Karklės festivalio užkulisiai: kur išgaravo už bilietus sumokėti pinigai?

2017 m. kovo 3 d. 19:13
Bilietus į Karklės festivalį, kuris turėjo vykti 2016 metų rugpjūčio 12-15 dienomis, bet buvo atšauktas, įsigiję žmonės iki šiol gyvena nežinodami, ar atgaus už bilietą sumokėtus pinigus.
Daugiau nuotraukų (3)
Renginio organizatoriai pažadų taip pat nežarsto ir žodžių į vatą nevynioja: „Jei įmonė bankrutuos, atgauti pinigų nepavyks“.
Siekė atgauti pinigus
Bilietą į festivalį dar pernai įsigijęs skaitytojas Paulius pasakojo dėl bilietų grąžinimo bandęs kreiptis į pačius organizatorius, tačiau išgirdo tokį atsakymą:
„Atgauti pinigų už bilietus šiuo metu galimybės nėra. Siūlome jums sudalyvauti 2017 arba 2018 metų festivalyje.“
Pasak jo, organizatoriai „Renginių centras“ tokį sprendimą argumentuoja teigdami, kad šiemet festivalį organizuoja visai kita įmonė, nors kaip išsiaiškino skaitytojas, naujosios įmonės „Renginiai LT“ direktorius tas pats, kaip ir bankrutuojančio „Renginių centro“ – Marius Tumšys.
Pinigų negrąžins?
Susisiekus su taip ir neįvykusio festivalio organizatoriumi M.Tumšiu, šis buvo atviras:
„Šiuo momentu atgauti pinigus už bilietus tikrai yra neįmanoma. Įmonė „Renginių centras“ yra ant bankroto slenksčio, turi didžiules skolas.
Visos įmonės sąskaitos yra areštuotos, visas turtas – taip pat. Įmonė negali vykdyti jokių finansinių operacijų. Tų žmonių pinigai, kurie buvo surinkti už bilietus 2016 metais, už juos pirmiausia buvo sumokėti honorarai atlikėjams, kurių koncertai turėjo įvykti, taip pat buvo dengiamos įmonės skolos.
Suprantu, kad vartotojui tai nėra įdomu, jis nori atgauti pinigus ir viskas, tačiau iš kitos pusės, aš, kaip įmonės akcininkas, neturiu jokio turto. Pinigai, kaip ir kiekvienais metais, buvo išleisti festivaliui, tačiau jų pritrūko“, – apie neįvykusį festivalį ir dabartinę įmonės finansinę situaciją kalbėjo organizatorius.
Pasak jo, galimybės atgauti pinigus – labai miglotos.
„Jei įmonė bankrutuos ir panašu, kad taip įvyks, pinigų neprivalome grąžinti, nes nebėra net iš ko išieškoti. Puikiai matome, kokios įmonės skolos. Jau ir „Sodra“ į mus kreipėsi dėl bankroto, viskas labai sudėtinga“, – atvirai pasakojo M.Tumšys.
Lrytas.lt žiniomis, bilietus į 2016 metų festivalį buvo įsigiję apie 6 tūkst. žmonių. Jų kainos buvo nuo 40 iki 140 eurų asmeniui.
Nauja įmonė – senas direktorius?
Paklaustas, kokios M.Tumšio pareigos yra naujai įsteigtoje įmonėje – vyras neišsisukinėja: „Esu „Renginiai LT“ direktorius ir kurį laiką juo būsiu“.
Pasak jo, jam tokias pareigas pasiūlė įsteigtos naujosios įmonės akcininkai.
„Aš neturiu nei vienos akcijos ir neturėsiu, nes neturiu pinigų. Yra nauji akcininkai, nauja įmonė, kuri investuoja čia didelius pinigus. Jie neperima „Renginių centro“ skolų, jie tiesig suteikia galimybę žmonėms apsilankyti 2017-2018 metais renginyje.
Aš šešerius metus organizavau tą renginį, todėl žmonės manimi patikėjo, kad galėsiu sutvarkyti formalumus, kuriuos visą laiką tvarkydavome. Man – tai didžiulis pasitikėjimas iš tų žmonių. Aš labai dėkingas, kad jie tiki manimi, kad nesu sukčius ar aferistas. Jie nėra nei mano draugai, nei pažįstami ir absoliučiai žmonės iš kitur, ne iš mano rato“, – apie naujas direktoriaus pareigas kalbėjo M.Tumšys.
Neatlaikė finansinio krūvio
Kaip reikalai klostysis senojoje įmonėje – kol kas neaišku, tačiau organizatorius teigė tiesiog neatleikęs didžiulio finansinio krūvio.
„Mums 2015 metai buvo labai finansiškai nuostolingi ir mes investavome didelius pinigus į veiklą, į festivalį, tačiau išėjo kaip išėjo. Stengiamės, galvojame, tačiau tai didžiulė tragedija.
