Pirkėjų simpatijas atskleidė didžiųjų prekybos tinklų pardavimus stebinti rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“, 2015 metų pabaigoje atlikusi pasaulinį pirkėjų įpročių tyrimą.
„Lietuvoje žmonės nori patogiu metu įsigyti medikamentų ar sveikatos stiprinimo priemonių – panašiai kaip Norvegijoje pasinaudoti paštu, o Azijoje nusipirkti greitojo maisto.
Svarbiausių paslaugų teikėjai daugiausiai dirba tik paprastomis savaitės dienomis, darbo valandomis, išskyrus paromis veikiančias degalines. Todėl į prekybos centrą vakarais ir savaitgaliais atvažiavę žmonės stengiasi tuo pačiu susitvarkyti reikalus“, – sako „Nielsen“ generalinė direktorė Baltijos šalims Ilona Lepp.
61 proc. „Nielsen“ apklaustų Lietuvos pirkėjų teigia, kad prekybos centre eina į vaistinę, 53 proc. – banką, 37 proc. jų svarbu papildyti automobilio baką degalais pakeliui į prekybos centrą ar važiuojant iš jo, 34 proc. apsilanko pašte, o 30 proc. nusiperka paruošto maisto.
Išskirtiniu dėmesiu vaistinėms pasaulyje pasižymi Baltijos šalys, Filipinai, Meksika, kur vaistinę svarbia paslauga įvardino daugiau kaip 60 proc. tyrimo respondentų. Vidutiniškai pasaulyje prekybos centrų vaistinėse apsilanko 39 proc. pirkėjų.
Pasaulio mastu banko paslaugomis prekybos centre pasinaudoja vidutiniškai 42 proc., degalų netoliese dairosi 35 proc., pašto – 39 proc., paruošto maisto – 40 proc. prekybos centrų klientų.
Lietuvos pirkėjai greitojo maisto taškų prekybos centre dideliu privalumu nelaiko. Tokio maisto sako neperkantys 39 proc. pirkėjų, dar 27 proc. tokios galimybės neturi ir nepasigenda, jį valgo tik 23 proc. klientų.
„Vertinant pasaulines tendencijas, nemaža dalis žmonių teigia, kad prekybos centre valgo greitąjį maistą ir čia nepralenkiami Filipinai su 74 proc. šios paslaugos gerbėjų. Bendras pasaulio vidurkis yra 40 proc., kur didesnę persvarą įgauna Azijos šalys, o mažiausiai domimasi Graikijoje. 36 proc. pasaulio prekybos centrų lankytojų geria kavą, todėl komforto paslaugos turi galimybių didinti savo klientų skaičių Lietuvoje“, – teigia I.Lepp.
29 proc. Lietuvos prekybos centrų lankytojų geria kavą, tačiau kol kas jų yra 2 procentiniais punktais mažiau už kavos negeriančių dalį.
„Nielsen“ tyrimai rodo, kad Lietuvos pirkėjai iš visų lokalių ir globalių rūpesčių didžiausiu laiko savo sveikatą, atidžiai vertina perkamą maistą bei skaito etiketes. Jie ir sveikatingumo paslaugų su prekybos centrais tampriai nesieja.
Sveikatinimo paslaugos prekybos centre domina daugiau kaip penktadalį Lietuvos prekybos centrų klientų, nedomina – antra tiek. Net 40 proc. tokios paslaugos nepasigenda ir nesinaudotų net atsiradus pasiūlai. Pasaulyje sveikatingumo paslaugomis naudojasi kas ketvirtas prekybos centro klientas, dar tiek pat norėtų tokių paslaugų prekybos centre, kuriame apsiperka.