Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad net 98 proc. mūsų tautiečių nebeužtenka vien tik gero atlyginimo, jie trokšta ir kitų skatinančių priemonių. Tarp jų – maloni darbo aplinka, draugiškas kolektyvas ir, žinoma, karjeros galimybės.
Darbuotojams reikia ne tik automobilio ar poilsio kambario
Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad nors beveik trečdaliui (29 proc.) respondentų renkantis darbovietę labai svarbiu veiksniu išlieka atlyginimas, jiems rūpi ir kitos motyvacinės priemonės. Penktadaliui apklaustųjų svarbi jo darbo aplinka, 17 proc. labai rūpi kolektyvas, 16 proc. respondentų vertina profesinio tobulėjimo galimybes, o 13 proc. – karjeros perspektyvas. Iš visų apklaustųjų tik 2 proc. teigė, kad jų nedomina jokios kitos motyvacinės priemonės, išskyrus atlyginimą.
Pasak „CV-Online“ marketingo vadovės Ritos Karavaitienės, pastaruosius dvejus metus Lietuvoje pastebima vis labiau populiarėjanti tendencija darbuotojus motyvuoti ne tik piniginėmis priemonėmis. Dabar įmonės bando sukurti kuo veiksmingesnes, modernias motyvavimo sistemas, kartais jomis net konkuruodamos tarpusavyje.
„Daugeliui jau tapo įprastos tokios materialinės motyvacinės priemonės kaip automobiliai, geri telefonai ar kompiuteriai, poilsio kambariai, abonementai sporto klube, sveikatos arba gyvybės draudimas. Kiti savo darbovietės neįsivaizduoja be nematerialių vertybių, tokių kaip draugiškas kolektyvas, papildomi mokymai ar laisvas darbo grafikas. Tačiau be šių, jau kone tradicinių, motyvacinių priemonių, labai svarbia tampa ir psichologinė parama darbuotojams“, – sako R.Karavaitienė.
Nauja motyvacinė priemonė
Kitose šalyse jau taikomą, tačiau Lietuvoje dar visai naują motyvavimo priemonę – konsultacijas susidūrus su asmeninėmis arba darbo problemomis – darbuotojams jau pasiūlė viena finansines paslaugas teikianti bendrovė.
„Didžioji dalis mūsų personalo dirba ne stacionarioje darbo vietoje, tad jiems gražus ofisas ar poilsio kambariai nėra tokie svarbūs. Norėdami motyvuoti savo darbuotojus, pasekėme geru kolegų Čekijoje, Vengrijoje, Slovakijoje bei Lenkijoje pavyzdžiu ir pradėjome teikti nemokamas konfidencialias teisines, finansines, psichologines konsultacijas dėl asmeninių ar su darbu susijusių problemų.
Jas teikiantys specialistai nedirba mūsų įmonėje, tad darbuotojams atsiverti netrukdo tarpusavio santykiai“, – apie naują pagalbos personalui programą pasakoja kompanijos „Provident Finansai“ žmogiškųjų išteklių departamento vadovė Sonata Laurinavičienė.
Anot jos, dabar įmonės darbuotojai gali pasikonsultuoti dėl asmeninio biudžeto valdymo, taupymo ar vartotojų apsaugos klausimų. Taip pat jie gali kreiptis dėl darbe ar šeimoje patiriamo streso, konfliktų bei kitų sunkumų.
Apklausos rezultatai rodo, kad nutikus nelaimei ar iškilus asmeninėms problemoms, įmonė darbuotojui dažniausiai padeda sudarydama jam sąlygas dirbti lankstensiu darbo grafiku – taip teigė 35 proc. respondentų. Pavyzdžiui, psichologinė pagalba yra skiriama tik kas dešimtam (11 proc.) apklausos dalyviui, teisines konsultacijas gauna vos 6 proc. respondentų, o su finansais susijusias konsultacijas – tik apie 4 proc.
Konsultacijos pagerina darbuotojų savijautą
Pasak S.Laurinavičienės, šalyse, kur jau vykdoma ši pagalbos darbuotojams programa, daugiausiai skambučių sulaukiama dėl balanso tarp darbo ir asmeninio gyvenimo, šeimyninių rūpesčių bei asmeninių problemų.
Be to, remiantis tarptautine šios programos įgyvendinimo patirtimi, pastebėta, kad per 3 programos įgyvendinimo mėnesius įmonėse vyksta teigiami pasikeitimai. „Neatvykimo į darbą atvejų sumažėjo 82 proc., beveik trečdaliui darbuotojų tapo lengviau susikoncentruoti į darbą. Be to, penktadaliu padidėjo darbuotojų, kurie vykdami į darbą nebejaučia streso, dalis. Taigi, tikimės, kad ši programa turės teigiamą poveikį ir mūsų darbuotojams“, – apie konsultacijų naudą kalba S.Laurinavičienė.