Skrydis į bedugnę: kiek milijonų neteks Marija Šarapova?

2016 m. kovo 14 d. 06:36
Rusijos teniso žvaigždė Marija Šarapova gali netekti milijoninių pajamų. „Nike“ ir kiti prekės ženklai ketina nutraukti su ja pasirašytas reklamos sutartis. Priežastis – dopingo skandalas.
Daugiau nuotraukų (5)
„Aš padariau siaubingą klaidą. Aš nuvyliau savo gerbėjus. Aš nuvyliau visą sportą“, – prieš kelias dienas pasakė M.Šarapova per spaudos konferenciją Los Andžele. Prieš kelias dienas pranešta apie šios rusės kraujyje aptiktą uždraustą preparatą meldoniumą.
Kaip skelbia „Bloomberg“, M.Šarapova gali prarasti ne tik tai, ką pastaruoju metu uždirbo kaip sportininkė, bet ir sutartis su reklamdaviais.
„Forbes“ suskaičiavo, kad rusė – daugiausia uždirbanti pasaulio sportininkė. Tokio statuso ji siekė 11 metų. 2015-aisiais jos metinės pajamos siekė 29,7 mln. dolerių.
Vienintelis prekės ženklas, palaikęs Rusijos tenisininkę, kuri prisipažino vartojusi dopingą, – britų rakečių gamintojas „Head“. O kitos sutartys kybo ant plauko. Skaičiuojama, kad M.Šarapova gali netekti per 140 mln. dolerių.
Kentės ir sportas, ir įvaizdis
„Head“ sprendimą palaikyti M.Šarapovą pasmerkė britų sporto bendruomenė. Antidopingo aktyvistai pareiškė, kad tai ciniškas žingsnis ir pati blogiausia žinia sąžiningiems sportininkams ir jaunimui, rašo „Daily Mail“.
„Kyla dvejopa rizika. Pirma, sportininkei gali uždrausti varžytis, o tai reiškia – ir reklamuoti produktus.
Antra, įvaizdis. Europai ir JAV dopingas – rimta problema, ne veltui „Head“ sulaukė tokios griežtos kritikos“, – portalui gazeta.ru kalbėjo teisininkas Aleksandras Jermolenka.
Sustabdė sutarties galiojimą
Kiti gamintojai, kuriuos reklamavo M.Šarapova, pasirinko kitokį kelią. „Porsche“ pranešė stabdanti bendradarbiavimą su tenisininke.
Šveicarijos laikrodžių gamintojas „Tag Heuer“ atsisakė pratęsti sutartį su sportininke.
„Sutartis su M.Šarapova galiojo iki 2015 metų gruodžio 31 dienos. Mes derėjomės dėl tolesnio bendradarbiavimo. Tačiau dėl susiklosčiusių aplinkybių šveicariškas prekės ženklas nutarė pristabdyti derybas ir sutarties nebetęsti“, – pranešė įmonė.
Sutarties galiojimą sustabdė ir sporto reikmenų kompanija „Nike“ – ji paskelbė esanti nustebusi ir sutrikusi dėl tokio sportininkės poelgio.
Iš reklamos uždirbo daugiau nei iš sporto
Kad nusivylė, pranešė ir kompanija „Evian“, priklausanti prancūzų bendrovei „Danone“, tačiau kol kas nepaskelbė savo sprendimo.
„Evian“ bendradarbiavo su M.Šarapova kelerius metus ir iki šiol palaikė su ja dalykinius ryšius. „Evian“ skiria daug dėmesio visuomenės sveikatai, brangina savo reputaciją, taip pat siekia informacijos atvirumo. „Mes įdėmiai domėsimės tyrimo eiga“, – sakė vandenį tiekiančios kompanijos atstovai.
„Independant“ duomenimis, ilgalaikį kontraktą su „Evian“ M.Šarapova pasirašė 2010 metais. Sutarties suma nebuvo skelbiama, tačiau, kaip rašo „The Financial Times“, tenisininkės bendros pajamos iš reklamos 2014 metais siekė per 20 mln. dolerių, o tai keturis kartus daugiau, nei pelnyti pinigai iš žaidimo tais metais.
Kaip skelbia „Forbes“, M.Šarapova – daugiausia uždirbanti pasaulio sportininkė: nuo 2014 metų birželio iki 2015-ųjų birželio ji uždirbo 29,7 mln. dolerių, iš kurių vos 6,7 mln. buvo pelnyti iš teniso.
Rėmėjų atsisakymas bendradarbiauti tenisininkei gali kainuoti per 140 mln. dolerių. „Daily Mail“ duomenimis, reklamos sutartis su „Nike“ į M.Šarapovos sąskaitą sužėrė 6 mln. svarų sterlingų per metus, su „Tag Heuer“ – 2 mln., su „Porsche“ – 2 mln., su „Avon“ ir „Evian“ – po 1,5 mln., su „American Express“, „Head ir „Tiffany & Co“ – po 1 mln. svarų sterlingų.
M.Šarapovos saldainiai pateks ant prekystalio
Nukentėti gali ir saldainių „Sugarpova“ prekės ženklas – tai pačios M.Šarapovos vardu pavadinti saldėsiai.
Tiesa, kaip skelbia „Sport Ekspress“, kompanijos „Baron Chocolatier“ vadovas Chrisas Mattina pabrėžė, kad Marijos Šarapovos saldainiai į prekybą bus patiekti gegužę, nepaisant dopingo skandalo.
„Marija – pavyzdys, kuriuo seka milijonai žmonių, – „The Guardian“ citavo Ch.Mattina. – Mes manome, kad ji suklydo netyčia ir yra verta pagarbos, kad surado jėgų pripažinti savo klaidą.“ 
Parengė Aida Murauskaitė
ReklamadopingasMarija Šarapova
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.