Pasakė, kaip mažoms taksi įmonėms išlikti konkurencingoms

2018 m. gruodžio 18 d. 17:03
Pasaulyje prasidėjęs „pavežėjų“ bumas jau smarkiai pakeitė ir Lietuvos taksi rinką. Tokios įmonės kaip „Uber“, „Taxify“ ar „eTAKSI“ siekia išlikti rinkoje užtikrindamos patogų naudojimąsi jų paslaugomis. Pavyzdžiui, atsižvelgdamos į tai, jog gyventojai vis rečiau nori atsiskaityti grynaisiais, šios įmonės savo klientams suteikė galimybę atsiskaityti kortelėmis. Vis dėlto mažoms taksi paslaugas teikiančioms įmonėms diegti panašiais priemones ir sėkmingai konkuruoti gali būti per didelė našta.
Daugiau nuotraukų (2)
Reikėtų peržiūrėti įkainius
Nepaisant to, jog mažos taksi bendrovės dažnai negali sau leisti įsidiegti atsiskaitymo kortelėmis, jos dažniausiai supranta to naudą. Suteikus galimybę atsiskaityti kortelėmis pritraukiama daugiau klientų, kurie už paslaugas sumoka greičiau ir patogiau. Todėl taksi įmonė taupo darbuotojų laiką ir taip aptarnauja daugiau žmonių.
Nors nauda akivaizdi, šiuo metu bankų siūlomos sąlygos dažnai yra nepriimtinos.
Smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) tarybos pirmininkė Aldona Dalia Matukienė teigia, jog norint pasiekti proveržį ir padėti ne tik mažoms taksi įmonėms, bet ir kitiems smulkiesiems verslininkams, bankai visų pirma turėtų peržiūrėti siūlomų paslaugų įkainius.
„Lietuvoje šiuo metu komerciniai bankai išgyvena iš klientams teikiamų paslaugų – atsiskaitymų, sąskaitų ir panašiai. Valstybė bankams padarė išskirtinį atleidimą nuo mokesčių, todėl jie tikrai turi galimybę siūlomus įkainius sumažinti bent per pusę. Mūsų taryba ne kartą kreipėsi į komercinius bankus bei Lietuvos banką, su prašymu peržiūrėti esamas sąlygas, nes šiuo metu jos neprotingos. Sumažinus bankų įkainius bei padidinus šios sferos konkurencingumą, SVV įmonės išloštų pirmosios“, – sako pašnekovė.
Padeda atremti konkurenciją
„Į Lietuvos rinką atėjusios didžiosios taksi įmonės su savimi atsinešė ir pasiūlymus, su kuriais mažieji žaidėjai nėra pajėgūs konkuruoti, pavyzdžiui, atsiskaitymą kortelėmis ar patogesnį klientų aptarnavimą. Taip pat turimos lėšos leidžia joms lanksčiau reaguoti į besikeičiančius klientų lūkesčius.
Mažųjų taksi įmonių atstovai paprastai neturi galimybių savo klientams pasiūlyti naujovių – tai lemia ne tik lėšų trūkumas, bet ir nenoras įsipareigoti bankams ar kitoms institucijoms, o tokie veiksniai labai apriboja mažų įmonių konkurencingumą“, – sako „myPOS“ vadovas Lietuvoje Donatas Jankauskas.
Jo teigimu, kortelių skaitytuvai mažoms taksi įmonėms būtų puikus atspirties taškas, tačiau šiuo metu SVV atstovai nepasitikėdami bankų siūlomais sprendimais neieško ir kitų galimų alternatyvų.
„Klientų aptarnavimo sektoriuje svarbiausia turėti galimybę pasiūlyti tai, kas patenkintų pirkėjų poreikius. Šiais laikais gyventojams ne tik visur skubant, bet ir vis rečiau nešiojantis grynuosius, galimybė atsiskaityti kortelėmis gali nulemti paslaugų teikėjo pasirinkimą. Kai nėra galimybės susimokėti kortele, verslas praranda pajamas, tai tampa trikdžiu diegti naujausias technologijas bei galiausiai gali lemti mokesčių slėpimą ar netgi bankrotą.
Nors kortelių skaitytuvai prisidėtų prie mažų taksi bendrovių konkurencingumo didinimo, skeptiškas požiūris į bankų siūlomus variantus lemia tai, jog smulkieji verslininkai nepasidomi ir rinkoje egzistuojančiomis lankstesnėmis alternatyvomis. Nebankinės bendrovės, kurios orientuojasi būtent į SVV, tokias paslaugas teikia daug pigiau ir lanksčiau – nereikalauja ilgalaikių įsipareigojimų ir suteikia galimybę gautas pajamas panaudoti iškart“, – sako D. Jankauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.