„Ryanair“ paskelbė savo interneto svetainėje informaciją keleiviams apie bagažo kiekio apribojimus. Vasaros sezono metu dėl labai apkrautų skrydžių į lėktuvo saloną bus leidžiama įnešti tik pirmuosius 90 didelio rankinio bagažo vienetų. Visas kitas rankinis bagažas keliaus į registruoto bagažo skyrių, papildomai mokėti nereikės.
Bagažas - ne visiems
Kiekvienas keleivis gali įsinešti į lėktuvo saloną du bagažo vienetus nemokamai: didelį (55 x 40 x 20 cm, sveriantį iki 10 kg) ir mažą (moterišką rankinę ar nešiojamojo kompiuterio krepšį). O toliau, nors už abu bagažo vienetus ir nebus imamas papildomas mokestis, tačiau tam tikrai keleivių daliai jų didysis rankinis bagažas skrydžio metu jiems bus neprieinamas, o tie keleiviai, kurie už 5 eurus bus nusipirkę teisę įlipti pirmiems, savo rankinį bagažą galės vežtis lėktuvo salone.
„Smarkiai padidėjus keleivių srautams vasaros sezono metu turime apriboti į lėktuvo saloną įsinešamo bagažo kiekį“, – aiškina oro bendrovės „Ryanair“ rinkodaros tarnybos vadovas Kenny Jacobsas. „Mūsų lėktuvuose telpa tik 90 didelio bagažo vienetų, todėl mūsų darbuotojai turi paisyti šio apribojimo, kad būtų išvengta vėlavimo ir užtikrintas patogumas visiems keleiviams“, – priduria jis.
Už bagažą, kuris viršys nustatytas ribas, bus imamas 50 eurų mokestis.
Už bagažą, kuris viršys nustatytas ribas, bus imamas 50 eurų mokestis.
Permainos oro bendrovėje „WizzAir“
Dar griežtesnę ribojimo politiką ketina vykdyti aviakompanija „WizzAir“. Kaip skelbiama portale „Fly4Free“, rankinis bagažas nebebus skirstomas į mažą ir didelį, o bus galima įsinešti tik vieną bagažo vienetą. Jo gabaritiniai matmenys bus šiek tiek mažesni nei didelio rankinio bagažo.
Kaip ir skrendant oro bendrovės „Ryanair“ lėktuvu, į lėktuvo saloną bus priimami tik pirmieji 80 arba 90 (priklausomai nuo orlaivio modelio) bagažo vienetų, tarp jų, žinoma, tie, kurių savininkai nusipirko įsėdimo pirmumo teisę.
„Wizz Air“ taip pat planuoja sumažinti leistiną registruoto bagažo svorį nuo 23 iki 20 kg, sakoma portale „Fly4Free“.
Įdomu tai, kad daugiau kaip ketvirtadalis oro transporto įmonių klientų yra priversti savo rankinį bagažą atiduoti į lėktuvo krovinių skyrių, kuriame skraidinamas registruotas bagažas, nepaisant to, kad važtos gabaritiniai matmenys ir svoris atitinka visus tų vežėjų keliamus reikalavimus.
Tokiu būdu keleiviams iškyla pavojus, kad jie gali prarasti kai kuriuos vertingus daiktus be jokių šansų gauti už tai draudimo bendrovės kompensaciją, rašo kitas lenkų portalas „wakacyjnyczas.pl“.
Atlikti tyrimai rodo, kad pagal šios „paslaugos“ mastą kaip tik ir pirmauja airių „Ryanair“. Net 26 proc. šios aviakompanijos keleivių yra priversti savo rankinį bagažą atiduoti į registruoto bagažo skyrių, kadangi trūksta laisvos vietos bagažo skyriuose ant viršutinių lentynų.
Antrą „prizinę“ vietą užima „EasyJet“ (15 proc.), trečią – „Aer Lingus“ (11 proc.). Tačiau su šia problema susiduria ne tik „pigiosios“ oro bendrovės. Į pirmąjį aštuntuką patenka tokie vežėjai, kaip „KLM“ (10 proc., 4 vieta) ir „British Airways“ (4 proc., 7 vieta). Penktą, šeštą ir aštuntą vietas šiame reitinge užima atitinkamai oro bendrovės „Monarch“ (7 proc.), „Jet2.com“ (6 proc.) ir „Flybe“ (3 proc.).
Parengė Leonas Grybauskas