Pastarąją savaitę taip nutiko JAV vadinamojo startuolio „SNAP Interactive“ akcijoms.
Mažai žinomos taikomąsias programas kuriančios bendrovės rinkos vertė pašoko daugiau kaip du kartus.
Kai kas nesulaukė kovo
Tačiau anaiptol ne dėl stulbinamų rodiklių ar iš koto verčiančių išradimų. Tiesiog kai kurie investuotojai šią įmonę supainiojo su amerikiečių bendrove „Snap“.
Pastarajai priklauso dalijimosi nuotraukomis ir vaizdo įrašais mobilioji programėlė „Snapchat“, o daugelio laukiamas kompanijos pradinis viešas akcijų platinimas (IPO) turėtų įvykti tik kovo mėnesį.
Pastaraisiais metais „SNAP Interactive“ akcijos pigo, jų kaina buvo nusmukusi žemiau nei 6 JAV doleriai už vienetą.
Tačiau pirmadienį, vos „Snap“ atskleidė būsimo IPO duomenis, akcija pabrango iki 15 JAV dolerių, o savaitės viduryje svyravo nuo 8 iki 10 JAV dolerių.
Į staigius „SNAP Interactive“ akcijų kurso svyravimus dėmesį atkreipė agentūra „Bloomberg“, tačiau tiktai trečiadienį vakare.
Abi dirbo nuostolingai
„SNAP Interactive“ yra nedidelė įmonė, įsikūrusi Niujorke. Ji kuria mobiliąsias pažinčių ir keitimosi vaizdo pranešimais realiuoju laiku programėles.
O „Snap“ yra įsikūrusi San Fransiske. Ekspertų vertinimais, po IPO įmonės vertė sudarys maždaug 25 mlrd. JAV dolerių (23,44 mlrd. eurų).
Įmonės pradinis viešas akcijų platinimas, kurį planuojama surengti Niujorko vertybinių popierių biržoje, gali būti didžiausias JAV per pastaruosius dvejus metus.
Tiesa, abi bendrovės turi panašumų – jos 2016 metais veikė nuostolingai.
Tačiau investuotojai tiki „Snap“ programėlės „Snapchat“ sėkme ir spėja, kad ji net galėtų konkuruoti su „Facebook“.
Tiki idėjos ateitimi
„Snapchat“ programėlę 2011 metais sukūrė Stanfordo universiteto studentai. Ji yra itin populiari dėl didelio anonimiškumo lygio: peržiūrėtos nuotraukos ar įrašai iš karto išsitrina ne tik iš vartotojų įrenginių, bet ir iš įmonės tarnybinių stočių.
Praėjusiais metais programėlės naudotojų skaičius išaugo 48 proc. – iki 158 mln. Ja naudojasi daugiau žmonių nei „Twitter“ (mažiau nei 140 mln.).
Tačiau naudotojų skaičiaus augimo tempas lėtėja.
Vis dėlto investuotojus vilioja tai, kad „Snapchat“ auditorija – daugiausia aktyvūs jauni žmonės, kurie programėle naudojasi maždaug pusvalandį per dieną.
Panašių atvejų jau yra pasitaikę
Investuotojai jau ne pirmą kartą per klaidą kiša pinigus į mažai žinomas įmones. Tai dažniausiai nutinka dėl pavadinimų panašumo.
2013 metais „Tweeter Home Entertainment Group“ rinkos vertė pašoko daugiau kaip 500 proc., nes pasklido pranešimai apie socialinio tinklo „Twitter“ akcijų pardavimą.
Po metų įvyko panašus nesusipratimas, susijęs su tuo, kad „Facebook“ už 2 mlrd. JAV dolerių įsigijo virtualios tikrovės prietaisų gamintoją „Oculus VR“.
Dėl rinkos dalyvių klaidos panašiai pavadintos bendrovės – „Oculus VisionTech“ – akcijų kursas pašoko 150 procentų.
„Žmogui būdinga klysti, tačiau akcijų pirkimas neatlikus patikrinimo gali brangiai atsieiti. Investicijos – tai ne tas atvejis, kai pirma reikia šauti ir tik po to aiškintis, kur pataikei. Prieš nuspausdami gaiduką užduokite visus būtinus klausimus“, – sakė konsultacijų investicijų klausimais įmonės „Motley Fool Singapore“ vadovas Davidas Kuo.