Kitą savaitę Vilniaus savivaldybės taryba turėtų svarstyti rezoliuciją, kuria savivaldybė įsipareigotų skirti trejus metus po 700 tūkst. eurų naujos tradicinės aviakompanijos oro maršruto krypties Vilnius–Londonas rinkodaros priemonėms finansuoti. Šis skrydis – reikalingas verslo aplinkos gerinimui ir naujų investuotojų pritraukimui.
Kaip BNS tikino savivaldybės Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas Vincas Jurgutis, siūlymui pritaria koalicijos partneriai konservatoriai bei „Lietuvos sąrašas“.
„Priiminėjame rezoliuciją dėl politinio žingsnio, kad mes, kaip Vilniaus miestas, norime prisidėti prie naujo maršruto Vilnius– Londonas atsiradimo ir tam esant reikalui esame pasirengę prisidėti finansinius įsipareigojimus, tai yra 700 tūkst. eurų. Šiuo atveju, Lietuvos oro uostai šnekasi su „British Airways“, veda derybas, Susisiekimo ministerija gali prisidėti 200 tūkst. eurų, daugiau prisidėti galimybės neturi, Lietuvos oro uostai žada sumažinti mokesčius minimaliai, bet to, kad „British Airways“ atidarytų reisą, neužtenka“, – siūlymą argumentavo V.Jurgutis.
Anot jo, svarstoma, kad nauja kryptis būtų iš Vilniaus į Londono Sičio oro uostą.
Rezoliucija nurodoma, kad ja reaguojama į Lietuvos oro uostų prašymą pateikti savivaldybės poziciją dėl Vilniaus miesto indėlio į rizikos pasidalinimą atidarant naują kryptį, taip pat įvertinama, kad metiniai šios krypties nuostoliai vežėjui galėtų siekti iki 2 mln. eurų. Paramą siūloma pradėti skirti nuo kitų metų. Tikimasi, jog parama leis pritraukti naują maršrutą tarp Vilniaus ir vieno iš trijų pagrindinių Londono oro uostų: Hitrou, Getviko arba Sičio.
Pasak V.Jurgučio, jei bus pritarta rezoliucijai, savivaldybėje būtų patvirtinta skrydžių skatinimo plėtros programa, tuomet būtų skelbiamas konkursas, kuriame potencialiems vežėjams ir būtų numatytas šis krepšelis rinkodarai.
„Tikimės, kad į jį „British Airways“ ir atsišauks“, – teigė jis.
Rezoliucijoje taip pat nurodoma, kad šis reisas būtų svarbus atsižvelgiant į investuotojų apklausas, kuriose dauguma nurodo susidūrę su nesklandumais skrendant į Lietuvą, o esami skrydžiai į ir iš Lutono bei Stanstedo oro uostus investuotojams „yra nepriimtini ir nepatogūs“. Akcentuojama, kad Vilniuje šiemet numatomi 5 „potencialūs investiciniai projektai“, kuriems būtų svarbi ši skrydžių kryptis, o jais galėtų būti sukurta beveik 3 tūkst. darbo vietų.
Tris tarptautinius šalies oro uostus valdančios valstybės įmonės Lietuvos oro uostai komercijos direktorė Jūratė Baltrušaitytė BNS tvirtino, jog išlieka galimybę, kad tradicinę aviakompaniją maršrutui Vilnius-Londonas pavyks pritraukti iki kitų metų vasaros sezono.
„Iš mūsų pusės, kas vyksta su tradicinio vežėjo skrydžiu Londono kryptimi, tai tokios krypties inicijavimas yra pagrindinis prioritetas. Žinome apie krypties reikalingumą. Dirbame su keletu aviakompanijų. Ši kryptis sudėtinga, nes Londono oro uostai yra užpildyti, tai mūsų rinkai parodyti tvarumą ir įrodyti krypties potencialą reikia įdėti daug pastangų“, – kalbėjo J.Baltrušaitytė.
Ji negalėjo įvardinti aviakompanijų pavadinimų, bet sakė, jog kalbamasi ne tik su Didžiosios Britanijos vežėjais. J.Baltrušaitytė pridūrė, kad Vilniaus savivaldybės pagalba rinkodarai būtų naudinga.
„Jeigu turėtume paramą savivaldybės, didinant Vilniaus žinomumą ir skatinant tos krypties žinomumą, tai irgi būtų ženkli parama, dėliojant aviakompanijai visos krypties kaštų ir galimos naudos krepšelį“, – tvirtino J.Baltrušaitytė.
Šiuo metu į Londoną iš Vilniaus, Kauno ir Palangos skraidina tik pigių skrydžių įmonės – Vengrijos „Wizz Air“ ir Airijos „Ryanair“. Tradicinės aviakompanijos, pavyzdžiui, „British Airways“ tiesioginis skrydis tarp Vilniaus ir Londonos yra prioritetinė Lietuvos oro uostų kryptis, kurią bandomą sukurti jau ne vienerius metus.
Pernai rugsėjį Lietuvos oro uostai pradėjo siūlyti 1 mln. eurų tiesioginių skrydžių plėtrai. Viena bendrovė gali tikėtis iki 200 tūkst. eurų paramos , jei pasiūlys naujų maršrutų Lietuvos keleiviams svarbiomis kryptimis arba didins skrydžių dažnį.