Žinok net naktį prikeltas: svarbu visiems, keliaujantiems su kelionių agentūromis

2019 m. kovo 10 d. 11:12
Vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), siekdama apsaugoti vartotojus, keliaujančius su kelionių agentūromis nuo galimų nesusipratimų, dalijasi jiems svarbia ir aktualia informacija.
Daugiau nuotraukų (1)
VVTAT atkreipia dėmesį, kad labai svarbu iš pat pradžių surinkti visą įmanomą informaciją apie kelionės organizatorių, kurio organizuojamą kelionę žmogus planuoja įsigyti. Patikrinti, ar kelionių organizatorius gali verstis išvykstamuoju turizmu ir ar turi kelionių organizatoriaus draudimą nemokumo ar bankroto atveju. Taip pat rekomenduojama perskaityti atsiliepimus apie kelionių organizatorių ar kelionių agentūrą specialiose skundų bei atsiliepimų svetainėse. Taip galima įvertinti konkretaus paslaugų teikėjo patikimumą.
Siekiant išvengti nesusipratimų dėl kambario, viešbučio ar kitų kelionės metu galinčių iškilti nesklandumų, svarbu nepamiršti įdėmiai perskaityti su kelionių organizatoriumi sudarytą sutartį ir jos priedus. Teisėtai sudaryta ir galiojanti sutartis jos šalims turi įstatymo galią.
Rekomenduojama išsiaiškinti informaciją apie transportą, apgyvendinimą, maitinimą, maršrutą, galutinę kelionės kainą, sutarties nutraukimo sąlygas ir skundų nagrinėjimo tvarką. Reikalauti, kad sutartos kelionės sąlygos būtų pateiktos raštu ir saugoti savo kelionės sutartį iki pat kelionės pabaigos.
VVTAT prieš išvykstant i į kelionę taip pat rekomenduoja sužinoti kelionės organizatoriaus atstovo ir vietinių agentūrų kontaktus. Jų reikės, jei kelionės metu kiltų nesklandumų, prireiktų papildomos informacijos ar reikėtų susisiekti su kelionių organizatoriumi.
Kelionės organizatorius turistui yra atsakingas už sutartyje numatytų įsipareigojimų tinkamą vykdymą, nepaisant to, ar tuos įsipareigojimus turėjo įvykdyti kelionės organizatorius, ar kiti paslaugų teikėjai, kurių pagalba kelionės organizatorius naudojosi.
Teisės aktai nustato, kad jeigu sutartis nėra vykdoma atsižvelgiant į turisto protingus lūkesčius, kelionės organizatorius privalo atlyginti turistui nuostolius, todėl rekomenduojame rinkti visus mokėjimo kvitus ir sąskaitas už papildomas išlaidas, jei tokios atsirado dėl iškilusių problemų, taip pat aiškiai fiksuoti kylančius neatitikimus. Surinkus visus įrodymus bus lengviau išspręsti ginčą dėl nuostolių atlyginimo.
Grįžęs iš kelionės vartotojas pretenziją kelionių organizatoriui turi pateikti ne vėliau kaip per 14 dienų. Prie pretenzijos reikėtų pridėti nuostolius pagrindžiančius įrodymus, nuotraukas ar vaizdo įrašus. Kelionės organizatorius privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pretenzijų gavimo dienos raštu atsakyti vartotojui į jo pareikštas pretenzijas.
Ginčo su kelionių organizatoriumi nepavykus išspręsti taikiai, žmogus turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo Lietuvos vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo ne teisme tvarka. Kartu su prašymu reikia pateikti turimų kelionės dokumentų kopijas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.