Nepaisant to, lyginant su latviais ir estais, būtent lietuviai mažiausiai pastebi naujus produktus parduotuvėse bei rečiausiai atsiliepia į pardavėjų kvietimą juos išbandyti.
Reprezentatyvios apklausos rezultatai rodo, jog Lietuvoje, prieš eidami į parduotuvę kasdienių produktų, pirkinius planuoja 47,4 proc. gyventojų. Latvijoje taip elgiasi 52,2 proc., Estijoje – 55,6 proc. respondentų. Daugiausiai savo kasdienius pirkinius planuoja vieniši, vyresni, aukštesnio išsilavinimo Baltijos šalių gyventojai.
Vienareikšmiškai, dažniau pirkinių planavimu rūpinasi moterys nei vyrai: atitinkamai 61,4 proc. ir 38,5 proc. Taip pat moterys aktyvesnės parduotuvėse vykstančių produktų degustacijų dalyvės: jose dalyvaujančios nurodė 30,7 proc. moterų ir 23 proc. vyrų.
Rinkos tyrimų kompanijos „Vilmorus“ Lietuvoje, „Latvijas Fakti“ Latvijoje ir „Turu-uuringute“ Estijoje atliktos apklausos duomenimis, lietuviai, lyginant su kaimynais, yra savarankiškesni rinkdamiesi, ką įsigyti, bei susipažindami su naujais produktais. Apie 30 proc. latvių ir estų teigė, jog jie dažnai dalyvauja produktų degustacijose prekybos vietose bei įsigyja jų metu pristatomų produktų. Lietuvoje taip besielgiančių gyventojų skaičius siekia vos daugiau nei 16 proc.
„Pirkėjams Lietuvoje nebeužtenka pasiūlyti naują produktą ar gražesnę jo pakuotę. Jie vis didesnį dėmesį skiria produktų kokybei – jų sudėčiai, skoniui bei naudai, kurią gauna įsigydami produktą. Tai gali būti ir ypatinga emocija, ir galimybė rūpintis sveikata. – sako „Santa Maria“ Pardavimų direktorius Lietuvai Rimantas Norvilas.