Tokie vyrų ir moterų elgesio skirtumai išryškėjo po tarptautinės tyrimų bendrovės „Nielsen“ tyrimo, kurį užsakė miesto ir stiliaus centras „Europa“.
Išskirtinė vieta biurų apsuptyje, lemia, kad PC „Europa“ yra patogi ir greita vieta ir konkrečią prekę įsigyti norintiems klientams, ir kur kas didesnį planą susikūrusiems lankytojams, kurie nusprendžia apsipirkimui skirti kelias valandas, ketina užsukti į grožio saloną, po to – į restoraną.
Spėja ne tik papietauti
PC „Europa“ generalinė direktorė Rasa Vileikytė teigė, kad didžiausio pirkėjų srauto prekybos centras sulaukia darbo dienomis, ypač per pietus: „Darbo dienomis prekybos centro lankytojai yra linkę sutvarkyti skubius reikalus, papietauti, greitai įsigyti būtiniausių prekių.
Per trumpą laiką galima užsukti į kelias parduotuves, nes visos jos išdėstytos patogiai, be to, norimą prekę rasti padeda paslaugūs konsultantai. Didesniems apsipirkimams lankytojai skiria laiko darbo dienos pabaigoje.“
Pasak R. Vileikytės, šviesi aplinka, modernūs interjero sprendimai ir atvira erdvė, kurioje lengva orientuotis, lankytojams sukuria malonią patirtį.
O išskirtiniai „Europoje“ randami prekių ženklai, tokie kaip „Coccinelle“, „Grey&White“, „Suitsupply“, „Michael Kors“, „Aeronautica Militare“, „Marccain“, „Strellson“, „Wolford“, „Pennyblack“, „Stefanel“, „Twin set“ ar „Vapiano“ patenkina individualumo ir aukščiausios kokybės poreikius.
Prekybos centro generalinė direktorė taip pat atkreipė dėmesį, jog dažnai darbo dienomis lankytojai ateina išsirinkti prekių, o vakarais ar savaitgalį atvyksta jų įsigyti.
Dalis klientų tiksliai žino, kad prekybos centre taip pat veikia vyrų grožio salonas, teikiamos greito ekologiško valymo paslaugos, dirba profesionalūs skėčių ir lagaminų taisymo meistrai, avalynės taisykla, fotolaboratorija ir net kelionių agentūra. Tad vienoje vietoje per pietų pertrauką ar po darbo valandų galima greitai išspręsti visus iškilusius klausimus.
Kad savo poreikius lankytojai patenkintų greičiau ir patogiau, PC „Europa“ atnaujino automobilių stovėjimo aikštelės sistemą. Atnaujintoje aikštelėje dabar patogiau orientuotis ir manevruoti, atsirado daugiau laisvos erdvės, tapo šviesiau ir jaukiau.
Kas traukia labiausiai?
„Nielsen“ atlikto tyrimo duomenimis, 36 proc. apklausos dalyvių viename iš sostinės prekybos centrų apsilanko mažiausiai tris kartus per savaitę. Net 42 proc. lojalių PC „Europa“ lankytojų miesto ir stiliaus centre apsilanko beveik kasdien.
R. Vileikytė atkreipė dėmesį, kad prekybos centre „Europa“ pirkėjai pagal lytį pasiskirsto labai tolygiai, tuo tarpu kituose Vilniaus didžiuosiuose centruose galime matyti didesnį atotrūkį: „2017 m. atlikto tyrimo duomenimis, 49,5 proc. prekybos centro lankytojų sudaro vyrai ir 50,5 proc. – moterys. Manau, kad tai lemia platus vyriškų prekių ir paslaugų pasirinkimas, vyriškų drabužių parduotuvių gausa, tik vyrams skirtas grožio salonas.“
Pirkėjai į prekybos centrą dažniausiai atvyksta įsigyti maisto ar pavalgyti kavinėse bei restoranuose. Taip pat didelis lankytojų srautas ieško drabužių, avalynės, aplanko interjero prekių parduotuves.
Vyrai išleidžia daugiau
Tyrimo rengėjai įsitikino, kad kai kurie lyčių apsipirkimo įpročiai akivaizdžiai skiriasi. Duomenys patvirtino prielaidą, kad moterys dažniau nei vyrai renkasi kosmetikos parduotuves ir vaistinę.
Kartu paaiškėjo, kad moterys yra lojalesnės maisto prekių parduotuvės lankytojos. Dailiosios lyties atstovės yra linkusios apsipirkinėti dažniau, jas labiau vilioja nuolaidos ir parduotuvės, kuriose vyrauja vidutinio lygio kainos.
Užtat vyrai dažniau lankosi sporto klube, kirpykloje, siuvykloje, dažnai užsuka į knygyną. Jie aktyviau ieško įdomesnių vietų pavalgyti, išskirtinių ir brangesnių prekės ženklų.
Pernai atliktas tyrimas atskleidė, kad vidutiniškai moterys apsipirkinėja 10,3 karto per mėnesį, o vyrai – 9 kartus.
Rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atliktoje apklausoje dalyvavo 512 „Swedbank“ centrinio padalinio, Vilniaus miesto savivaldybės, verslo centrų „3 Burės“, „Hanner“, „Quadrum“, K29, „Geležinis Vilkas“ ir IBC darbuotojų, o taip pat apklausta 600 Vilniaus m. gyventojų, kurie nuolat lankosi prekybos ir laisvalaikio centruose.