Nauja mokėjimo už komunalines paslaugas tvarka jau sėja paniką, ypač – tarp senjorų

2017 m. kovo 21 d. 13:34
Įprastai už vandenį, komunalines paslaugas, elektrą ir šildymą mokėjusiems internetu užpildant atsiskaitymo knygeles atėjo neramūs laikai. Mat nuo 2017 m. kovo 30 d. gyventojams nebebus teikiama mokėjimo pagal Vilniaus atsiskaitymo knygelę paslauga.
Daugiau nuotraukų (3)
Pasak Lietuvos būsto valdymo ir priežiūros rūmų vadovo Juozo Antanaičio, naujoji tvarka pasėjo daug nerimo ir neaiškumų, o mokesčių mokėtojams reikalinga informacija, kaip dabar reikės susimokėti, nėra aiškiai pateikiama.
Trūksta informacijos
„Naujovės visada mus jaudina, gyvename tokiu laikotarpiu, kai viskas keičiasi. Svarbu suprasti, kokie pokyčiai mūsų laukia. Mūsų aplinkoje, buto savininkų aplinkoje, dar neaišku, kaip atsiskaitysime ir kaip gausime grįžtamąjį ryšį kur kas sumokėjo. Yra jaudulys, tačiau tikiuosi, kad jis bus išsklaidytas“, – antradienį LRT radijo laidoje „Aktualijų studija“ sakė J.Antanaitis.
Jis teigė tikintis, kad žmonės viską supras, mat jei galime konstruoti kosminius laivus ir gaminti lazerius – galime viską.
„Tačiau mes kalbame apie patogumus, prie kurių priprantame. Juk galime arti ir su arkliu, bet kam tada tie traktoriai“, – svarstė butų savininkams atstovaujantis specialistas.   Anot jo, žmonės nėra neišmanėliai, kurie negali suprasti tam tikrų teisės aktų: „Čia turi būti aiškinamasis darbas, tačiau nesuprantame, kokia iš tokių pokyčių nauda mums, butų savininkams? Problema yra ne blogai nuspaustas mygtukas, o kalbama apie visų duomenų surinkimą.
Net jeigu nesupranta žmonės, turintys kelis aukštuosius, tai, vadinasi, yra nesusikalbėjimas su bankais. Nėra išleista jokių informacinių lankstinukų“, – sakė J.Antanaitis.
Apmoko ne tuos?
Bankų asociacijos prezidentas Stasys Kropas, paklaustas, kodėl neorganizuojami įvairūs mokymai bei seminarai, teigė, kad šiandien daugiausia apmokomos sąskaitas administruojančios įmonės.
„Konsultacijos ir seminarai yra organizuojami, tačiau tokie pasikeitimai daugiausia liečia sąskaitas administruojančias įmones. Problema yra regioninė ir tam tikrose įstaigose. Reikia prisitaikyti prie pasikeitusio reguliavimo“, – susidariusią problemą aiškino bankų asociacijos prezidentas.
Anot S.Kropo, tokiems mokėjimo pokyčiams jau buvo ruošiamasi keletą metų.
„Mes bandėme daryti taip, kad jie faktiškai nebūtų jautrūs bankų klientams ir jų nepaveiktų. Daugelis bankų klientų to ir nepajus, kurie ne per ten moka. Pasikeitimai palies keliasdešimt tūkstančių klientų, kurie dabar moka mokėjimus per Vilniaus elektroninę atsiskaitymo knygelę.
Jie turės mokėti per įmokų formą, kurią teiks bankai, kitaip tariant, naudotis elektronine sąskaita arba standartiniais mokėjimų pavedimais“, – pokyčius aiškino specialistas.
Senyviems – artimųjų pagalba
Paklaustas, ką daryti senyviems žmonėms, kurie visada naudojosi ir sąskaitas apmokėdavo Vilniaus atsiskaitymo knygele, S.Kropas patarė prašyti artimųjų pagalbos.
„Mes visi turime vaikus ir jie gali paaiškinti, kaip užsisakyti elektroninę sąskaitą, ir nereikės sukti galvos senyvame amžiuje. Tai bus patogiau klientams, ne bankams. Tai ateities mokėjimo priemonė“, – aiškino specialistas.
Pasak jo, tokie reikalavimai keisti sistemą ateina ne iš bankų ar kitų įstaigų, o iš pačios Europos.
„Reikalavimai ateina iš Europos, o juos įgyvendina ir prižiūri Lietuvos bankas. Problema ta, kad Vilniaus regione įpročiai yra labai stiprūs ir netgi bendrijų vadovai nelabai nori įsigilinti į naujoves“, – atsikirsdamas į J.Antanaičio žodžius dėl tam tikros informacijos trūkumo sakė S.Kropas.
Specialistas priminė, kad tokie pokyčiai yra aktualūs tik Vilniaus rajono gyventojams: „Jei žmonės pasidomėtų aktyviau, tai įmonės leidžia pasirinkti paslaugų teikėjus, patvirtina galimybę derėtis dėl paslaugų įkainių ir pan.“, – sakė S.Kropas.
Komentuodamas pastarųjų metų bankų veiklą, bankų asociacijos prezidentas aiškino, kad šiuo metu vyksta ketvirtoji industrinė revoliucija:
„Viskas yra skaitmenizuojama. Tokiu metu bankai negali likti su popierinėmis sąskaitomis. Visi klientų nepatogumai suprantami, bet perėjimas prie skaitmeninių paslaugų yra būtinas. Nori ar nenori mums reikia keistis. Reikia ieškoti būdų, kaip prisitaikyti prie naujovių“, – situaciją komentavo S.Kropas.
Popierinės knygelės išlieka
Į LRT radijo laidą paskambinusi klausytoja Janina teigė, kad visą gyvenimą mokesčius mokėjo popierine knygute, tačiau dabar yra susirūpinusi, nes nelabai suprantanti naujųjų pokyčių ir kaip mokesčius reikės mokėti dabar.
„Gilė“ Klientų aptarnavimo paslaugų departamento direktorė Vaida Ruzgaitė-Siautilienė patikino, kad turintiems popierines knygeles mokėjimo tvarka nesikeis.
„Jums niekas nesikeičia, tą mokėjimą jūs galėsite atlikti ir toliau. Prekybos vietoje užtenka pasakyti mokėjimo duomenis ir įmokos bus priimtos standartine tvarka“, – Janinai atsakė V.Ruzgaitė-Siautilienė.
Mokėjimo knygelės, anot specialistės, atsiskaitant už paslaugas nebėra reikalingos.
„Tai yra daugiau kliento įprotis ją turėti. Užtenka pasakyti, vartotojo kodą ir kitus rodmenis, o paskui bus išduodamas kvitas, kad įmoka gauta. Tai ir yra mokėjimo dokumentas, o turėti knygelę nėra fiziškai būtina. Jei yra poreikis, knygeles galima gauti „Gilės“ aptarnavimo centruose“, – sakė specialistė.
Gyventojai įmokas toliau galės mokėti naudodamiesi kitomis jiems jau pažįstamomis elektroninio mokėjimo paslaugomis – naudodami specializuotas įmokų formas, e. sąskaitą ar standartinius kredito pervedimus.
mokėjimasknygelėspokyčiai
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.