Kaip legenda tapęs Rusijos aferistas skinasi kelią pasaulyje

2015 m. rugsėjo 27 d. 21:22
lrytas.lt
Daugiau nuotraukų (2)
Rusija garsiosios piramidės MMM įkūrėjui Sergejui Mavrodi – ne vien tik tėvynė. Jeigu ir ne viskas, tai daug kas jam čia ėjosi kaip per sviestą. Griūnant Sovietų Sąjungai čia jam pavyko sukurti naują finansinę piramidę. Čia jis galėjo kalbėti apie „bendrą spintelę visiems, kurioje pinigus saugo milijonai“. Remiantis praėjusių metų apklausa, jį, kaip finansų genijų, vis dar dievina kas šeštas Rusijos pilietis.
Tačiau nieko nėra amžino. Rusijos rinka, tarnavusi S.Mavrodi kaip patikima atrama visus jo aktyvaus darbo laisvėje metus, pamažu praranda savo patrauklumą.
Pirma, normaliai darbuotis jam trukdo didelė konkurencija. Jei tikėti Rusijos Centriniu Banku, finansinių piramidžių kiekis šalyje nuolat auga. Maža to, atsiranda naujos jų rūšys.
Antra, šiomis dienomis Rusijos Federacija Dūmai įteikė pataisų paketą, kuriose kalbama apie piramidžių draudimą (tai dar rimtai nepakenkė MMM, kuri garsėja sugebėjimu nuolat atgimti, bet padidino jos tarptautinių sandorių sąnaudas).
Ir trečia, Rusija – tai tik 146 mln. gyventojų – lašas jūroje galvojant apie globalią aferą. Todėl paskutiniaisiais metais S.Mavrodi ir jo komanda energingai kuria platų tarptautinį tinklą. „ Slon Magazine“ nusprendė išsiaiškinti, kaip vyksta šis darbas.
Kaip МММ dirba užsienyje?
Panašiai, kaip ir namuose. Patys piramidės organizatoriai tvirtina, kad piramidės schema mažai kuo pasikeitė nuo 1994 metų, kai tik pasirodė pirmoji МММ piramidė: „tie patys tikslai, instrumentai ir lyderis, kinta tik detalės, dalyviai ir piniginių srautų judėjimas“.
2013 metais, registruojantis Indijoje įkurtoje piramidėje, už 5 tūkst. rupijų arba 90 dolerių reikėjo nusipirkti virtualiąją valiutą „mavro“, kurios kursas nuolat auga tol , kol jūs į piramidės tinklą įviliosite naujus dalyvius. Analogiška schema veikia ir kitose šalyse: registracijos įmoka, taikoma kinams, siekia 65 juanius (kiek daugiau nei 10 dolerių) ir, kaip žada piramidės organizatoriai, suma kas mėnesį didės 30 proc.
Be to, jeigu Kinijos ar, tarkime, Pietų Afrikos Respublikos piliečiams yra pažadėta 30 proc. per mėnesį, tai Indijos – jau 60 proc., o Malaizijos – 100 proc. Investuotojai, kurie suspėja atsiimti pinigus iki piramidės žlugimo (S.Mavrodi terminologijoje tai vadinama „restartu“), dėkoja likimui ir pačiam S.Mavrodi daugybe kalbų ir dialektų. Ir tai matyti „YouTube“ vaizdo įrašuose. Apie pralaimėjusius naujiems piramidės dalyviams žinoti nebūtina.
Kai mezgamas pasaulinis tinklas?
Visais įmanomais būdais. Pirmiausia, piramidė apie save praneša per pasaulinius tinklus, paleisdama daugybę interneto svetainių ir korporatyvinių tinklaraščių. MMM netaupo pirkdama reklaminius skydelius internete ir išorės reklamą.
Tailande, pasak liudininkų, MMM emblema ir S.Mavrodi portretas su nesikeičiančia poza (už galvos atmestomis rankomis) kabo ant skelbimų lentų, pastatų ir automobilių. Daugelyje MMM svetainių vartotojai gali paskaityti apie tai, kad piramidė veikia 107 šalyse ir į ją yra įtraukta 138 mln. žmonių.
Bet tai techninis plėtros lygis. Konceptualiai S.Mavrodi XXI amžiuje – tai karys už teisingą „lėšų perskirstymą planetoje“. Praėjusių metų MMM filialo atidarymo Argentinoje anonsą lydėjo priminimas apie skolos ginčą JAV – šalyje, kuri „negerbia nepriklausomų valstybių ekonominio suvereniteto“.
Piramidės, puošiančios save antiimperialistiniais lozungais reputaciją sėkmingai papildo „Bitcoin Foundation“ fondo, kuriuojančio „Bitcoin“ plėtrą partnerio statusas. Tiksliau, taip buvo, kol fondo administracija, vos tik gavusi piniginį įnašą, nepašalino „MMM Global Community“, priimto per neapsižiūrėjimą, iš partnerių sąrašo ir grąžino pinigus.
