Moteris įniršo ant banko – pripaišė skolą už paslaugą, kurios nė neprašė

2019 m. kovo 2 d. 10:03
Draudikai kartais mėto pėdas, todėl labai svarbu atidžiai perskaityti jų parengtas sutartis. Nes tai, kas jose parašyta ir patvirtinta draudėjo parašu, vėliau tampa nenuginčijama.
Daugiau nuotraukų (3)
Apdraudė perkamą butą
„Žinojau, kad bankai elgiasi taip, kaip jiems geriau – kad savaime pratęsia mokėjimo kortelių galiojimą, nepaklausę atvirai klientų, ar jie to nori. Bet, pasirodo, jie tą pat daro ir su būsto draudimo sutartimis“, – lrytas.lt nuoskaudą išliejo šiaulietė Neringa (ji paprašė neminėti pavardės).
Moteris pasakojo, kad pernai sausį pirko butą. Ir, atsiskaitydama už jį, „Swedbank“ banke atliko grynųjų pinigų pervedimą į pardavėjo sąskaitą.
„Tuo pat metu, kai atsiskaičiau už būstą, banko vadybininkas pasiūlė iš karto jį apdrausti. Pamaniau, kad tai – neblogas variantas. Kam man ieškoti kitų draudikų, kai rūpesčių yra į valias?
Perkant būstą dėmesys sutelktas būtent į jį, ir neįmanoma įsigilinti į šalutinius reikalus. Tad ir sudariau su banko draudimo įmone „Swedbank P&C Insurance“ metinę gyventojų turto draudimo sutartį – visų rizikų ir civilinės atsakomybės draudimą. 
Iš karto sumokėjau ir visas įmokas metams į priekį, iš viso 41,28 euro. Nors pagal sutartį jas buvo galima pervedinėti kas mėnesį, kaskart po 3,44 euro“, – pasakojo Neringa.
Gavo įspėjimą apie skolą
Pasak Neringos, ji pasinėrė į būsto remonto darbus ir nebesuko galvos dėl sutarties.
Tačiau šių metų sausį, žinodama, kad ji jau turėtų baigtis, ėmė ieškoti draudimo įmonių – rinktis iš jų pasiūlymų.
„Taigi šiemet sausio 20 d. sudariau būsto draudimo sutartį su viena iš rinkoje besidarbuojančių draudimo bendrovių. O dabar sulaukiau žinutės iš banko, kad jam esu skolinga būsto draudimo įmoką.
Žvilgtelėjau į savitarnos svetainę banke. Joje ir pamačiau, kad draudimo sutartis savaime pratęsta dar metams.
Kaip gali taip būti? Be jokio mano sutikimo?“, – stebėjosi Neringa.
Ji svarstė: „Galbūt neapdairiai pasielgiau neperskaičiusi draudimo sutarties nuo pradžios iki galo. Bet man nė nekilo mintis, kad ją bankas gali pratęsti be mano žinios.
Tarkim, automobilio draudimo sutarčiai artėjant link pabaigos, draudikai juk iš anksto pradeda signalizuoti, kad ji baigiasi – ir skambina, ir elektroniniu paštu siunčia laiškus“.
Pasak šiaulietės, ji neturi bankui „Swedbank“ jokių įsipareigojimų – nėra paėmusi jokių paskolų. O ir jame esančia sąskaita nesinaudoja – ji yra tuščia. Tad ir prie elektroninės bankininkystės paskyros ji nė nesijungia.
Paskyrą ji atsivertė tik tada, kai gavo banko įspėjimą apie skolą.
„Pamačiau, kad sutartis buvo pratęsta likus maždaug dviem mėnesiams iki galiojančio draudimo pabaigos. Žinutė apie tai į ją buvo atsiųsta su klaidinančia antrašte“, – kalbėjo Neringa.
Rinkosi daugiau paslaugų
Kodėl ji rinkosi kitą draudimo įmonę? Pasak Neringos, ji vertino draudikų pasiūlymus.
„Sudariau sutartį su vienu iš jų. Nes kartu su būsto draudimu dar buvo pateiktas ir pagalbos namuose draudimas, pavyzdžiui, atlyginama už apdrausto gyvenamojo namo ar buto viduje esančios užsikimšusios kanalizacijos valymo darbus, už vandens išsiurbimą, patalpų išvalymą ir džiovinimą, kilimų ir baldų išvalymą po avarijos“, – paaiškino moteris.
Tos papildomos paslaugos jai tapo svarbios, nes būstas vis dar yra remontuojamas. O draudimo suma nebuvo daug didesnė – siekė 51, 45 euro. 
Žinoma, gavusi įspėjimą apie skolą ji atidžiai perskaitė ir ankstesnę draudimo sutartį.
Joje rašoma, kad „likus 45 kalendorinėms dienoms iki draudimo laikotarpio pabaigos draudikas išsiunčia draudėjui naują draudimo liudijimą.
Jeigu draudėjas iki pirmosios įmokos dalies sumokėjimo patvirtina, kad sutinka su naujomis draudimo sąlygomis, draudikas turi teisę nepateikti draudimo liudijimo naujam laikotarpiui“.
„Taigi sutartyje yra užsiminta, kad galiu atsisakyti naujos drausimo sutarties, apie tai draudikui pranešdama per 14 dienų nuo jos sudarymo datos. Bet aš nė nežinojau, kad ji egzistuoja“, – pyktelėjo Neringa.
Yra svarbių dalykų
Saulius Abraškevičius, „Swedbank“ atstovas
„Laikydamiesi kliento duomenų apsaugos principų, konkrečių klientų atvejų ir jiems teikiamų paslaugų sąlygų komentuoti neturime galimybių. Tačiau šiuo atveju reiktų pabrėžti keletą bendrų dalykų.
Šiuo konkrečiu atveju galime pasakyti, kad bankas negali žinoti apie gyventojų pageidavimą nutraukti draudimo paslaugos sutartį, jei klientas apie tai pats nepraneša bankui.
Esant tokiam poreikiui, būtina informuoti banką, kad draudimo paslauga būtų sustabdyta pagal sutartyje numatytas sąlygas. Visos draudimo paslaugos teikimo, pratęsimo ir nutraukimo sąlygos taip pat paprastai yra apibrėžtos su klientu sudarytoje draudimo sutartyje“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.