Taip nemokama rūšiuotų atliekų išvežimo paslauga apaugs sutartimis ir mokesčiais.
Tiesa, nauja tvarka galios ne visiems – gyventojai ir toliau galės džiaugtis nemokamu rūšiuotų atliekų išvežimu, o štai juridiniai asmenys, kurie naudojasi rūšiavimo konteineriais, turės plačiau atverti pinigines.
Apsispręsti – vos 4 dienos
Priklausomų asmenų bendruomenės „Aš esu“ vadovas Kęstutis Dvareckas labai nustebo sulaukęs iš bendrovės „Ecoservice“ laiško, kuriame nurodoma, kad keičiama antrinių žaliavų paslaugų teikimo tvarka.
Bendruomenėms reikmėms adresu Šv. Stepono g. 35 ir 37 (kur įsikūrusi bendruomenė „Aš esu“ ir „Carito“ nakvynės namai) yra pastatyti du rūšiavimo konteineriai. Jų artimiausiu metu gali nebelikti, mat atliekų išvežimu besirūpinanti bendrovė iškėlė naują sąlygą.
„Paslauga ir toliau bus teikiama nemokamai, bet tik tuo atveju jeigu bus pasirašyta sutartis dėl šių konteinerių nuomos. Vieno konteinerio nuomos mokestis mėnesiui 15 eurų be PVM. Jeigu šis variantas Jums netinkamas, prašytume iki gruodžio 14 d. pranešti, kad nusiimtume konteinerius“, – laiške bendruomenės vadovybei rašė „Ecoservice“ vadybininkas.
Apie keičiamą tvarką buvo pranešta gruodžio 10-ąją ir nurodyta, kad jau po keturių dienų turi būti pateiktas atsakymas.
„Toks elgesys – lyg savotiškas prievartos elementas“, – šyptelėjo „Aš esu“ vadovas.
Nemokama paslauga „pabrango“
„Iki šiol šiukšlių rūšiavimas buvo labai skatinamas. Į atskirą konteinerį metamą plastiką ir popierių atliekų tvarkymu besirūpinanti bendrovė išveždavo nemokamai. Gyventojams ir liks iki šiol galiojusi tvarka, bet verslui ir visam nevyriausybinių organizacijų sektoriui bus taikomi nauji mokesčiai“, – pasakojo K.Dvareckas.
Jis pridūrė, kad domėjosi galimybe įsigyti konteinerį, kad nereikėtų jo nuomotis, bet išgirdo, kad nesudarius konteinerio nuomos sutarties atliekos paprasčiausiai nebus išvežamos.
Šiuo metu bendruomenė „Aš esu“ už mišrių atliekų išvežimą per mėnesį moka apie 100 eurų.
„Visi esame skatinami rūšiuoti, daug kalbama apie ekologiją, o tokie dalykai sukelia mažų mažiausiai demotyvaciją. Taip išeitų, kad šioje situacijoje nėra jokio kito pasirinkimo, tiesiog sugalvotas būdas, kaip už nemokamą paslaugą paimti pinigus.
„Ecoservice“ vadybininkas iš pradžių šią žinią apie sutartį pranešė telefonu, bet iš karto paprašiau atsiųsti informaciją elektroniniu paštu. Paskaičiavau: mūsų bendruomenei per metus tai kainuotų apie 200 eurų. Vadybininkas ramino, kad čia nedideli pinigai, bet mūsų bendruomenei juos reikia kaip nors surinkti, juk negaliu prašyti žmonių paaukoti rūšiuotų atliekų išvežimui, kai viešai deklaruojama, kad tokia paslauga yra nemokama“, – svarstė K.Dvareckas.
Visi sprendimai – „kainuojantys“
Pasidomėjęs, kokios galimos išeitys iš šios situacijos, K.Dvareckas sužinojo, kad atsisakius rūšiavimo konteinerių popierių ir plastiką galima mesti į mišrių atliekų konteinerius.
Tačiau tikėtina, kad bendras atliekų kiekis, kaip ir mokestis už jų išvežimą, išaugs.
Pašnekovas sakė, kad iš bendrovės vadybininko išgirdęs ir perspėjimą: jei bendruomenė atsisakys rūšiavimo konteinerių, tačiau jos mišriose atliekose bus didelis plastiko ir popieriaus kiekis, tokias atliekas „Ecoservice“ gali atsisakyti vežti.
K.Dvarecko žiniomis, tokių priemonių – atliekų konteinerių nuomos – bendrovė ėmėsi ieškodama būdų padengti „nemokamo“ rūšiuotų atliekų išvežimo išlaidas.
Komentuoja Mindaugas Šeštokas, „Ecoservice“ antrinių žaliavų verslo vadovas:
„Pasikeitimus, susijusius su antrinių žaliavų išvežimu, nulėmė objektyvūs rinkos veiksniai. Tarp kurių – smarkiai kritusi antrinių žaliavų supirkimo kaina ir prastėjanti konteineriuose atsiduriančių rūšiuotų atliekų kokybė. Visa tai gerokai apsunkina atliekų vežėjų situaciją, tačiau siekiame teikti aukščiausios kokybės paslaugas, prisidėti prie tvarkingos aplinkos ir ieškome galimybių tai daryti.
Būtent dėl šios priežasties nuo rugsėjo mėnesio keitėsi antrinių žaliavų ir su jų išvežimu susijusių paslaugų tvarka. Tuomet buvo įvesta antrinių žaliavų surinkimo priemonių nuomos paslauga, kurios dydis svyruoja priklausomai nuo konteinerio dydžio.
Klientai, kuriems yra aktualūs įvykę pasikeitimai – juridiniai asmenys. Juos apie tai informavome tiek elektroniniais laiškais, tiek ir vadybininkų skambučiais. Suprantame, kad prie naujos tvarkos visuomet reikia laiko priprasti. Tačiau ji leis mums ir toliau kokybiškai teikti antrinių žaliavų išvežimo paslaugą (nuo konteinerio priežiūros, esant poreikiui remonto ar pakeitimo nauju iki jo ištuštinimo) tose sostinės teritorijose, kurias prižiūrime.
Siekdami teikti aukštos kokybės paslaugas, suteikiame klientams ir konteinerius – jų rinkoje yra įvairių tipų, tad svarbu, kad jie būtų pritaikyti prie mūsų turimų automobilių. Tik naudodami turimoms transporto priemonėms tinkančius konteinerius galime užtikrinti sklandų ir nepertraukiamą klientų aptarnavimą.“