje už keliolikos metrų.
Jie vėl tarėsi, kaip čia tą pensiją išmokėti. Laukėme 10, 20 minučių, pusvalandį – automobilio diržas nepritaikytas tam, kad kūnas po juosmens paralyžiaus nečiuožtų žemyn.
Beveik po valandos darbuotojos atėjo ir pasiteiravo mano dėdės, ko šis nori iš banko.
Jis virpančiu balsu paprašė atiduoti pensiją. Ranka drebėjo, pasirašyti sekėsi sunkiai.
Kai pinigai pagaliau atsidūrė senolio rankose, jis apsiverkė. Išvažiavome. Kraujospūdis, kaip vėliau patikrinome, pašoko iki 170, pulsas – iki 120“, – prisiminė V.Srėbaliūtė-Kernazickienė.
„Nesuprantu, kodėl bankas taip elgiasi? Įgaliojime juk aiškiai parašyta, kad dukterėčia gali gauti mano pensiją.
Kam be reikalo tampyti žmones? Juk pensija – tai ne banko pinigai, o „Sodra“ dėl tokio išmokėjimo būdo mums niekada nereiškė pretenzijų“, – „Lietuvos rytui“ prislėgtas ištarė S.Stanislovaitis.
Įgaliojimas bankui buvo nebetinkamas
Saulius Abraškevičius
„Swedbank“ atstovas
„Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, pateiktas įgaliojimas nėra tinkamas dokumentas atlikti veiksmus banke. Šiame dokumente aiškiai nurodoma tik apie suteiktą teisę atstovauti klientui atsiimant pensiją Lietuvos pašte.
„Swedbank“ klientų aptarnavimo ir paslaugų teikimo bendrosios sąlygos numato, kad bankas priima tik tokius jam pateikiamus kliento atstovo įgalinimus patvirtinančius dokumentus, kuriuose aiškiai ir nedviprasmiškai yra įvardintas klientas, kliento atstovas ir kliento atstovui suteikiamų įgalinimų apimtis.
Bankas turi teisę atsisakyti priimti minėtų sąlygų neatitinkančius dokumentus.
Bankui yra patikėta saugoti klientų lėšas, todėl ir ateityje priimsime tik tokius kliento atstovo įgalinimus patvirtinančius dokumentus, kuriuose aiškiai ir nedviprasmiškai įvardintas klientas, kliento atstovas bei kliento atstovui suteikiamų įgalinimų apimtis. Bankas vadovaujasi pareiga tinkamai užtikrinti klientų lėšų saugumą.
Banke kliento vardu yra atidaroma banko sąskaita ir į ją patenka lėšos, o ne pensija, išmoka ar kažkokios konkrečios paskirties lėšos.
Viskas, kas patenka į sąskaitą, tampa tiesiog kliento lėšomis, neišskiriant, kokia tų lėšų dalis yra pensija. Ir jei nėra numatyta teisė naudotis lėšomis banko sąskaitoje, toks įgaliojimas nėra tinkamas. Tai yra patvirtinusi ir teismų praktika.“
Pensijabankas^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.