Naujo daugiabučio gyventojai eina iš proto: tenka mokėti dideles sumas

2018 m. liepos 25 d. 09:15
Tikriausiai kiekvienas žmogus, įsigijęs naujos statybos būstą, mažiausiai norėtų sukti galvą dėl iš karto laiptinėje kas mėnesį atsirandančio broko, už kurį nemenką sumą priversti pasidalyti naujame daugiabutyje įsikūrę gyventojai. O kai tokia problema tęsiasi jau ne vienerius metus, situacija tampa dar sudėtingesnė.
Daugiau nuotraukų (10)
Namas Palangoje iškilo 2014-aisiais, tačiau viena vardo nenorėjusi atskleisti būsto naujakurė pasipiktino – nuo 2015-ųjų, kai ir įsikūrė naujame name, kas mėnesį gyventojai gauna sąskaitas už laiptinėje keičiamas lemputes, kurios nuolat patiria kokį nors gedimą.
Moters teigimu, būstą administruojančios įmonės argumentas – brokas arba beveik kas mėnesį perdegančios lemputės, tuomet keičiamos ne tik perdegusios, bet ir dar veikiančios lemputės.
Sąskaitas gauna kas mėnesį
Portalui Lrytas.lt paskambinusi moteris aiškino, kad daugiabutis baigtas statyti vos prieš kelerius metus ir, jos manymu, jam dar turėtų galioti garantinis laikotarpis, tačiau jo bendrose patalpose nuolat kyla apšvietimo problemų.
„Kai tik įsigijau butą, būdavo, laiptinėje perdegdavo visos lemputės ir savo namus aš pasiekdavau su žibintuvėliu.
Pamenu, tuomet gavome pirmą sąskaitą – 300 eurų už lempučių keitimą. O tuomet name dar buvo vos 20 apgyvendintų butų, tai ta suma buvo išties didelė. Nuo tada kone kiekvieną mėnesį namo laiptinės lempučių keitimas kainuoja apie 100 eurų“, – piktinosi ji.
Nors gyventojų name daugėjo, o suma mažėjo, daugiabučio gyventojai vis tiek nesuprato, kodėl lemputės laiptinėje keičiamos kas mėnesį. Be to, buvo keičiamos ne tik lemputės – keitėsi ir patys elektrikai.
„Galima sakyti, kas mėnesį baigiasi naujų lempučių „galiojimo laikas“. Vieną kartą į tuos šviestuvus buvo sudėtos naujos LED lemputės, kurios švietė net kelis mėnesius. Kartą grįžtu namo ir žiūriu, kad elektrikai vėl keičia visas lemputes – ir šviečiančias, ir nešviečiančias.
Paklausiau, kodėl jie keičia ir šviečiančias, man atsakė, kad jos neatitinka specifikacijos. Bet tai juk jie patys tokias ir sudėjo. Elektrikai vis keičiasi, o jie pripažįsta faktą, kad yra padaromas brokas. Tik ar jis neturėtų būti nemokamas, jeigu jie patys jį padaro?“ – ironiškai klausė palangiškė.
Pasiteisinimai netenkina
Anot jos, situacija piktinasi ne ji viena, tačiau kiti gyventojai bijo ir priekaištus išreiškia tik uždarose internetinėse grupėse. Moteris ne kartą pati kreipėsi ir į Palangos miesto savivaldybę, ir į būsto administratorius, tačiau atsakymų arba nesulaukdavo, arba jie jos netenkindavo.
„Man sakė, kad lemputės keičiamos dėl to, kad per didelis jų kiekis perdegė, perdegė starteriai ar dar kas nors…
Gauname pranešimus, kad, pavyzdžiui, pirmoje laiptinėje lemputės keistos už 108 eurus. Aš pati joje gyvenu, kasdien lipu ir matau, kad ten niekas nebuvo daryta. Kiek lempučių švietė, tiek šviečia ir toliau“, – tikino moteris.
Jai įtarimą sukėlė ir dar vienas gedimas – gegužės pradžioje name nustojo veikti vandens siurblys, už kurio pakeitimą buvo paprašyta 399 eurų, tačiau, gyventojams pareikalavus naujo siurblio pirkimo sąskaitos faktūros, kurioje būtų nurodyta, kiek už jį buvo sumokėta, sulaukta tik paprasto lapo be jokių konkrečių sumų ir parašų.
„Prašiau sąskaitos faktūros gal 5 kartus, tačiau prašymas yra ignoruojamas. Manau, kad tokią sumą sumokėjęs gyventojas turi teisę pasižiūrėti, koks siurblys buvo nupirktas ir už ką mes sumokėjome.
Visa tai kelia įtarimą, kad arba siurblys iš tiesų labai pigus, arba jis išvis nėra pirktas“, – įtarimus pareiškė moteris.
Kaltina statytojus
Lrytas.lt susisiekus su daugiabučio administratoriais, įmonės atstovas patikino, kad dėl laiptinės apšvietimo kalti yra namo statytojai, kurie projektuodami būstą padarė klaidą.
„Jie sugalvojo nesąmonę ir judesio daviklius padarė nuo liuminescencinių lempučių, o taip negali būti. Dėl šios priežasties lemputės nuolat sugesdavo, nes jos nėra pritaikytos veikti kartu su judesio davikliu.
Nežinau, kodėl statytojas taip nusprendė, gal taupė pinigus? Aš nežinau“, – argumentavo jis.
Anot pašnekovo, administratoriams prireikė daug laiko, kol išsiaiškino, kokia yra tikroji lempučių gedimo problema, dėl to ir teko tiek kartų jas keisti.
„Jie padarė klaidą. Problema yra būtent dėl šių lempučių. Dabar mes dedame naujus LED šviestuvus, ir problemos turėtų nebelikti. Procesas tikrai yra prasidėjęs“, – aiškino atstovas.
Jo teigimu, šiems darbams jau nebegalioja 2 metams namo statytojo suteiktas garantinis laikotarpis, tačiau, paklaustas, kodėl ir garantinio laikotarpio metu gyventojai mokėjo už apšvietimo broką, būsto administratoriaus atstovas to paaiškinti negalėjo.
„Čia jau statytojo reikia klausti, kodėl jis netaikė garantijos. Negaliu to pakomentuoti“, – sakė jis.
Jis turėjo atsakymą ir dėl neaiškių vandens siurblio pirkimo aplinkybių: „Siurblys buvo nupirktas konkurso būdu pagal rangovą.
Tiksliai negaliu pasakyti, kaip ten viskas buvo. Tiesiog buvo patvirtinta sąmata, kurią mes gavome ir paskirstėme namo gyventojams. Čekiai su tuo rangovu yra konfidencialus dalykas.“
Mokesčiaiapšvietimas^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.