Nervus tampantis pirkinys: jį įsigijęs vyras pusmetį laukia pardavėjo malonės

2018 m. spalio 1 d. 18:50
Kai Alytuje gyvenantis Donatas Mikėnas šių metų pradžioje rinkosi, kurioje įmonėje užsisakyti namo lauko duris, neturėjo nė menkiausio įtarimo, kad dar spalį jis pirkinio neturės.
Daugiau nuotraukų (7)
Donato šeimos durų epopėja prasidėjo šių metų kovą. Įmonėje „Windex LT“, plačiau žinomos kaip „Plaza langai“, D.Mikėnas užsisakė namo lauko duris. Anot vyro, jau nuo pirmųjų žingsnių užsakymo vykdymas ėmė strigti: nors pristatyti ir sumontuoti duris „Plaza langai“ turėjo kovo 28-ąją, tą padarė beveik trim savaitėm vėliau.
Vos įstačius duris Donatui užkliuvo ir paties gaminio, ir montavimo darbų kokybė. Vyras, kaip nurodyta įmonės taisyklėse, per dvi dienas gamintojui raštu pateikė pretenzijas, pridėjo ir užfiksuotus trūkumus. Tačiau reakcijos iš pačių pardavėjų alytiškiui teko laukti mėnesį. Tik po jo durų gamintojas atvyko apžiūrėti nekokybiškų gaminių. Vis dėlto viena kregždė – dar ne pavasaris: pačių „Plazos langų“, pardavusių duris, atstovų D.Mikėnas laukė dar mėnesį.
Ir vėl – tyla iki birželio 19 dienos, kai vyras pagaliau sulaukė „Plazos langų“ skambučio. Tąsyk Donatas išgirdo pažadą, tiesa, tik žodžiu, kad per savaitę jo šeimai turi būti pagamintos laikinos durys, kuriomis pakeistos brokuotosios. Istorija kartojosi kaip nelemtoje pasakoje be galo – tik po mėnesio, liepos pabaigoje, D.Mikėnas gavo patvirtinimą, jog laikinos durys gaminamos ir per savaitę jas pagamins.
Tačiau brokuotos durys laikinomis buvo pakeistos tik rugpjūčio pabaigoje. Nuolatinių kokybiškų lauko durų D.Mikėnas tebelaukia. Dabar „Plaza langai“ kalba apie tai, kad durys bus sumontuotos spalio pirmąją savaitę.
Donato šeimos padėtį dar labiau apsunkina tai, kad, kol nebus įdėtos nuolatinės kokybiškos durys, negalima baigti tvarkyti fasado, nors su meistrais dėl darbų sutarta jau kaži kada.
Protingas terminas – kiekvienam savaip protingas
Neapsikentęs tuščių durų gamintojų pažadų vyras kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių tarnybą (toliau – Vartotojų tarnyba). „Tačiau man pasakė, jog, nors skundas nagrinėjamas, jie nieko negali padaryti“, – sakė pašnekovas.
Pati Vartotojų tarnyba, kol ginčas tarp „Windex LT“ ir D.Mikėno tiriamas, išsamiau komentuoti šios situacijos negali.
Tik pridūrė, kad, į tokią keblią situaciją patekę vartotojai turi teisę: reikalauti iš pardavėjo nemokamai pataisyti daiktą; reikalauti iš pardavėjo nemokamai pakeisti netinkamos kokybės daiktą tinkamos kokybės daiktu; reikalauti iš pardavėjo atitinkamai sumažinti kainą; vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti sugrąžinti sumokėtą kainą.
D.Mikėnas tą ir padarė – pareikalavo, kad pardavėjas nemokamai pataisytų daiktą. Tik, problema – gamintojas raštu nepateikia jokių terminų, iki kada darbai bus padaryti. Sutartyje numatyta, kad durų defektai turi būti pašalinti per 15 darbo dienų, o, jei tenka gaminį perdaryti, reikalingas papildomas laikas. Koks jis – konkrečiai nenusakoma.
Vartotojų teisės kalba apie protingą terminą, tačiau kas tai yra, nenusako nė vienas teisės aktas. Vartotojų teisių gynėjai aiškina, kad jis apsibrėžiamas kiekvienu konkrečiu atveju.
Tačiau pirmiausia, gavus netinkamos kokybės prekę ar paslaugą, vartotojas turėtų raštu kreiptis į pardavėją bei išdėstyti savo reikalavimą. Tą privalu padaryti ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tos dienos, kurią vartotojas sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą.
Pardavėjas turi neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su šio reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.
Jei per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į pardavėją vartotojas atsakymo nesulaukia arba gautas atsakymas netenkina, vartotojas gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo.
Netikę gamintojai
Kai praėjusią savaitę paprašėme „Plazos langų“, iš kurių D.Mikėnas pirko namo lauko duris, pakomentuoti situaciją, sulaukėme reikalavimo atsakymą cituoti pažodžiui, nekeičiant ir neinterpretuojant to, kas parašyta.
Pardavėjų atsakymas buvo štai toks: „Užtrukome tvarkyti broką, nes esame priklausomi nuo tiekėjų, kurie nevykdo savo įsipareigojimų. Mes esame langų gamintojai ir langų problemas išsprendžiame greitai. Šarvo durų mes negaminame, esame tarpininkai. Patys esame labai nepatenkinti susidariusia situacija ir mūsų netenkina toks problemos sprendimo laikas, todėl su šiais šarvo durų tiekėjais yra nutrauktas bendradarbiavimas. Šiemet pakeitėme tiekėjus. Kadangi nebeužsakome durų iš ankstesnių tiekėjų, jie neskuba spręsti problemos ir ilgai nenorėjo pripažinti savo broko. Tiekėjai pažadėjo sutaisyti duris kitą savaitę – t.y. per pirmą spalio savaitę. Pagal sutartį, turėjome sutvarkyti problemą per 4 mėnesius nuo problemos užregistravimo datos. Už kiekvieną uždelstą darbo dieną taikysime delspinigius tokia pačia tvarka, kaip numatyta sutartyje vėluojant užsakymui“.
durysužsakymas^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.