Net ir menkas negalavimas kelionėse smarkiai apkarpo santaupas

2016 m. rugsėjo 13 d. 11:16
Susirgti ar susižaloti niekuomet nėra malonu, o kai taip nutinka užsienyje, papildomų rūpesčių ir streso sunku išvengti. Tokiais atvejais nemenkai gali nukentėti ir piniginė, kadangi medicinos paslaugų kainos kai kuriose šalyse gali būti net keletą kartų didesnės Lietuvoje.
Daugiau nuotraukų (3)
Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Žalų administravimo departamento direktorius Audrius Pilčicas sako, kad neretai lietuvių turistų pamėgtose šalyse bandoma pasinaudoti susirgusių ar susižalojusių užsieniečių išgąsčiu bei menku vietos sveikatos apsaugos paslaugų sektoriaus išmanymu ir net menkiausio sunegalavimo atveju įsiūlyti visai nebūtinus tyrimus ar procedūras.
Daug keliaujanti ir turizmo srityje ilgai dirbanti „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė Žydrė Gavelienė pasakoja, kad nesusipratimų dėl kelionėse patirtų sužeidimų tikrai mažėja.
„Pastebime, kad mūsų šalies turistai tikrai labiau edukuoti kelionių draudimų klausimu nei prieš gerą penkmetį. Didžioji dauguma keliautojų draudžiasi vykdami į visas keliones, nes supranta, kad nelaimingo atsitikimo atveju gali nukentėti ne tik jie, bet ir jų artimieji.
Egzotiškose šalyse draudimas būtinas, nes  kardinaliai pasikeičia oro temperatūra ar maistas. Vykstant aktyvių atostogų: nardyti, slidinėti, plaukti su jėgos aitvarais ar kopti į kalnus – draustis būtina ne vien dėl to, kad yra tikimybė susižaloti pačiam, bet išlieka rizika sužaloti ir kitą žmogų“, – sako Ž.Gavelienė.
Remiantis savo praktika turizmo srityje, Ž.Gavelienė priduria, kad dažniausiai pasitaiko tokie negalavimai kaip peršalimas, dehidratacija, nudegimai, alergijos, virškinimo sutrikimai.
Tačiau net ir dėl lengvo susirgimo kyla rizika susidurti su neadekvačiu sveikatos būklės traktavimu.
„Turkijoje ir Egipte neretai net ir menko negalavimo atvejais, kuomet galbūt užtektų paprasčiausių vaistų nuo karščiavimo ar kitų nesunkiai gaunamų medikamentų, primygtinai rekomenduojama darytis tam tikrus, kaip taisyklė, brangiai kainuojančius tyrimus, vykti į įvairias klinikas neva labai gerų specialistų apžiūrai, gąsdinama komplikacijomis ar įvairiomis pavojingomis kondicijomis, nors iš tiesų diagnozė paprastai būna akivaizdi ir pernelyg didelės grėsmės pacientui nežadanti“, – sako A.Pilčicas.
Tokiu būdu, pasak draudimo eksperto, bandoma pasinaudoti situacija, iš užsieniečių pasipelnyti, išvilioti kuo daugiau pinigų.
Dažniausiai su tokiais atvejais turistai susiduria apsinuodiję maistu, kas nėra taip jau reta ragaujant egzotiškų kraštų virtuvę.
Apsinuodijimas maistu, nors ir gali sukelti daugybę nemalonių pojūčių, priversti pasijusti itin blogai, tačiau, anot A. Pilčico, paprastai nėra itin pavojingas susirgimas, dažniausiai gydomas paprastais vaistais, poilsiu ir gausiu skysčių vartojimu.
„Be abejo, visai nesiekti medikų pagalbos jaučiantis blogai nėra protingas sprendimas, tačiau geriausia, jei gydymą ir gydytojų apžiūras organizuoja patikimi ir situaciją gerai išmanantys žmonės.
Kelionių draudimu apsidraudusiems mūsų klientams susirgimų ir traumų užsienyje atvejais padeda mūsų klientų asistavimo kompanija „EuroCenter“, kuri turi savo atstovybes daugelyje šalių, gerai išmano jų sveikatos apsaugos sistemų specifiką, žino rašytas ir nerašytas taisykles, turi nuolat atnaujinamus patikimų gydymo įstaigų sąrašus bei reikiamų žmonių ir institucijų kontaktus. Sunegalavus užsienio šalyje savo klientams rekomenduojame visuomet pirmiausiai kreiptis būtent į mūsų partnerius, nebent, žinoma, situacija yra kritinė ir medikų pagalbos reikia tučtuojau“, – sako A. Pilčicas.
Ž. Gavelienė rekomenduoja visiems susižeidusiems ar susirgusiems kelionėje pažvelgti į situaciją racionaliai, įvertinti gydytojo pasiūlymus ir imtis visų įmanomų priemonių, kad negalavimas nesusikomplikuotų, nes ne tik pavyks išvengti dar didesnių medicininių išlaidų, bet ir greičiau pasveikti, ir mėgautis likusia kelionės dalimi.
Draudimo ekspertas taip pat pataria apsidraudusiems gyventojams užsienio medicinos įstaigose nepasirašinėti jokių nesuprantamų dokumentų, nesutikti su siūlomais tyrimai ar procedūromis, gabenimu, į kokias nors tolimas klinikas, prieš tai nepasikonsultavus su visą parą budinčiais draudimo bendrovės partneriais toje šalyje.
Išimtimis – tie atvejai, kai paciento būklė yra itin rimta, o medikų pagalbos reikia nedelsiant. Partnerių kontaktai visuomet yra nurodyti draudimo sutartyje, taip pat juos galima sužinoti paskambinus draudimo bendrovės informacijos telefonu.
„Nors piktnaudžiavimo, mėginimų išpešti naudos iš susirgusių užsieniečių atvejų daugiausiai pasitaiko minėtose turistinėse valstybėse, tačiau brangiausiai medicinos paslaugos kainuoja JAV. Čia net ir iš pažiūros nereikšmingas vizitas pas gydytoją ar atliktas smulkus tyrimas gali gerokai paploninti paciento kišenę“, – sako A. Pilčicas.
Anot „ERGO Insurance“ atstovo, šiemet didžiausia klientui padengta suma už medicinos procedūras užsienyje siekė daugiau kaip 37 tūkst. eurų.
Iš viso pagal kelionių draudimo sutartis šiais metais gyventojams jau išmokėta ir dar bus atlyginta nuostolių beveik už 377 tūkst. eurų. Dažniausios sveikatos problemos, su kuriomis lietuviai susiduria svečiose šalyse – apsinuodijimai maistu, raiščių plyšimai, pasitempimai. Pasitaiko ir išskirtinių atvejų, kai poilsiautojams prireikia net ir plastinės chirurgijos paslaugų.
DraudimasnegalavimasKelionės
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.