Naujoji kompanijos inžinierių sukurta atitikties (angl. compliance) užtikrinimo sistema nustato kliento patikimumo rodiklį ir individualius sąskaitos papildymo limitus, priklausomai nuo to kliento atliekamų operacijų. „Visi klientai, atsidarydami „Revolut” sąskaitą, savo išmaniojo pagalba turi atlikti griežtą, tačiau patogų „Pažink savo klientą” (Know Your Customer, KYC - angl.) procesą, kurio metu vos per kelias minutes atliekama asmens patikra - tam užtenka nufotografuoti savo dokumentą ir padaryti asmenukę. Iškart po to visi gaudavo vienodą sąskaitos papildymo limitą, kurį būdavo galima pasikelti pateikus lėšų kilmę įrodančius dokumentus. Nuo dabar kiekvienam vartotojui bus suteikiamas individualus limitas, įvertinus jo atliekamas operacijas. Tai reiškia, kad daugumai klientų tai supaprastins naudojimąsi „Revolut”, - kalba „Revolut” verslo plėtros vadovas Andrius Bičeika.
Nuo dabar, daugiau nei 2 milijonams „Revolut” klientų bus sukurtas ir asmeninis rizikos vertinimo profilis, kuris bus atnaujinamas realiu laiku, po kiekvienos operacijos. Algoritmas užtikrins, kad kiekvienas klientas būtų vertinamas individualiai, o ne taikant standartinius limitus ir apribojimus. Tai reiškia, kad per ateinančias porą savaičių klientai pastebės bendrinio sąskaitos papildymo limito pašalinimą - sistema nuo šiol kiekvienam klientui užtikrins personalizuotą limitą.
„Tokia pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencijos sistema finansų pasaulyje yra visiška naujiena. Galime didžiuotis, kad būdami gerokai mažesni, nei tradiciniai bankai, smarkiai lenkiame jų naudojamas pinigų plovimo prevencijos sistemas”, - kalba „Revolut” verslo plėtros vadovas.
„Visų klientų profiliai bus pateikti vizualiai ir ypač patogiai - pamatytą informaciją bus galima suprasti vos per kelias sekundes, o gyvam agentui susirinkti ir susisteminti tokį pat duomenų kiekį užtruktų apie valandą”, - teigia A. Bičeika. „Labai džiaugiamės savo inžinierių darbu, kurio dėka bus galima tiksliai susekti bet kokius įtartinus veiksmus, tačiau kuris taip pat užtikrins, kad eiliniai vartotojai nepatirtų jokių nepatogumų”, - pridūrė jis.
Naujasis rizikos vertinimo modelis įvertins visą kliento operacijų tinklą, t.y., su kliento sąskaita susijusias išorines sąskaitas, bankomatus, pardavėjus realybėje bei internete. Tokia sistema leis atpažinti net ir labai sudėtingas ir potencialiai pavojingas operacijų schemas ir tinklus. Algoritmui aptikus kelis iš eilės įtartinus pasikartojančius veiksmus, į darbą įsijungs gyvi agentai.
Kompanija džiaugiasi ir sėkmingai mažindama sukčiavimą apsiperkant internetu ir kortelių duomenų vagysčių skaičių. „Per paskutinį mėnesį net kelios stambios pasaulinės kompanijos patyrė nenustatytų trečiųjų šalių įsilaužimus į savo duombazes, kai buvo pasisavinti jų klientų duomenys. Tokie atvejai labai aiškiai parodo mūsų siūlomų vienkartinių virtualių kortelių pranašumą. Esame įsitikinę, kad technologijas būtina maksimaliai išnaudoti užtikrinant asmens ir jo duomenų saugumą. Labai džiaugiamės, kad per kiek daugiau nei tris mėnesius nuo virtualių vienkartinių kortelių pristatymo tokių duomenų vagysčių sumažėjo net 35 procentais”, - kalba A. Bičeika.
Vienkartinės virtualios kortelės labiausiai naudingos tiems, kas dažnai perka internetu: atlikus mokėjimą, tokios kortelės duomenys programėlėje yra automatiškai sunaikinami, ir jos vietoje sukuriama nauja. Tokiu būdu panaikinama galimybė nukopijuoti kortelės duomenis ir juos panaudoti dar kartą be savininko žinios. „Revolut” klientas lieka saugus ir tuo atveju, jeigu įsilaužiama į pardavėjo sistemą, ir jei nuteka jo pirkėjų duomenys.
2016-ais metais Europoje kortelių duomenų vagysčių skaičius elektroninėje erdvėje išaugo 9 proc. 2016-ais metais nuostoliai, patirti dėl tokio elektroninėje erdvėje pavogtų kortelių duomenų, sudarė 70 proc. visų nuostolių, patirtų dėl sukčiavimo. Nuo 2008-ų metų šis skaičius išaugo 20 proc., o patirti nuostoliai siekė 1,8 EUR milijardų.