Lietuvis, radęs internetinėje svetainėje pardavėjo iš Vokietijos skelbimą apie parduodamą automobilį, apsisprendė jį pirkti. Mašinos jam reikėjo, automobilis patiko, tad susisiekė su pardavėju ir susitarė dėl kainos bei 300 eurų užstato.
Netrukus žodžiai buvo įtvirtinti: lietuvis pervedė šimtines eurų pardavėjui ir paprašė, kad pardavėjas atsiųstų automobilio pirkimo ir pardavimo sutartį bei sąskaitą.
Atsakymas lietuvį nustebino: esą visi dokumentai bus pateikti pasiimant automobilį Vokietijoje.
Sunerimęs pirkėjas iš Lietuvos suskubo naršyti internete. Daug vargti neteko: virtualioje erdvėje vyras aptiko daug neigiamų atsiliepimų apie pardavėją iš Vokietijos.
„Vartotojas pamatė, kad pardavėjas pagal tam tikras schemas vykdo negražią veiklą“, – sakė Europos vartotojų centro (EVC) Lietuvoje teisininkė Rasa Tiaškevičienė.
Išaiškėjo, kad nemažai pirkėjų buvo atsidūrę panašioje situacijoje – susitarė su pardavėju dėl automobilio kainos, pervedė užstatą, tačiau negavo iš anksto pasirašytos sutarties, o atvykus pasiimti automobilio jų buvo prašoma sumokėti didesnę kainą.
Nutaręs, kad pirkti automobilio iš prastos reputacijos pardavėjo pirkti nenori, vyras pareikalavo grąžinti užstatą, tačiau vokietis nesileido į kalbas. Tuomet lietuvis kreipėsi į EVC prašydamas pagalbos.
„Bendradarbiaudami su Europos vartotojų centru Vokietijoje, padėjome vartotojui atgauti 300 eurų užstatą. Gerai, kad jis laiku nutarė pasidomėti pardavėjo reputacija. Juk yra ir sąžiningų pardavėjų. Žinoma, visuomet geriau dar prieš užstatą pervedant viską išsiaiškinti, kad paskui netektų gaišti laiko“, – sakė EVC teisininkė.