Kaip ir dera transnacionalinei organizacijai, MMM įkūrė skambučių centrą ir atidarė korporatyvinę akademiją. Tarkime, Filipinuose „MMM Global Manager's School“ dėstytojai veda 11 dienų internetinius kursus būsimiems koordinatoriams. Europoje organizuojami kongresai. Pavyzdžiui, vienas iš jų 2012 metais vyko Romoje.
„Atvyko daugybė žmonių ir įvairų Europos kampelių. Buvo rengiama loterija ir, aišku, „Miss“ ir Misteris МММ-2011 Europa“ konkursai. Buvo ir įdomu, ir linksma“, – įspūdžiais dalijosi iš Prancūzijos atvykęs dalyvis.
Beveik tuo pačiu metu Jungtinėje Karalystėje viena МММ atšaka surengė loteriją, kurios prizas – bilietai į Londono olimpiadą. O taip pat paskelbė „oficialų VIP indėlininkų sąrašą“, kuriame paminėta daugybė politikų ir žurnalistų. Tarp jų – ir Vladimiras Putinas, ir Aleksejus Navalnas, ir Olegas Kašinas. Nepaisant šių pastangų, Didžiojoje Britanijoje MMM didelio pasisekimo nesulaukė.
Kas investuoja į rusišką piramidę užsienyje?
Po visą pasaulį pasklidę išeiviai iš buvusios Sovietų Sąjungos ir Rusijos. Šie žmonės – pirmieji, kurių pinigai domina MMM regioninius koordinatorius. Padeda kalba ir tam tikra prasme bendras supratimas apie pinigus. Be to, šeimyninių ir bičiuliškų emigrantų ryšių pobūdis didina galimą aprėptį. Pavyzdžiui į internetą pakliuvusiame laiške Izraelio pilietis ir piramidės dalyvis Vladimiras Gochmanas tvirtina, kad į piramidę įtraukė dešimtis žmonių iš Izraelio ir JAV. Bendra jų indėlių suma viršijo 200 tūkst. dolerių.
Tuo tarpu S.Mavrodi neriboja tikslinės auditorijos tik buvusiais tėvynainiais. Graikijoje dirbantis MMM koordinatorius pastebi, kad rusai įtraukiami į piramidę ne tik pirmojo etapo metu. Pietų Afrikos Respublikoje MMM finansinės iniciatyvos turi didelę paklausą tarp vietos gyventojų.
Tinklas verbuoja vadybininkus, šie tie kviečia žmones į seminarus, kuriuose paprastus piliečius žada paversti potencialiais turtuoliais. Piramidės puslapyje „Facebook“ jau užsiregistravo daugiau kaip 5,7 tūkst. dalyvių. Panašu, kad Pietų Afrikos atveju S.Mavrodi organizacija laikoma pakankamai sėkminga, kad būtų galima ją išdidžiai rodyti kitų šalių, tokių, kaip Japonija, piliečiams.
Su kokiais sunkumais MMM susiduria kitose šalyse?
Daugelyje šalių, kuriose mėgina prasisukti S.Mavrodi, finansinių piramidžių organizavimui ir veiklai taikoma baudžiamoji atsakomybė. Nepaisant to, „Mavropoly“ (taip MMM pavadinta Baltijos valstybėse), „i-МММ“ (kanadietiška versija) arba „Mavrodi Mondial Moneybox“ (S. Mavrodi „kūdikis“ Filipinuose,Indijoje,Indonezijoje irAustralijoje) ne iš karto ir ne visada kelia nerimą valdžios institucijoms. Netgi tose šalyse, kuriose veikia labai griežta finansinė teisė, egzistuoja nebloga priedanga – labdaringa veikla. Aukų rinkimas paprastai nepritraukia daug dėmesio, nebent, žinoma, tinklo vadovai „užsirauna“.
Kurortinėje Patajoje 2012 metais teisėsaugininkai areštavo rusą ir jo kompanjonus tajus, kurie aktyviai per laikraščius viliojo piliečių pinigus. Panašūs sunkumai prieš metus iškilo Indijoje.
MMM savo veiklai pasirinko kaimus, tai yra, skurdžiausius šalies rajonus. Piramidė pristatė save kai finansinį socialinį tinklą ir tarpusavio pagalbos kasą. Tai padėjo jai nepakliūti į Indijos finansinio reguliatoriaus – Indijos vertybinių popierių rinkos tarybos (SEBI) akiratį.
Tačiau vienos Indijos valstijų – Asamo policija buvo budri. Įtarti sukčiavimu buvo sulaikytas organizatoriai, tarp kurių – ir trejetas rusų. Tačiau jokio žymesnio poveikio tai neturėjo: sulaikytieji rusai netrukus buvo paleisti, o МММ toliau plečia savo tinklą Indijoje. Ir sprendžiant iš naujausių internetinių pranešimų ir vaizdo įrašų apie piramidės dalyvius, jiems puikiai sekasi. „There is nothing more profitable than MMM, – skanduoja laimingi S.Mavrodi klientai Indijoje, – Long Live MMM“.
Nėra nieko pelningiau nei MMM – Tegyvuoja MMM.
MMMpiramidėtinklas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.