Kai mašina neužsiveda, viešasis transportas vėluoja, o nosies nušalti einant pėsčiomis nesinori, nedaug galimybių ir lieka – laikas kviesti taksi. Tik šios savaitės antroje pusėje Vilniuje tai padaryti lengva nebuvo.
20 minučių ir autobusas
Vilnietė Evelina šįryt nusprendė nevargti ir į darbą vykti taksi. „Paskambinau į bendrovę, kurios taksi paslaugomis visada naudojuosi ir tris minutes klausiausi muzikėlės bei laukiau, kol dispečerė pakels ragelį“, – sakė ji.
Atsiliepus merginai buvo paaiškinta, kad taksi bus iškviestas, o ji netrukus gaus žinutę su automobilio informacija. „10 minučių nesulaukusi jokios žinutės paskambinau dar kartą“, – pasakojo Evelina.
Vėl kelios minutės laukimo, kol kas nors pakels ragelį ir patvirtinimas, kad taksi tikrai atvažiuos. Vėliau – ta pati tyla.
„Praėjus dar 10 minučių gavau žinutę, kad taksi vis dėlto nesulauksiu, nes nėra laisvų mašinų. Taigi pusvalandį kviečiau taksi, o važiuoti į darbą teko troleibusu“, – penktadienio ryto nuotykiais dalinosi ji.
Daugybė užsakymų
Taksi iškvietimo platformos „eTaksi“ vadovas Andrius Norkaitis pripažino, kad Evelina buvo ne vienintelė vilnietė, kuriai šįryt taksi išsikviesti buvo sunku: „etaksi paslaugomis naudojasi daugybė klientų kiekvieną dieną, tačiau šįryt per programėlę automobilį kviečiančių klientų buvo daugiau nei įprastai, todėl ir vairuotojų pradėjo trūkti“.
Jis pasakojo, kad šaltis daro didelę įtaką automobilių paklausai – žmonės neužsiveda automobilių, nenori šalti viešojo transporto stotelėse, tad dažniau renkasi taksi.
„Uber“ logistikos ir operacijų vadovas Vytautas Černiauskas taip pat patvirtino, kad per šalčius kompanijos partneriai-vairuotojai sulaukia daugiau užsakymų.
Dėl to natūralu, kad gyventojams taksi automobilių reikia laukti ilgiau, o kartais – ir daugiau sumokėti. „Kai kuriais atvejais dėl itin didelės paklausos galėjo būti taikomi ir didesni nei įprastai tarifai, kad mobilizuotume kaip galima daugiau vairuotojų“, – pasakojo A.Norkaitis.
Tenka ir užtempti
Atšalus taksi vairuotojai ne tik sulaukia daugiau iškvietimų, bet ir daugiau laiko praleidžia su klientais.
„Vairuotojai sulaukia prašymų užtempti automobilį ar net pakrauti nusilpusį akumuliatorių. Mes to daryti nerekomenduojame, tačiau kiekvienas vairuotojas pats sprendžia, kaip padėti klientui“, – pasakojo „etaksi“ vadovas.
Kitos taksi firmos, „Standart taxi“ vadovas Ričardas Kriukonis sakė, kad jo įmonės vairuotojai klientų mašinų neužvedinėja.
„Tokių paslaugų stengiamės neteikti, nes kiekvienas turi užsiimti savo darbu – vairuotojams gali padėti avarinės tarnybos“, – sakė jis.
Ir patiems taksistams kartais tenka pavargti dėl neužsivedančių variklių. „Žiemą visiems pasitaiko, kartais ir mūsų mašinos neužsiveda, bet susitvarkome“, – sakė R.Kriukonis.
„Uber“ teigia, kad jų partneriai-vairuotojai su tokiomis problemomis nesusiduria, o žmonėms iškviesto automobilio vidutiniškai reikia laukti apie 5 minutes.
„Uber“ partneriams-vairuotojams dažniausiai nekyla problemų užsivedant savo automobilių variklius. Visi norintys tapti „Uber“ partneriais-vairuotojais, turi pateikti įrodymus, kad jų automobilis yra techniškai tvarkingas ir ne senesnis nei dešimties metų,“ – sakė V.Černiauskas.