Prabangos apakinta karta negaili pinigų nepadoriai brangioms prekėms

2019 m. balandžio 14 d. 09:25
Lrytas.lt
„Ar tai būtų šlovinamų prabangių prekių ženklų drabužiai, ar nepadoriai brangūs aksesuarai, visų pirma jaunimas yra pasirengęs leisti jiems vis daugiau pinigų“, – rašo dienraštyje „Frankfurter Rundschau“ žurnalistė Judith Köneke.
Daugiau nuotraukų (6)
Ruda odinė rankinė su būdingu vardaženkliu yra prabangių prekių ženklo „Louis Vuitton“ klasika. Naujasis Paryžiaus mados namų vyrų kolekcijos meno vadovas Virgilas Ablohas dabar ją papuošė oranžine grandinėle ir juodu perpetiniu diržu. 2700 eurų atsieis geras daikčiukas, jei jis turės dar ir kišenę, kadangi detalės dabar yra labai madingos.
38-erių metų prekių ženklo „Off White“ dizaineris, kuris gatvės stiliaus aprangą užkėlė ant podiumų, Prancūzijos mados namams „Louis Vuitton“ taip pat sukūrė puikius sportinius batelius ir marškinėlius, informuoja žurnalistė.
Analizė, kurią atliko konsultacijų bendrovė „Bain&Company“, rodo, kad vien tik brangių drabužių ir gaminių iš odos, taip pat išskirtinės parfumerijos ir papuošalų segmentas 2018 metais išaugo 6 proc. – iki 260 mlrd. eurų.
Visa prabangos prekių rinka išaugo 5 proc. – iki 1,2 trilijono eurų. Čia įskaitomi ir prabangūs („premium“ klasės) automobiliai, apsistojimas prabangiuose viešbučiuose ir prabangių restoranų lankymas, jachtos, privatūs lėktuvai ir išskirtiniai delikatesai.
Anksčiau įprasti prabangių prekių segmentui priskiriamų prekių pirkėjai buvo suaugusieji, bet dabar šiame segmente vyksta pokyčiai, ir jie susiję visų pirma su jaunesniais kaip 33 metų žmonėmis. Taip teigia žurnalistės pakalbinta konsultacijų bendrovės „EY“ atstovė Ksenija Abrosimowa. 
„Nenuostabu, kad ir prabangių prekių ženklai šiandien vis labiau derinasi prie jaunimo poreikių. Štai, „ Gucci“ ir „Balenciaga“ gamina madingus sportinius batelius ir kultines rankines. Beveik visos kompanijos siūlo savo prekes internete“, – konstatuoja straipsnio autorė.
Socialiniai tinklai – pardavimų katalizatorius
„Prabangos prekių pardavimai internetu spėriai auga, ypač išaugo aksesuarų ir kosmetikos pardavimai. Tai, kad itin prabangių kosmetikos gaminių rinka auga, susiję ir su socialiniais tinklais“, – aiškina konsultacijų bendrovės „Boston Consulting Group – BCG“ liukso klasės prekių ekspertas Olivieris Abtanas. Jaunos merginos demonstruoja  lūpų dažus ir moko, kaip pasidaryti makiažą. Jungtinėse Valstijose ir Azijoje didelę paklausą turi vadinamieji instagraminiai prekių ženklai, kurie neretai reklamuojami tik internete. 
„Tinklaraštininkai ir auksinis jaunimas skatina prabangių prekių rinkos pagyvėjimą, jie demonstruoja savo pirkinius socialiniame tinkle „Instagram“ ir kituose socialiniuose tinkluose, o tokias prekes siūlančios kompanijos naudojasi jų populiarumu, – pastebi žurnalistė. – Pavyzdžiui, 17-metė jutubo tinklaraštininkė Emma Chamberlain, taip pat modelis ir instagramo tinklaraštininkė Karlie Kloss, kurios turi milijonus sekėjų, tapo naujaisiais „Louis Vuitton“ veidais. Pasak O.Abtano, socialiniai tinklai šiandien yra pagrindinis kanalas prabangių prekių vartotojams pritraukti, ir tik po jų eina žurnalai ir specializuotos prekių ženklų interneto svetainės.
„Frankfurter Rundschau“ pateikia prabangių prekių pardavimų augimą 2018 metais įvairiuose pasaulio regionuose. Štai kaip augo pardavimai (procentais): Kinijoje – 18, Japonijoje – 3, likusioje Azijoje – 7, Amerikoje – 5, Europoje – 1, visame pasaulyje – 6.
„Bendrovės „Bain&Company“ tyrimas rodo, kad Z karta – žmonės, gimę 1995 metais ir vėliau – artimiausiu metu sudarys 10 proc. visų pagrindinių prabangių prekių vartotojų skaičiaus. Šių prekių segmento augimą iš esmės didina jauni kinai, taip bus ir ateityje“, – sako O.Abtanas. 
Taikomasi prie jaunimo
Pasak X.Abrosimowos, išstudijavusios Z kartos pirkėjų aktyvumą, šios grupės pirkėjai, viena vertus, nori greitai ir lengvai įsigyti norimą prekę. Bet jeigu jie pageidauja nusipirkti kokį nors išskirtinį daiktą ar pamaloninti save pirkiniu, jie yra pasirengę išleisti daugiau pinigų.
Bendrovė išsiaiškino, kad lankydamiesi prabangių prekių parduotuvėse, jaunuoliai nori, kad būtų aptarnaujami individualiai. Todėl bendrovės „Bain&Company“ partneris ir prabangių prekių ekspertas Serge`as Hoffmannas pataria prekių ženklų savininkams peržiūrėti pardavimo strategiją, panaudoti skaitmenines technologijas, kad būtų pagerintas apsipirkimo procesas parduotuvėse. 
Straipsnio autorė pastebi, kad ne visos prabangios prekės pardavinėjamos vien tik internetu.
Portalo „Statista“ duomenimis, vis daugiau kompanijų, kurios anksčiau savo prekes siūlydavo tik internete, atidaro parduotuves, kad galėtų savo klientams suteikti galimybę pačiupinėti ir „pajusti“ prekę – būtent šito ir trūksta interneto parduotuvėse perkantiems žmonėms.
Pasak O.Abtano, jaunimas derina įprastus ir plačiai naudojamus daiktus su brangiais liukso klasės gaminiais. Drabužiai nebūtinai turi būti nauji. Todėl prekyboje prabangiomis prekėmis išaugo ir padėvėtų drabužių segmentas. Bendrovės „Bain&Company“ analizė rodo, kad tūkstantmečio karta čia yra didžiausia pirkėjų grupė, ir ši tendencija labiausiai pastebima Europoje.
O ekspertė X.Abrosimowa sako, kad tinklaraštininkai šiandien daro įtaką ne tik savo bendraamžiams, bet ir savo tėvų kartai – tiems žmonėms, kurie yra tradiciniai prabangių prekių pirkėjai. Jie šiandieną vis labiau seka jaunimo pavyzdžiu. Tokiu būdu, jaunimas turi didelę įtaką, baigdama savo straipsnį konstatuoja žurnalistė J. Köneke dienraštyje „Frankfurter Rundschau“.
Parengė Leonas Grybauskas
prabangaprabangos prekės^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.