Mums pritrūko finansinio užnugario, tokio, kada Lietuvoje didžiosios renginių organizavimo kompanijos turi savo filialus ar akcininkus, o mes dirbome kitaip. Jauni žmonės suorganizavome renginį, kuris išaugo į didelį festivalį ir įvyko taip, kad tiesiog nepavežėme finansinio krūvio, todėl neturime iš ko dengti nuostolius, kurie atsirado“, – aiškinosi M.Tumšys.
Pasak jo, įmonė „Renginių centras“ gyvuoja jau 11 metų ir per tiek laiko jau dukart išvengė bankroto.
Skambina ir po 5 kartus
Įmonės savininkas teigė apgailestaujantis dėl susiklosčiusios situacijos. Per dieną jis sulaukiantis dešimčių žmonių skambučių, iš kurių, daugelis būna labai nemalonūs ir net žeidžiantys.
„Žinoma, yra žmonių, kurie yra pikti ir nusivylę bei kategoriškai prašo grąžinti pinigus, tačiau šioje situacijoje nieko padaryti mums tiesiog nepavyks. Pykti žmonės turi teisę. Sulaukiame daug įžeidinėjimų.
Yra žmonių, kurie turi ne vieną bilietą. Kai kurie buvo juos nusipirkę su visa kompanija. 10 bilietų, namuką, o galbūt ir iš Didžiosios Britanijos ar užsienio grįžę, suplanavę švesti mergvakarį ar bernvakarį, jie patyrė didžiulę moralinę žalą. Tokiems žmonėms ir yra padaryta didžiausia žala“, – sakė organizatorius.
Jo teigimu, yra ir tokių, kurie skambina ir penktą kartą pykdami ir reikalaudami teisybės: „Jeigu būtų iš ko atiduoti, mes atiduotume ir pamirštume tą istoriją“, – teigė M.Tumšys.
Reikalauja 10 tūkst. eurų
Tik paaiškėjus, kad atgauti pinigus už neįvykusį festivalį nebus lengva, žmonės pradėjo burtis, kad į teismą pateiktų grupinį ieškinį ir atgautų pinigus. Juos atstovauti ėmėsi bendrovė „Skolų departamentas“.
 Bendrovės direktorė Simona Raudonytė teigė, jog šiuo metu yra daugiau nei 30 kreditorių, kurių bendras kreditorinis reikalavimas sudaro apie 10 tūkst. eurų, tačiau jos manymu, bendra kreditorinių reikalavimų suma yra didesnė, nes maži kreditoriai dėl 15 ar 30 eur nepasiryžta dalyvauti bankroto procese ar perduoti išieškojimą profesionalams.
„Gavome daug užklausų iš žmonių ieškančių pagalbos dėl neįvykusio Karklės 2016 festivalio. Mūsų klientai susirūpinę, kad „Renginių centras“ nebendrauja su savo kreditoriais. Per praėjusius 7 mėnesius bandėme surasti kompromisą telefonu ir susitikimuose su „Renginių centras“ vadovu, tačiau bergždžiai.
Vengimas siekti kompromiso, mūsų manymų, slėpė didesnę problemą, todėl vieniems iš „Renginių centras“ kreditorių pateikus pareiškimą dėl bankroto, mes nedelsdami taip pat prisijungėme prie bylos. Teismui atsakovas nepateikė savo duomenų apie įmonės mokumą, tad Teismo posėdis dėl įmonės mokumo ir bankroto bylos iškėlimo vyks 2017 m. kovo 15 dieną“, – situaciją aiškino S.Raudonytė.
Gavo dar 50 skundų
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė nemažai asmenų, įsigijusių bilietus į rugpjūčio 12-15 d. turėjusį įvykti Karklės muzikinį festivalį, paklausimų dėl pinigų grąžinimo.
Pagal VVTAT nuostatas, vartotojai pirmiausia turėtų kreiptis į paslaugų teikėją, šiuo konkrečiu atveju – į neįvykusio koncerto organizatorių ir raštu išdėstyti savo reikalavimus. Pažymėtina, kad būtina išsaugoti pinigų sumokėjimą už bilietus patvirtinantį dokumentą: pirkimo kvitą, mokėjimo kortelės sąskaitos išrašą ir pan. bei bilietus į renginį.
„Jei per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į paslaugų teikėją vartotojui nebus pateiktas atsakymas, arba jo atsakymas vartotojo netenkins, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo LR vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo ne teisme tvarka. Kreipiantis į VVTAT, kartu su prašymu turėtų būti pateikiamos prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijos, pinigų sumokėjimą už bilietus patvirtinančio dokumento kopija, bilietų kopijos, kreipimosi į organizatorių kopija ir kitų turimų dokumentų kopijos“, – sakė VVTAT komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė.
VVTAT dėl neįvykusio Karklės festivalio gavo daugiau nei 50 vartotojų prašymų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.