„Apie „i. VAZ“ diskutavome ne viename susitikime ir pagaliau į verslininkų problemas buvo atsižvelgta. Žinoma, e. važtaraščių sistemą dar reikia tobulinti, tačiau visi ženklai rodo, kad judame pozityvia kryptimi.
Jeigu sistemą sutvarkys taip, kaip aiškinama rašte, tai verslininkus ji tenkins. Svarbu, kad prievolė deklaruoti važtaraščių duomenis netrukdytų darbo procesui“, – teigia „Lineka“ viceprezidentas, logistikos bendrovės „Rhenus Svoris“ generalinis direktorius Arūnas Bertašius.
Verslo atstovai akcentavo dvi pagrindines e. važtaraščių deklaravimo sistemos problemas. Pirma, kad neužpildžius visų sistemos laukų ir negavus patvirtinimo, krovinio vežti nebuvo galima.
Arūnas Bertašius aiškina, kad logistikos versle dažnai pervežami daliniai kroviniai. Tai reiškia, kad viename sunkvežimyje būna pakrauti keliolikos ar net keliasdešimties klientų kroviniai. Jeigu deklaruojant bent viename iš jų pasitaikydavo klaida, sistema nepriimdavo viso paketo.
„Jeigu išmesdavo klaidą, mes tarsi negalėjome pajudėti į reisą. Dabar aiškinamajame rašte nurodyta, kad klaidos krovinio gabenimui įtakos neturėjo, jos buvo informacinio pobūdžio. Klaidų korekcijai yra suteiktas 30 min. laikas po krovinio išvykimo. Svarbiausia, kad sistemos kūrėjai atsižvelgė į tai, kad versle negalima stabdyti krovinių judėjimo“, – sako „Rhenus Svoris“ vadovas.
Antra problema – įgaliojimų reikalavimai sistemoje. Anot A. Bertašiaus, jeigu logistikos paslaugas teikianti bendrovė nori pateikti važtaraštį, tai bendrovės klientas, būtinai direktorius, turi prisijungti prie i. VAZ ir suteikti įgaliojimą.
„Jei įgaliojimas nebūdavo tinkamai sutvarkytas, e. važtaraštis nesusiformuodavo ir krovinio vežti nebuvo galima. Mūsų sąraše yra 900 įmonių, kurių vadovai turi suteikti mums įgaliojimus.
Šis skaičius yra gerokai didesnis, nei realiai įmanoma surinkti. Dabar žadama, kad to nebebus. Kol kas įgaliojimų sistema nepanaikinta, bet VMI rašte teigiama, kad jos planuojama atsisakyti“, – teigia „Rhenus Svoris“ vadovas.