Gegužės 25 d. „Citadele“ bankas ir kavinių tinklas „Coffee Inn“ lankytojams atveria naują erdvę. Naujoji koncepcija atskleidžia, kad verslo aplinka gali būti itin komfortiška: bankas pristatomas kaip antrieji namai, kuriuose galima ne tik pasinaudoti banko paslaugomis, bet ir jaukiai praleisti laiką prie kavos puodelio. Unikalus sprendimas gimė ieškant netradicinių sprendimų klientų aptarnavimo srityje.
„Šiuo metu integruotų paslaugų paklausa sparčiai auga. Atsižvelgdami į vyraujančias tendencijas, supratome, kad metas tobulinti ir keisti nusistovėjusius bendravimo su klientais įpročius ir bankininkystės srityje. Todėl siūlome galimybę sutaupyti laiko, banke naudojantis ne vien įprastomis paslaugomis: klientai galės išgerti kavos ir trumpai atsikvėpti, neišeidami iš banko skyriaus, – kalbėjo „Citadele“ banko valdybos pirmininkas Skirmantas Jareckas. – Žmonėms laiko stoka ir nuolatinis skubėjimas kelia stresą, išstumia iš komforto zonos, todėl tikimės, kad poilsio bei kavos erdvė banko skyriuje padės šią situaciją pakeisti.“
Banko vadovui antrino ir Nidas Kiuberis, „Coffee Inn“ įkūrėjas, teigdamas, jog banko siekiai sutampa su „Coffee Inn“ požiūriu į inovacijas.
„Beieškant originalių sprendimų, atsirado pirmieji „kava ir knyga“ modeliai, taikomi knygynuose, kilo integracijos į neįprastas vietas idėjos. Paprastai bankas ir kavinė yra gana nutolę vienas nuo kito. Tačiau „Citadele“ pasiūlytas principas – jaukus, namus primenantis bankas – mums pasirodė patrauklus ir tinkamas pirmajam bendram projektui Lietuvoje: kavinei su banko paslaugomis“, – sakė N. Kiuberis.
Kaip kuriamas namų jaukumas?
Pasak „Citadele“ banko valdybos pirmininko S. Jarecko, pagrindinis naujojo padalinio siekis – sukurti tokią aplinką, kurioje klientai jaustųsi itin patogiai. Padalinio dizainą kūrusi architektė, dizainerė iš Latvijos Inga Stakione-Līdaka neslėpė, kad didžiausias iššūkis buvo sujungti banko funkcionalumą su namus primenančia estetika. Sukurti įdomų dizainą banke, nukrypstant nuo įprastų, pripažintų standartų, buvo ypatinga užduotis.
„Paprastai banko interjeras būna patogus ir funkcionalus, perteikiantis banko filosofiją, kuriantis pasitikėjimo ir kokybės įvaizdį. Interjero spalvos – įrankis, padedantis atskleisti banko įvaizdį ir pabrėžti skirtingas funkcijas atliekančias erdves. „Citadele“ bankas stengėsi sukurti atvirą, draugišką ir jaukesnį, nei įprastai, interjerą, siekdamas, kad klientai jaustųsi kaip namuose. Būtent todėl baldai ir spalvos parinktos atsižvelgiant į klientų poreikius“, – pasakojo interjero dizainerė.
I. Stakione-Līdakos teigimu, namų atmosfera paprastai kuriama pasitelkus malonų, į akis nekrentantį apšvietimą, patogius baldus iš natūralių medžiagų, įvairias detales – knygas, nuotraukas, augalus – ir kitus mielus atributus. Kartais namams jaukumo prideda tapetai, kilimai, užuolaidos. Interjero spalvų paletė taip pat labai svarbi, tačiau jos pasirinkimas – itin subjektyvus, priklausantis nuo kiekvieno žmogaus.
„Viešosios erdvės – kur kas pretenzingesnės už asmenines. Vieša vieta reprezentuoja tam tikrą funkciją ir skatina žmones prisitaikyti, elgtis pagal tam tikrus principus, reikalavimus. Tuo tarpu asmeninė erdvė orientuota į individą, ji suteikia galimybę jaustis optimaliai komfortabiliai. Taigi, šių skirtingų erdvių suderinimas laikomas pavykusiu tuomet, kai net ir labai didelėje patalpoje asmuo randa „savo“ kampelį, kuriame jaučiasi laisvai bei jaukiai“, – teigė latvių dizainerė.
Skirtingos funkcijos – skirtingi poreikiai
Štai Bostone, JAV, kai kurie „Capital One“ banko padaliniai nesiskiria nuo kavinės. Į pastaruosius užsukę klientai gauna gurmaniškos kavos bei prieigą prie interneto – galimybę naudotis internetine bankininkyste. Darbuotojų funkcija – tik informuoti apie banko teikiamas paslaugas, o ne jas suteikti.
Tuo tarpu Kentukyje veikia 309 kv. m. užimanti „Washington Federal Bank“ ir kavinės „Pony Espresso Café“ erdvė. Bankui priklauso nedidelis biuras, konferencijų kambarys ir bankomatai, o kavinė, savo ruožtu, siūlo ne tik kavos, bet ir sriubų, salotų ar kitokių, rimtesnių užkandžių. Pasak banko atstovų, pagrindinis siekis buvo patenkinti vietos gyventojų poreikius: laimingi klientai – abipusė nauda.
Nuo JAV neatsilieka ir Lenkija: banko „Idea Bank“ padaliniuose klientai pavaišinami kava, gauna prieigą prie spausdintuvų, skenerių, kopijavimo aparatų ir interneto. Banko atstovai tikisi, kad verslininkai, kurie dar neturi nuosavo biuro ar dirba nuotoliniu būdu, tokias paslaugas įvertins.
Siekiant suderinti banką ir kavinę „viename“ svarbiausias tinkamo, funkcionalaus dizaino pritaikymas: bankas turi nemažai specifinių reikalavimų, susijusių su klientų aptarnavimo įranga, saugumo reikalavimais. Tuo tarpu kavinė – atvirkščiai: siekia klientams pasiūlyti erdvę be apribojimų.
„Įgyvendinant projektą tiek bankas, tiek kavinė atsisakė įprastinių interjero sprendimų, todėl pavyko sukurti išskirtinį interjero variantą, tinkantį abiejų įstaigų klientams. Įprasti „Citadele“ ir „Coffee Inn“ dizaino sprendimai buvo pakoreguoti renkantis tokias spalvas bei apdailos medžiagas, kurių dėka būtų sėkmingai sukurta banko ir namų koncepcija“, – sakė I. Stakione-Līdaka.
„Citadele“ banko valdybos pirmininko teigimu, „Citadele“, kartu su „Coffee Inn“ – ne tik funkcinis iššūkis, bet ir neįprasta banko klientų patirtis.
„Pagrindinė naujos erdvės mintis – paskatinti klientus jaustis patogiai, sujungus tai, kas malonu, su tuo, kas naudinga. Bendrasis naujojo „Citadele“ padalinio kambarys išplanuotas taip, kad kiekvienas galėtų pasirinkti jaukų kampelį išgerti kavai ar finansinėms operacijoms atlikti, o gal – tai padaryti vienu metu“, – kalbėjo S. Jareckas, pridurdamas, kad, eksperimentui pasiteisinus, tokių projektų gali būti ir daugiau.